Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر یونس پناهی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم جشنواره تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: درصدی از این تحقیقات در حوزه تشخیص و درصدی نیز در حوزه مطالعات اپیدمیولوژیک است ولی بیش‌ از ۷۰ درصد تحقیقات در زمینه روش‌های درمانی برای کاهش عوارض کرونا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به‌ دنبال این هستیم که با مجموعه مطالعات بتوانیم از ابتلا به این نوع بیماری‌ها و ویروس‌ها پیشگیری کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو دانشگاه‌هایی است که در حوزه‌های تولید دانش و مرجعیت علمی، جایگاه ویژه‌ای دارد و درصد قابل‌توجهی از مقالات و مطالعات انجام شده در حوزه پیشگیری و درمان از دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌است.

کادرسازی و جوان‌گرایی در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی راهی برای جلوگیری از خروج نخبگان

وی افزود: مهمترین برنامه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت این است که در جذب هیات علمی در مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌ها از نخبگان استفاده شود چرا که یکی از وظایف ما کادرسازی و جوان‌گرایی در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی است.

پناهی ادامه داد: به‌ دنبال این هستیم که توزیع منابع را عدالت‌ محور کنیم و سیاست ها و حمایت های مراکز تحقیقاتی را به سوی جوان‌گرایی ببریم.

وی گفت: در تلاش هستیم دانشجویان نخبه را جذب طرح‌های تحقیقاتی نیاز محور کنیم و آن‌ها را تشویق کنیم که به سوی شرکت‌های دانش‌بنیان بروند و با ایجاد پارک‌های فناور، تحقیقات خود را به سوی تحقیقات دانش‌آفرین و ثروت آفرین ببرند تا بتوانند این تحقیقات را صنعتی کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با این برنامه‌ها طی ۲ تا سه سال آینده درصد قابل‌ توجهی از این نخبگان در پارک‌های علم و فناوری، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی مشغول خواهند شد.

برنامه‌های حمایتی وزارت بهداشت از طرح‌های پژوهشی

وی ادامه داد: موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) که ارتباط مستقیم با پژوهشگران و نخبگان دارد از طرح‌های تحقیقاتی که در راستای تولید دانش و مرجعیت علمی است و از اثرهای کاربردی فناورانه و محصول محور حمایت می‌کند.

پناهی گفت: همچنین معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌های کشور که بیش از ۷۰۰ مرکز هستند حمایت می‌کند و درصدی از بودجه‌ سالیانه خود را که از محل تولید ناخالص است برای حمایت از طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی در اختیار این مراکز قرار می‌دهد.

وی افزود: تاکید ما بر این است که طرح‌های تحقیقاتی پاسخگو، محصول محور، فناورانه و نیاز محور بوده و در راستای حل مشکلات مراکز دانشگاهی همان استان باشند.

راهکارهای کاربردی شدن طرح‌های پژوهشی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: تاکید بر این است که تحقیقات و پژوهش‌ها به سوی نیاز محوری، کاربردی و پاسخ‌گو بودن برود.

وی با اشاره به نشست سالانه معاونت‌های تحقیقاتی کشور که آذر ماه سال جاری در مشهد برگزار شد گفت: در آن نشست برنامه‌ای تحت عنوان "برنامه تحولی تحقیقات" را مطرح کردیم که نتایج آن را امروز در نشست روسای دانشگاه‌ها که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود، اعلام می‌کنیم.

پناهی افزود: این نتایج با عنوان هشت برنامه به برکت امام هشتم (ع) تنظیم شده مبنی بر اینکه تحقیقات باید راهنمای حوزه سلامت، پاسخگو، نیاز محور باشد و منجر به حل مشکل و تولید محصول فناورانه شود.

وی ادامه داد: برای این منظور کل نیازهای کشور را از نظر دارو و تجهیزات و پروتکل‌ها احصا و دسته بندی کرده و به عنوان نیاز در سایت موسسه نیماد بارگذاری نموده‌ایم تا پژوهشگران با مراجعه به آن بتوانند نیازها را ببینند و تحقیقات خود را در این زمینه‌ها انجام دهند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا مشهد نخبگان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا مشهد وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا مشهد نخبگان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراکز تحقیقاتی نیاز محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: ۱۰ شرکت در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان مستقر هستند که از این تعداد سه شرکت دانش بنیان اند.

عین اللهی با اشاره به فعالیت دو واحد تحقیق و توسعه دارویی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: تعدادی از دارو‌های کمیاب و مورد نیاز و تخصصی کشور در سمنان تولید می‌شود که این امر باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است تصریح کرد: استان سمنان از نظر معادن وضعیت خوبی دارد که با توجه به این ظرفیت این استان و شرکت‌های تولید دارو می‌توانند در حوزه مواد اولیه دارویی نیز فعالیت نمایند.

وزیر بهداشت گفت: نزدیک به ۹۹ درصد دارو‌های مورد نیاز در کشور تولید می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: شرکت‌های دانش بنیان در این استان از یک شرکت به چهار شرکت، واحد‌های فناور از هشت واحد به ۵۴ واحد و اختراعات از ۲۰ اختراع به ۳۰ اختراع افزایش یافته است.

عین اللهی افزود: اچ ایندکس فعالیت‌های پژوهشی نیز ۱۹ درصد رشد داشته است و امیدواریم با فعالیت پژوهشگران و اساتید دانشگاه در کشور در جهت تامین نیاز‌ها حرکت کنیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از اجرای پویش سلامت کودکان زیر هفت سال در کشور خبر داد و گفت: غربالگری سلامت کودکان به منظور تامین سلامت جامعه در برنامه امسال قرار دارد و در قالب این طرح طبق برنامه اعلامی به مراکز بهداشتی در کشور کودکان از نظر سلامت کلی ارزیابی می‌شوند و در صورت نیاز به درمان به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

وی گفت: اجرای این طرح تا یک ماه آینده در کشور آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد