Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیت الله صادق زاده روز چهارشنبه در جلسه مشترک هماهنگی اجرای طرح ابلاغی جهش تولید در دیمزارها برای سال زراعی جاری با اشاره به آغاز بیمه گری اراضی کشاورزی از مهرماه امسال، افزود: ۵۰ درصد اراضی بیمه شده در قالب طرح جهش تولید بوده است و تا آخر بهمن ماه عملیات بیمه گری تداوم دارد.

وی با بیان اینکه مجموع غرامت محاسبه شده در زیر بخش زراعت استان در حدود ۴۲۶ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال تا کنون برآورد شده است، ادامه داد: در راستای حمایت از کشاورزان در سال زراعی جاری پرداخت خسارتهای بخش زراعت آغاز شده و تاکنون بیش از ۴۳۱ میلیارد ریال خسارت برای گندم و جو پرداخت شده و این روند ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق زاده افزود: کشاورزانی که تمایل به بیمه محصولات داشته باشند و در گذشته نیز دچار خسارت شده‌اند، می‌توانند سال زراعی جاری از محل غرامت به صورت تهاتر (پایاپای) نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی و دامی خود اقدام کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در استان آذربایجان غربی ۲۹ سیلوی ذخیره سازی گندم با ظرفیت بیش از یک میلیون تن وجود دارد.
اکبر کرامتی اظهار کرد: در سطح استان بیشترین تعداد زارعان و ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در زراعت گندم است.

وی اضافه کرد: در سطح استان چهار هزار و ۷۳۲ واحد نانوایی فعال است و تولید گندم با درصد گلوتن و پروتئین بالا برای تولید نان با کیفیت به صورت کشت های قراردادی در دستور کار قرار دارد.

کرامتی افزود: ارتقای سطح بیمه، ضریب مکانیزاسیون، تحقق کشت انتظاری و افزایش سطح زیر کشت جو پاییزه در اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها باید پیگیری و تسریع یابد.
وی اضافه کرد: برای ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به منظور تسهیل در تحقق اجرای اهداف این طرح، ۶۵۰ دستگاه سهمیه ماشین آلات کشاورزی با تخصیص ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات باکارمزد چهار درصد برای زارعین گندمکار طرف قرارداد متقاضی در اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و مهلت بیمه گری محصولات زراعی تا آخر بهمن ماه و محصولات باغی نیز تا آخر دی ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم آذربایجان غربی اراضی کشاورزی خودکفایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم آذربایجان غربی وزارت جهاد کشاورزی گندم آذربایجان غربی اراضی کشاورزی خودکفایی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ بهرام تقی زاده افزود: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است. وی اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های کشاورزی است. فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: سالانه در ایام نوروز و فروردین ماه در استان بیش از صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، شناسایی و دستور توقف عملیات صادر می شود. وی با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه روزی است، ادامه داد: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی متوقف شد. تقی زاده اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و سه مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان اجرا شده است. وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد