Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@14:27:14 GMT

چگونه از چاقی موضعی خلاص شویم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۸۰۰۴

چگونه از چاقی موضعی خلاص شویم؟

باشگاه خبرنگاران جوان _ جنسیت، سن، ژنتیک و سبک زندگی نقش مهمی در انباشت چربی اضافی در بخش‌هایی از بدن‌مان دارند. مثلا، زنان بیشتر از مرد‌ها مستعد ذخیره چربی اضافی در ران‌ها و باسن، به‌ویژه در دوران فرزندآوری هستند. اما دوران پیش از یائسگی و همچنین یائسگی با تغییرات هورمونی که رخ می‌دهد این اضافه وزن بیشتر در ناحیه شکم جمع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی مرد‌ها معمولا در ناحیه میانی بدن‌شان دچار چاقی می‌شوند.

آیا می‌شود این چربی‌های موضعی را از بین برد؟

برای درک چاقی موضعی و روش برطرف کردن آن باید بدانید که بدن چربی‌ها را چگونه می‌سوزاند.

چربی‌های موجود در سلول‌های بدن به شکل تری‌گلیسیرید ذخیره می‌شوند تا انرژی بدن را تامین کنند. اما آن‌ها قبل از اینکه به انرژی تبدیل شوند باید به بخش‌های کوچکتری به نام اسید‌های چرب آزاد و گلیسرول تبدیل شده تا بتوانند وارد جریان خون شوند.

بدن موقع ورزش برای تامین سوخت خود از هرجای بدن که بتواند اسید‌های چرب آزاد و گلیسرول دریافت و استفاده می‌کند و فقط به نقطه‌ای خاص از بدن اکتفا نمی‌کند؛ بنابراین افرادی که ورزش‌های خاصی برای کاهش چربی‌های موضعی مانند شکم یا ران انجام می‌دهند باید بدانند با این روش هرگز نمی‌توانند این چربی‌ها را از بین ببرند.

چگونه باید از چاقی‌های موضعی خلاص شد؟

بنابر شواهد علمی برای رهایی از چاقی‌های موضعی چاره‌ای به جز انجام دادن ورزش‌هایی که کل بدن را درگیر کند، نداریم. در واقع ورزش باید تمام قسمت‌های بدن را درگیر و فعال کند. از بهترین ورزش‌های برای رفع و البته پیشگیری از چاقی موضعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. ورزش‌های کاردیو (هوازی)

از این ورزش‌ها می‌توان به شنا، دویدن و دوچرخه‌سواری اشاره کرد. در این ورزش‌ها گروه بسیاری از ماهیچه‌ها درگیر می‌شوند و در نتیجه کالری بسیاری در بدن می‌سوزد.

۲. ورزش‌های بدنی تناوبی-تنشی

این ورزش‌ها نوعی از ورزش با تغییر شدت تمرین است. مثلا، ۲ دقیقه دویدن با ۷۰درصد توانایی و سپس ۲ دقیقه با ۱۰۰درصد توانایی. این نوع ورزش‌ها هم در لاغر شدن بسیار موثرند.

۳. ورزش کل بدن

به‌جای تمرکز روی یک ناحیه از بدن، ورزش‌هایی باید انجام دهید که تمام بدن را هدف قرار دهد و چربی از تمام نقاط بدن سوزانده شود.

۴. ورزش‌های ترکیبی

انجام دادن ترکیبی از ورزش‌های هوازی و استقامتی می‌تواند خیلی سریع‌تر چربی‌های بدن را بسوزاند. در واقع با ورزش‌های مناسب کل بدن می‌توانید از تمام چاقی‌های موضعی نجات پیدا کنید.

البته ورزش بدون تغییر سبک زندگی و اتخاذ رژیم غذایی سالم کم‌کالری و سرشار از فیبر و پروتئین روی چربی‌سوزی تاثیری ندارد. نمی‌توانید کالری‌های اضافی فراوانی به بدن وارد کنید و توقع داشته باشید با کمی ورزش تمام آن‌ها را بسوزانید.

پس ورزش و تغذیه مناسب به شما کمک می‌کنند تا چربی‌های اضافی در قسمت‌های مختلف بدن‌تان را از بین ببرید.

منبع: healthline

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاقی موضعی سبک زندگی چربی ها ورزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حسین شریعتمداری به مهدی فضائلی: رهبری سخنگو ندارد؛ شما از چه موضعی توییت کرده اید؟

حسین شریعتمداری سردبیر روزنامه کیهان با انتقاد از مهدی فضائلی در یادداشتی نوشت:

جناب آقای مهدی فضائلی در توئیتی ضمن اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب که «کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است» نوشته بودند «منتها... دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم، کار‌های بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. بتازگی برخی مسئولان به‌دلیل کار‌های بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند»!

با عرض پوزش- این پرسش از برادر عزیزمان آقای فضائلی در میان است که جناب ایشان از کدام جایگاه می‌فرمایند: «بتازگی برخی مسئولان به‌دلیل کار‌های بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند»؟! چرا که با توجه به عضویت ایشان در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، این تذکر به حضرت آقا نسبت داده می‌شود و شده است؟!

برادر فضائلی عزیز!

الف- بیت رهبر معظم انقلاب «سخنگو» ندارد و چنانچه تذکری ضرورت داشته باشد، مستقیماً و با ذکر مأخذ از سوی دفتر معظم‌له (آقایان گلپایگانی و حجازی) به اطلاع مخاطبان آن، اعم از مسئولان و یا مردم می‌رسد.

توضیح آن که بیت معظم‌له حتی از به کارگیری واژه «یک مقام آگاه» نیز به شدت پرهیز می‌کند! از این روی، نظری که جنابعالی به حضرت آقا نسبت داده‌اید، خارج از روال یاد شده و از جانب شما، دور از انتظار بوده است.

دیگر خبرها

  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • خلاص؛ استقلال و پرسپولیس صاحب جدید پیدا کردند
  • رئال مادرید ۳ - بارسلونا ۲ / تیر خلاص به پیکر نیمه جان کاتالان ها
  • رهبری سخنگو ندارد؛ شما از چه موضعی توییت کرده‌اید؟
  • حمله حسین شریعتمداری به مهدی فضائلی: رهبری سخنگو ندارد؛ شما از چه موضعی توییت کرده‌اید؟
  • حمله حسین شریعتمداری به مهدی فضائلی: رهبری سخنگو ندارد؛ شما از چه موضعی توییت کرده اید؟
  • پیش‌بازی رئال مادرید - بارسلونا؛ فرصت بزرگ برای شلیک تیر خلاص