Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@12:44:10 GMT

فروش بلوکی سهام هلدینگ خلیج فارس لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۷۸۲۵

فروش بلوکی سهام هلدینگ خلیج فارس لغو شد

به گزارش همشهری آنلاین به دلیل انقضای مهلت مقرر جهت ارسال تقاضا و بررسی اهلیت، واگذاری سهام پتروشیمی خلیج فارس از سوی سازمان خصوصی‌سازی ملغی اعلام شد.

در این نامه به وصول تنها یک تقاضا برای واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس اشاره شده که امکان وصول رقابت جهت تامین منافع دولت و بیت‌المال را مخدوش می‌سازد.

در این زمینه «حسین قربانزاده»، رییس سازمان خصوصی سازی به ایرنا  گفت: جزییات دقیق این انصراف در نامه اعلام شده و اکنون تصمیم جدیدی برای نحوه این عرضه اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تصمیم‌گیری برای روش عرضه این هلدینگ بزرگ به هیات واگذاری، محول می‌شود تا بتوانند تصمیم‌گیری درستی را برای این شرکت اتخاذ کنند و نوع واگذاری در آنجا تعیین خواهد شد.

قربان‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال واگذاری این شرکت از طریق صندوق های ETF وجود دارد یا خیر، اعلام کرد: بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ دهد.

رییس سامان خصوصی سازی در پاسخ به سوالی دیگر در این زمینه که آیا صحبت های نمایندگان مجلس درباره لغو عرضه هلدینگ خلیج فارس در تصمیم اخیر سازمان خصوصی سازی تاثیر داشته است یا خیر، گفت: هر اقدامی با مخالفان و موافقانی همراه است اما دلیل اصلی این تصمیم همان مسایلی است که در نامه اعلام شده است.

پیش از این در تاریخ ۱۴ آذر ماه امسال، قربانزاده از واگذاری شرکت های دولتی (عرضه بلوکی هلدینگ خلیج فارس) تا پایان امسال خبر داده بود.

کد خبر 651350 برچسب‌ها خصوصی‌ سازی سازمان خصوصی سازی پتروشیمی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خصوصی سازی سازمان خصوصی سازی پتروشیمی سازمان خصوصی سازی هلدینگ خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر

معاون واگذاری سهام و دارایی‌ها سازمان خصوصی سازی با ارسال نامه‌ای به رییس فدراسیون از اطلاع رسانی عرضه سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمود قامت، معاون واگذاری سهام و دارایی‌ها با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون عرضه سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد.

در این نامه آمده است:

این سازمان به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، مصوبات هیات واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، نسبت به عرضه سهام شرکت‌ها با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها» از طریق فرابورش اقدام کرده است.



ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال



در این راستا آگهی عرضه عمومی سهام در پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.ipo.ir (بخش آگهی‌های عرضه (اصل ۴۴)) درج و خلاصه آگهی نیز در تاریخ‌های ۲۶ فروردین ماه (نوبت اول) و ۲۷ فروردین ماه (نوبت دوم) در روزنامه‌های ایران و سازندگی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟
  • نماینده کارگزاری عرضه سهام استقلال: از جزئیات واگذاری سهام استقلال اطلاع ندارم
  • انتقاد از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس: بیمارستان‌های بوشهر کولر ندارند
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر
  • نماینده مردم دشتستان: واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • جزییاتی از واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس