Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی آموزش پرورش استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از نهضت  احمد خاکزاد در جمع مسئولان آموزشی این استان اعلام کرد: امسال برای سواد آموزی ۳۵۰ هزار نفر در کشور در دوره ها و برنامه های سوادآموزی هدف گذاری شده  است.

وی در خصوص افرادی که تاکنون بیسواد مانده اند اضافه کرد: این افراد ممکن است در معرض سواد قرار گرفته باشند، ولی به این دلیل که سواد کارکردی برای آنها نداشته به بی‌سوادی بازگشت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاکزاد اضافه کرد: باتوجه به پراکندگی افراد بی‌سواد باقمیانده دادن خدمات باسوادی به آنان با دشواری روبرو است همچنین برخی از آنان نیز تقاضای اجتماعی برای حضور در دوره‌های سواد آموزی ندارند که باید شرایطی فراهم کرد که به تحریک و افزایش تقاضای برای سوادآموزی برسیم.

وی با تاکید بر ضرورت داشتن اطلاعات کامل افراد بیسواد گفت: برای این کار طرحی به نام "پالایش اطلاعات اسمی بی‌سودان" که باید نفر به نفر در پی شناسایی بی‌سوادان باشیم تا بتوانیم آنان را زیر پوشش قرار دهیم آغاز شده است.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزشی  افزود: تا این اتفاقات بر پایه اطلاعات روشن و دقیق رخ ندهد و تمام بی‌سوادان شناسایی و باسواد نشوند نمی‌توان جشن باسوادی برگزار کرد.

وی اضافه کرد: در ۲ بخش ایجاد مهارت سواد که همان دوره سوادآموزی و توسعه و تعمیق سواد که خواست رهبر معظم انقلاب است در تلاش برای افزایش سواددار کردن بی‌سوادان هستیم.

خاکزاد اضافه کرد: هرچند در ۴۰ سال گذشته در بخش سوادآموزی با سختی های زیادی روبرو شدیم با این وجود، قدر مطلق باسوادی در کشور افزایش و قدرمطلق بی‌سوادی کاهش پیدا کرده است.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در خصوص با سواد کردن کودکان کار گفت: بخشی از کودکان کار متأثر از شرایط اقتصادی و اجتماعی کمتر تقاضای حضور در برنامه‌های سوادآموزی دارند، زیرا باید برای معاش کار کنند.

خاکزاد ادامه داد: ۲ سال است که موضوع سواد کودکان کار به‌صورت ویژه در دستور کار سازمان نهضت سواد آموزی است و در همین راستا با کمک وزارت رفاه، شهرداری‌ها و هماهنگی با مراکز گوناگون حمایتی که با کودکان کار در ارتباط هستند برای این کودکان کلاس آموزشی تشکیل داده شده است.

وی تاکید کرد: در خصوص کودکان کار هم‌چنان مهمترین مشکل ما تقاضای سوادآموزی آنان است که در اختیار ما نیست.


 

برچسب‌ها بوشهر سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش بوشهر سواد آموزی وزارت آموزش و پرورش کودکان کار سواد آموزی نهضت سواد بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 

به گزارش قدس خراسان، ظهر امروز در مراسم سه شنبه های امید، یعقوبعلی نظری در مراسم افتتاح هنرستان شهید با اخلاق در منطقه شاهنامه که با حضور فرماندار مشهد و مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از خیران مدرسه ساز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در استان خراسان رضوی به ویژه در شهر مشهد کمبود فضای آموزشی نسبت به میانگین کشوری است.

 وی افزود: کمبود فضای آموزشی از مسائل جدی حاشیه شهر مشهد به شمار می رود که به همت خیرین مدرسه ساز و آموزش و پرورش اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

استاندار خراسان رضوی ضمن تشکر از خانواده شهید بااخلاق و خیرین مدرسه ساز ادامه داد: زمین هنرستانی که افتتاح شد توسط خانواده شهید با اخلاق اهدا شده و خیرین مدرسه ساز نیز در ساخت این هنرستان که ظرفیت پذیرش ۶۰۰دانش آموز را دارد مشارکت داشته اند و باید گفت یک نهضت ساخت کلاس درس به راه افتاده است.

نظری تشریح کرد: برای رسیدن به نقطه مناسب حدود پنج هزار کلاس درس باید ساخته شود و با نهضت به راه افتاده شاهد افزایش حدودی یک متر مربع سرانه فضای آموزشی در استان هستیم و این جای امیدواری دارد.

وی افزایش سرانه های مختلف در استان را ضروری دانست و گفت: مشهد شهر مهاجر پذیر است و باید سرانه ها به ویژه سرانه آموزشی را به نحوی تنظیم کنیم که پاسخگو باشیم و خانواده ها و فرزندان آن ها بتوانند استفاده کنند.

نظری تشریح کرد: هدف گذاری شده تا به نسبت کمبود ۵هزار کلاس درس در استان، برای ساخت نصف این مقدار از مشارکت و ظرفیت خیران استفاده شود و برنامه داریم در سرانه های دارای کمبود استان از جمله آموزش،ناترازی برق، ورزش،تنش آبی و سایر موارد تا پایان دولت پروژه هایی را به سرانجام برسانیم.

طاهره فجرداودلی

دیگر خبرها

  • آموزش سواد میراثی برای کودکان
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی
  • رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
  • افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز
  • انعقاد ۲۲ هزار قرارداد بانکی در نهضت ملی مسکن خراسان رضوی
  • افزایش سن مجاز استفاده از شبکه‌های اجتماعی در انگلیس
  • طرح فیبر نوری برای افزایش سرعت و ظرفیت در استان خوزستان اجرا می‌شود
  • محدودیت زمانی آیین‌نامه جابجایی معلمان حق‌التدریس و سوادآموزی باطل شد
  • اجرای طرح روستای باسواد در خراسان جنوبی