Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

قزوین- سید مرتضی نصری|در این وبینار پوریا محمدیان یزدی دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و مسئولان پلیس ترافیک شهری راهور ناجا حضور داشتند و نظرات، راهکارها و درخواست‌های خود از مسئولان استان را برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن را مطرح کردند.

در این نشست که از استان قزوین شیما زرآبادی‌ پور سرپرست معاونت حمل‌ ونقل و ترافیک شهرداری مرکز استان، فتحی مسئول گروه ترافیک استانداری، علما معاونت عملیات رئیس پلیس راهور استان، اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، مجید اسلامی سرپرست سازمان اتوبوسرانی و کارشناسان و مشاوران مربوطه حضور داشتند، هر یک از مسئولان و کارشناسان نهادهای مربوطه در حوزه ترافیک استان قزوین به ارائه گزارشی از وضعیت ایمنی استان پرداختند و به پرسش‌های مسئولان حاضر در پایتخت پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرآبادی‌پور در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: با وجود مشکلات اعتباری موجود در زمینه کاهش تصادفات درون‌شهری، در چند سال گذشته همواره در حال انجام پروژه‌ها و برنامه‌های کاهش تصادفات بوده‌ایم که انجام اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز، تعامل با شرکت برق برای افزایش ایمنی معابر و همچنین برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مربوط به حمل‌ونقل هوشمند از جمله این اقدامات بوده است.

وی خواستار اختصاص کد پلیس راهور به دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک به منظور ثبت جرایم راهنمایی و رانندگی و همچنین اعمال ماده 23 جرایم راهنمایی و رانندگی برای شهر قزوین شد و ادامه داد: اعمال قانون می‌تواند بخش زیادی از مشکلات مربوط به ایمنی حوزه ترافیک را کاهش دهد.

در پایان گفتنی است؛ طبق بند الف این ماده قانونی باید 60 درصد از کل وجوه حاصله به تفکیک درآمدهای ناشی از تخلفات رانندگی خارج از شهرها و داخل محدوده شهرها و روستاها حسب مورد به وزارت راه‌ و ‌شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور) به صورت متمرکز و در شهرها به شهرداری‌های محل و دهیاری‌ها از طریق استانداری همان استان به تناسب 70درصد و 30درصد اختصاص می‌‌یابد تا حسب مورد صرف استانداردسازی وسایل و تجهیزات ایمنی راه‌ها، خط‌ کشی و نگهداری آن، تهیه و نصب و نگهداری علائم راهنمایی و رانندگی و تجهیزات ایمنی، احداث پل‌های عابر پیاده، احداث توقفگاه‌های عمومی و اصلاح راه‌های روستایی، معابر و نقاط حادثه‌خیز در شهرها و روستاها کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ترافیک ناجا پلیس راهور برق کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی جرایم راهنمایی و رانندگی قانون حمل و نقل جرایم راهنمایی و رانندگی حمل و نقل قانون وزارت کشور شورای عالی هماهنگی ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال ۱۴۰۱، ۲۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۵ راکب موتورسیکلت فوت شده‌اند 

 سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ۷۷ نفر یعنی معادل ۳۷ درصد نیز افزایش فوتی موتورسیکلت سواران را در شهر تهران داشته‌ایم. متاسفانه ۷۰ درصد از این موتورسواران که بر اثر تصادف فوت کرده‌اند کلاه ایمنی بر سر نداشته‌اند. 

وی گفت: استفاده از کلاه ایمنی در شهر تهران توسط موتورسواران نهایت به ۴۰ درصد می‌رسد. این در حالی است که وقتی موتورسواری قصد سوار شدن بر موتورسکلت را دارد کلاه ایمنی می‌بایست جزو لباس او باشد و حتما قبل از روشن کردن موتورسیکلت کلاه ایمنی را بر سر بگذارد. 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی افزود: همان مقرراتی که در بحث حمل و نقل برای خودرو‌ها وجود دارد برای موتورسکیکلت سواران نیز جاری می‌باشد یعنی موتورسیکلت‌ها نمی‌توانند داخل پیاده رو‌ها تردد و یا در آن محل‌ها توقف کنند. 

وی گفت: حرکات مخاطره آمیز، حرکت بسیار خطرناک تک چرخ و حرکت خلاف جهت نیز برای موتورسواران ممنوع است و باعث بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیری برای آنان می‌شود. 

سرهنگ موسوی پور بیان کرد: اگر موتورسیکلت سواری مرتکب این نوع از تخلفات شود برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی ضمن اعمال قانون، موتورسیکلت وی نیز به مدت یک هفته در پارکینگ متوقف می‌شود. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • تعویض ۷۰۰ بولارد در منطقه ۶ اصفهان
  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه
  • در سال ۱۴۰۱، ۲۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۵ راکب موتورسیکلت فوت شده‌اند