Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت شامگاه چهارشنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که با حضور علی عسکری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، خاطرنشان کرد: برای همکاری با ستاد در راستای سرمایه گذاری در استان، آمادگی لازم را داریم.

وی با تأکید بر اینکه بزرگترین افتخار ستاد اجرایی این است که با درایت امامین انقلاب تأسیس و راهبری شده، ادامه داد: با تدبیر حضرت امام خمینی (ره) ستاد اجرایی در سال ۶۸ تأسیس شد و راهبری و حمایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رویکردهای ویژه‌ای در ستاد اجرایی و بنیاد برکت ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی؛ حمایت ستاد اجرایی از اشتغال و رونق تولید داخلی در این شرایط سخت تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی ستودنی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حمایت‌های ستاد اجرایی از کارگاه‌های تولیدی کوچک در راستای تحقق شعار سال، اظهار داشت: اقدام ستاد اجرایی در زمینه اجرای طرح «استان بدون بیکار» در خراسان جنوبی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر بوده و نتیجه بخش خواهد بود.

قناعت به تفاوت عملکرد در دستگاه دولتی و نهاد حمایتی اشاره کرد و گفت: مقررات و دستورالعمل‌های دست و پاگیر در دستگاه‌های دولتی که هر روز قطورتر و قطورتر هم می‌شوند، شرایط را برای فعالیت سخت‌تر می‌کنند در حالی که این نهادهای انقلابی با تبعیت از الگوهای جهادی، بدون هیچ محدودیتی کارها را به سرعت پیش می‌برند.

وی متذکر شد: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد خراسان جنوبی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های ستاد اجرایی در اشتغالزایی و محرومیت زدایی ضعیف عمل کرده است.

به گفته وی؛ برخلاف دیگر استان‌های پیشرو ما فرصت استفاده از ظرفیت ستاد اجرایی و بنیاد برکت را از دست داده‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی خطاب به مدیران و اصحاب رسانه تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در ستاد وجود دارد، ما می‌توانیم موج جدیدی از خدمت در استان ایجاد کنیم.

قناعت با اشاره به صحبت دکتر عسکری مبنی بر تأکید رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بر توجه ویژه این مجموعه به خراسان جنوبی، گفت: این نگاه خاص و ویژه دکتر مخبر را باید مغتنم بشمریم.

وی با اشاره به اینکه شایسته نیست یک نفر غیر بومی دلش بیشتر از خود ما برای استان بسوزد، تصریح کرد: رسانه‌ها در این زمینه نقش پررنگ و تأثیر گذاری دارند.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: حال که توانمندی لازم در ستاد اجرایی هست، انتظار، خواهش و دستور بنده این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران، تفاهم نامه‌های همکاری لازم را با این مجموعه منعقد کنند و کار را با جدیت دنبال کنند.

قناعت ادامه داد: بنیاد برکت در زمینه ساخت و احداث خانه عالم و مدرسه، گام‌های بلندی برداشته و ما باید از این توانمندی حداکثر استفاده را ببریم.

وی با اشاره به توان سرمایه گذاری ستاد اجرایی در پروژه‌های اقتصادی و صنایع تبدیلی و فرآوری، تأکید کرد: حیف است که ما با وجود معادن غنی و محصولات کشاورزی بکر از این فرصت به درستی استفاده نکنیم.

به گفته وی؛ اینکه بعد از سال‌ها هنوز در حال خام فروشی محصولات معدنی هستیم، شایسته نیست، لذا شخصاً این موضوع را پیگیری می‌کنم تا از ظرفیت ستاد در موضوع صنایع فرآوری ذخایر معدنی استفاده کنیم.

استاندار خراسان جنوبی، اقدام ستاد اجرایی در زمینه واردات نهاده‌های دامی را ستود و گفت: ما باید از توان شرکت‌های تعاونی استان در اجرای پروژه‌های مشارکتی با ستاد اجرایی بهره مند شویم.

قناعت، طرح هاب شتر را از پتانسیل‌های ناشناخته‌ای خواند که اشتغال فراوانی هم به همراه دارد و ادامه داد: طرح هاب شتر که با اقلیم منطقه همخوانی دارد و شغل آبا و اجدادی مردم را احیا نموده بسیار ارزشمند است، لذا زنجیره آن باید کامل شود، به صنایع تبدیلی و تکمیلی شیر شتر توجه گردد و موفق تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه انتظار ما این است که ستاد اجرایی به موضوع ساخت و بهسازی راه‌های روستایی استان ورود کند، خاطرنشان کرد: ما در استان ۱۱ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که حدود ۶ هزار کیلومتر آن آسفالت شده لذا انتظار می‌رود ستاد اجرایی در این زمینه هم خدماتی را به استان ارائه کند.

