Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ «منوچهر فخری» در نشست کارگروه زیربنایی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: در همین راستا مدیریت ارشد استان و مجموعه راه و شهرسازی به عنوان متولی این بخش با تلاش و اهتمام ویژه ای به دنبال تحقق برنامه دولت در بخش مسکن در کرمانشاه است.

وی ادامه داد: شهر کنگاور در این برنامه دارای یک سهم ۲ هزار و ۲۱۶ واحدی است که در نشست امروز با تغییر کاربری ۴۰ هکتار زمین برای اجرای این پروژه موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: همچنین کارگروه با زمین پیشنهادی در گیلانغرب، به دلیل مشکلات احتمالی که برای منبع آب شرب شهر ایجاد می‌کرد، مخالفت کرد و مقرر شد یک زمین مناسب تری برای اجرای پروژه جایگزین شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: با توجه با نیاز شهرستان صحنه برای افزایش زیرساخت های حوزه درمان، با تغییر کاربری زمین پیشنهادی برای این پروژه موافقت شد.

فخری در ادامه گفت: در راستای اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن تا چهار سال آینده ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در سطح این استان باید ساخته شود.

او اضافه کرد: در طرح جهش تولید و تأمین مسکن قرار است سالانه ۳۰ هزار واحد و در مدت چهار سال ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در استان احداث شود.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت در حوزه مسکن است که ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال دولت سیزدهم را نوید می‌دهد.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن، همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها موظف شده‌اند تا اراضی مازاد خود را به اجرای این طرح اختصاص دهند که در این خصوص از زمان ابلاغ قانون توسط رییس دولت، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مکلف هستند تا در مدت ۲ ماه زمین‌های مستعد خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی کنند.

متقاضیان باید شروط چهارگانه همچون متاهل بودن، عدم مالکیت خصوصی، سبز بودن فرم «ج» و سابقه سکونت پنج ساله در شهر مورد تقاضا دارا باشند. زنان خودسرپرست به شرط داشتن ۳۵ سال سن، نخبگان علمی، افراد مجرد که قبلا ازدواج کرده و جدا شده‌اند و افراد مجرد دارای معلولیت با ۲۰ سال سن می توانند در طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) نام‌نویسی کنند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن دولت کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن استانداری کرمانشاه وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن دولت کرمانشاه نهضت ملی مسکن جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران

مدیرکل بنیاد مسکن تهران با تشریح جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاها، گفت: هزینه ساخت هر متر مسکن روستایی در سال قبل ۹ میلیون تومان بود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ عطاالله زمانی با یادآوری این‌که بر اساس توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت سیزدهم باید 10 هزار قطعه زمین در استان تهران برای نهضت ملی مسکن واگذار شود، اظهار کرد: با توجه به این‌که ارزش زمین در تهران به‌شدت بالاست یک قطعه زمین به چند خانوار واگذار خواهد شد.

وی با بیان این‌که متولی ساخت نهضت ملی مسکن در شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن است، افزود: تاکنون برای نهضت ملی مسکن استان تهران (شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت) 193 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 7400 متقاضی (3.8 درصد) تایید شده‌اند. در این راستا ساخت 2806 واحد در دماوند، نسیم‌شهر، اسلامشهر و ... آغاز شده که با احتساب پروژه‌های نیمه تمام در مجموع ساخت 5728 واحد در دستور قرار کار قرار دارد.

زمانی همچنین با اشاره قیمت تمام شده ساخت مسکن روستایی استان تهران گفت: سال گذشته متوسط قیمت این واحدها 9 میلیون تومان بود که امسال درصد تورم به آن اضافه می‌شود که عمدتاً متراژ این واحدها 80 متر است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمین از مردم، ساخت و ساز از مسئولان
  • رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟
  • رئیسی توپ ساخت یک میلیون مسکن را به زمین دولت های قبل انداخت /در غرب همجنس بازی تبلیغ می شود تا نسر بشر قطع شود
  • واگذاری ۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن به مردم سه روستای مشهد 
  • ۳۳ هزار واحد طرح نهضت ملی استان همدان در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان همدان در حال ساخت است
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستا‌های تهران
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در تهران
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران