Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- توسط کارشناس حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبادان بازدید از سایت الگویی نخیلات در زمینه کنترل آفات با هدف کنترل تلفیقی (IPM) آفات چوبخوار و سایر عوامل خسارتزا صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری آریا از آبادان به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبادان، آرزو غضنفری کارشناس مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی اظهار کرد:بازدید از سایت الگویی واقع در روستای شلحه حاج حسین آبادان روز گذشته  با حضور کارشناس مسئول حفظ نباتات آبادان ، کارشناس مسئول قرنطینه، مسئول مرکز جهاد کشاورزی منیوحی و کارشناس این مرکز انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غضنفری  گفت :در این سایت که از آبانماه سال جاری شروع به آماده سازی شده است فعالیت های؛ به زراعی شامل هرس و تکریب شخم مبارزه با علفهای هرز( سمپاشی و شخم) مبارزه با بیماری پوسیدگی گل آذین خرما( خامج) کوددهی با کودهای پوسیده و سولو پتاس و همچنین مبارزه شیمیایی علیه آفات چوبخوار از طریق مبارزه تلفیقی انجام میگیرد.

وی افزود:مبارزه تلفیقی یا (IPM) به کارگیری تجمیعی روشهای مبارزه زراعی مکانیکی و شیمیایی با اولویت روش های غیر شیمیایی که از موثر ترین روشهای کنترل آفات معرفی شده است.

دشتی نژاد مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آبادان در این خصوص پیش بینی کرد:با استفاده از این روش به صورت چشمگیری جمعیت آفت کاهش پیدا کرده و در نتیجه افزایش کمی و کیفی محصول را در پی داشته باشد.

پایان پیام./

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفظ نباتات جهاد کشاورزی آبادان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای برنامه کنترل آفت ملخ مراکشی گفت: مبارزه شیمیایی با ملخ‌های بومی به ویژه ملخ مراکشی در این استان آغاز شده و ۳۶۴ هکتار از باغ‌های زیتون رودبار علیه این آفت گیاهی سمپاشی شده است.

او افزود: هر سال اواخر اسفند ماه کار پایش ملخ مراکشی در باغ‌های رودبار انجام می‌شود تا با توجه به تراکم و شرایط، برنامه‌ریزی برای مبارزه شیمیایی انجام شود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: پارسال در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مناطق مختلف شهرستان رودبار و سیاهکل مبارزه شیمیایی انجام شد و از بروز خسارت اقتصادی به محصولات کشاورزی جلوگیری به عمل آمد.

محمدی با اشاره به اینکه در دیگر شهر‌های گیلان هنوز آثار ملخ دیده نشده است، گفت: با پایش کانون‌های تخم ریزی ملخ نخستین پوره‌های سن اول مشاهده و مبارزه شیمیایی با این آفت آغاز شده است.

او به اهمیت پایش و ردیابی مناطق آلوده اشاره کرد و افزود: مناطق تخمگذاری آفت در زمین‌های شخم نزده و سنگلاخ بوده و بیشتر در مراتع و مناطق دور از دسترس است.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی گیلان، اهالی مناطق مستعد استان از جمله رودبار و دیلمان در سیاهکل در صورت مشاهده دسته‌های پوره ملخ باید سریع به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز خدمات جهاد اطلاع دهند.

آفت گیاهی ملخ مراکشی از سال ۱۳۶۸ در رودبار شناسایی و تاکنون در اراضی این شهرستان به ویژه لوشان ماندگار شده است.

این مهمان ناخوانده هر ساله با تخمگذاری زیر خاک و زمستان گذرانی، پس از گرم و مساعد شدن هوا، از تخم خارج و از مراتع به باغات و زمین‌های کشاورزی وارد شده و با تغذیه از گیاهان مسیر خود، به این زمین‌ها خسارت می‌زند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • یک نفر بر اثر ریزش ساختمان در کلوان جان باخت
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان
  • پروانه چوبخوار پسته، مهمترین آفت درختان پسته
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در گندمزارهای منطقه