به گفته وی؛ ورود ستاد اجرایی به حوزه سلامت، درمان بیماران صعب‌العلاج، زوجین نابارور کم بضاعت و … نیز از دیگر انتظارات ماست.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برنامه استان، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ستاد اجرایی است، اظهار داشت: در اولین فرصت، کارگروهی با محوریت معاون عمرانی استانداری و با حضور دستگاه‌های متولی ایجاد می‌کنیم که با احصا نیازها و ظرفیت‌ها، در خصوص زمینه‌های سرمایه گذاری ستاد اجرایی در استان به جمع بندی برسند و موارد را به تهران ارائه کنند.

دکتر قناعت متذکر شد: این شرط ستاد اجرایی که به هر میزان اعتبار هزینه شده از استان، سرمایه گذاری می‌کند، برای ما با توجه به شرایط خاص خراسان جنوبی و محرومیت منطقه، پذیرفتنی نیست و لازم است ستاد در این راستا تدبیر ویژه‌ای بیندیشد.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ایجاد گرمخانه در مرکز استان و … نیز از دیگر حوزه‌هایی است که ستاد اجرایی می‌تواند ما را حمایت و همراهی کند.

کد خبر 5404253

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری استانداری خراسان جنوبی جواد قناعت بیرجند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره بارش برف بوشهر برف و کولاک ویروس کرونا کرمانشاه تعطیلی مدارس برف روبی سیل هرمزگان سیلاب سیل کرمان بارش باران ایلام امداد رسانی استاندار خراسان جنوبی ستاد اجرایی فرمان ستاد اجرایی ستاد اجرایی سرمایه گذاری حضرت امام ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران و به‌ویژه تیم اقتصادی استان اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند و این یک شعار نیست و در این زمینه تمام تلاش‌ها برای روان‌سازی و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان با اشاره به ثبات امنیت در آذربایجان غربی اظهار کرد: اکنون به برکت اقتدار جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان غربی یکی از استان‌های امن کشور است و این امنیت موجب شده در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت سیزدهم میل به سرمایه‌گذاری در استان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف افزود: با توجه به درآمد سرانه کم مردم استان و همچنین کم بودن ارزش افزوده تولیدات استان، اولویت‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری استان به سمت فرآوری محصولات تولیدی برنامه‌ریزی می‌شود و در این زمینه اجرای طرح‌ها در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین محصولات معدنی در اولویت برنامه‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای فرآوری محصولات معدنی و کشاورزی ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات محصولات استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال، از خام‌فروشی محصولات تولیدی نیز جلوگیری خواهد شد.

معتمدیان موقعیت خاص جغرافیایی استان، زمین‌های حاصلخیز، آب مناسب و امنیت پایدار را از جمله مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از منابع آبی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، نیازمند بهره‌وری در حوزه کشاورزی هستیم و در این زمینه مردم استان و کشاورزان نیز آماده همکاری در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و به‌ویژه تغییر الگوی کشت هستند.

وی با اشاره به الگوی موفق کاشت گردو در زمین یکپارچه در شمال استان که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است، اظهار داشت: این الگوی موفق می‌تواند در ترویج تغییر الگوی کشت محصولات کم آب‌بر به جای محصولات پر آب‌بر از جمله سیب در بین باغداران استان بسیار مؤثر باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معدنی نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان در حوزه معدنی، از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند که توانایی مالی، دانش و تخصص در این حوزه را دارند، برای حضور در استان و سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات معدنی دعوت می‌کنیم.

معتمدیان حوزه خودروسازی را نیز از دیگر ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: سرمایه‌گذاران علاقمند نیز می‌توانند در این حوزه در استان فعالیت کنند و استان آماده حمایت و همکاری در این زمینه با سرمایه‌گذاران است.

کد خبر 747567

دیگر خبرها

  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • کمیته امداد امام خراسان شمالی از نوغانداران حمایت ویژه می‌کند
  • اهدا ۳۹۰ بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی