Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فلاح نژاد روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال  گفت: واجدین شرایط ۸۷۹ طرح مشاغل خانگی برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۲ میلیارد تومان از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است و انتظار این است بانک های عامل نسبت به‌ تسریع در پرداخت مابقی این تسهیلات به واجدین شرایط اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی همچنین به ارایه  تسهیلات کرونا  و حمایت از بنگاه های آسیب دیده از این ناحیه اشاره کرد و گفت:  در این خصوص تا کنون ۲۳۱  میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات در پوشش ۷ هزارو ۸۱۴ طرح پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به منظور جذب اعتبارات تخصیصی تا پایان سال، ضروری است بانک های عامل در فرایند بررسی  و پرداخت  تسهیلات مشاغل خانگی تسریع کنند.

وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی مرتبط با  مشاغل خانگی ضمن پایش طرح ها ،  تسریع در ارایه  لیست  متقاضیان به دبیرخانه کارگروه اشتغال را مورد توجه قرار دهند.

فلاح نژاد با اشاره به استمرار نرخ بیکاری تک رقمی در استان و پایین بودن نسبت به نرخ متوسط کشوری گفت: بر اساس آخرین آمار نرخ بیکاری البرز در پاییز ۱۴۰۰ ، امروز شاهد هستیم که نرخ بیکاری استان از متوسط کشوری که ۸.۹  درصد می باشد کمتر است .

وی افزود: بر اساس آخرین آمار سهم اشتغال در بخش های عمده اقتصادی استان درحوزه های خدمات ۵۳.۸ درصد ، صنعت  ۴۲.۴ درصد و کشاورزی  چهار درصد  است.

وی آخرین آمار تعداد بیمه شدگان  اجباری البرز  در  آبان ماه سال جاری را ۳۲۵ هزارو ۱۹۳ نفر و تعداد  دریافت کنندگان  بیمه بیکاری را  ۱۲ هزارو ۲۶ نفر اعلام کرد.

  فلاح نژاد تاکید کرد: بر اسای آخرین آمار در آبان ماه  سال جاری افزایش  سه و نیم درصدی بیمه شدگان اجباری  نسبت به مدت مشابه سال قبل  را داشته ایم.

وی گفت: امسال همچنین  به طور متوسط  ماهیانه ۵۱۱ نفر به تعداد بیمه شدگان اجباری اضافه شده  و  همچنین کاهش متوسط ماهیانه ۵۱ نفر  از تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری را شاهد بوده ایم .

برچسب‌ها البرز اشتغال زایی ثبت مشاغل خانگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز اشتغال زایی ثبت مشاغل خانگی البرز اشتغال زایی ثبت مشاغل خانگی مشاغل خانگی آخرین آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان

عبدالرضا روشنی مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه بر اساس ماده یک قانون این سازمان، توسعه و گسترش پوشش‌های بیمه‌ای به اقشار مختلف با اولویت گروه‌های فاقد بیمه، با هدف استقرار عدالت اجتماعی و ایجاد آرامش خاطر و امنیت روانی افراد جامعه مأموریت اصلی این مجموعه تلقی می‌گردد، گفت: در همین راستا از سال ۱۴۰۱ طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به اجرا درآمده است و از استقبال خوبی برخوردار بوده و در سال جدید نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

او با بیان اینکه تمامی صاحبان حرف و مشاغل آزاد، دارندگان سوابق بیمه‌ای از گذشته که در حال حاضر به هر دلیل دارای ارتباط بیمه‌ای نیستند، زنان خانه‌دار و دختران بالای ۱۸ سال و تمامی دانشجویان می‌توانند در قالب انعقاد قرارداد‌های اختیاری و مشاغل آزاد تحت پوشش این سازمان قرار گیرند، می گوید: عدم نیاز به مراجعه حضوری و انتخابی بودن نرخ بیمه و سطح دستمزدی از ویژگی‌های این قرارداد‌ها می‌باشد.

روشنی ادامه داد: قرارداد‌های گروه مشاغل آزاد و زنان خانه دار در سه نرخ با امکان بهره مندی از دو درصد سهم دولت منعقد شده و مخاطبان میتوانند با انتخاب دامنه تعهدات مورد انتظار خود با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبت قرارداد با امکان پرداخت آنلاین حق بیمه اقدام نمایند.

مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان گفت: نرخ حق بیمه اختیاری نیز ۲۷ درصد و مبنای پایه آن ۱/۲ برابر حداقل دستمزد سال می‌باشد.

در حال حاضر ۱۲۰ هزار نفر بیمه شده در گروه‌های حرف و مشاغل آزاد و اختیاری در سطح استان خوزستان تحت پوشش می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • سن بازنشستگی به ۴۰ رسید + شرایط
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسیده است