Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، «غلامرضا مصباحی مقدم» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار داشت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ضروری و اجتناب ناپذیر است اما اجرای آن باید متناسب با شرایط اقتصادی کشور باشد.

وی افزود: اینکه می‌گوییم متناسب با شرایط اقتصادی باشد، بدین معناست که نرخ تورم کاهشی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانچه این مسائل رعایت نشود شوک‌های قیمتی در کالاهای مصرفی خانوار و برخی مشکلات و معضلات در کشو را شاهد خواهیم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به یک باره انجام شود، به لحاظ روانی اقتصاد را شوکه می‌کند و در نتیجه همه دستاوردهای دولت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان حذف ارز ۴۲۰۰ تومان نباید به طور یکباره انجام شود بلکه بهتر است حذف این ارز از اقتصاد کشور به آرامی و تدریجی انجام شود.

تولد ارز ۴۲۰۰ تومانی به سال ۹۷ بازمی‌گردد. اما در فاصله زمانی کوتاهی شاهد بودیم این قیمت‌گذاری نه تنها تاثیری برقیمت‌ها نداشت بلکه رانت‌های گسترده‌ای را نیز در پی داشت که موجب شد تا انتقادات فراوانی برای تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی مطرح شود.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بارها در قانون بودجه سالیانه کشور مطرح شد و در قانون بودجه امسال نیز حداکثر هشت میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی اختصاص یافت که براساس آخرین آمار در ۶ ماه نخست امسال مصرف شده است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط گروه اقتصادی به طور جدی دنبال می‌شود و آخرین اخبار حاکی از این است که هنوز درباره چگونگی حذف این ارز و جایگزینی آن اتفاق نظر مشترک به دست نیامده و رایزنی‌ها در این خصوص هنوز ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: غلامرضا مصباحی مقدم ارز حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

داریوش امانی با اشاره به شدت بارش‌ها که موجب خرابی‌هایی در سطح جاده‌های کشور و راه‌های روستایی و محور‌های فرعی شده است، گفت: خسارت وارد طبق کارشناسی‌های اولیه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای راه‌ها برآورد شده است.

به گزارش تسنیم، وی که به دنبال بارش‌های اخیر و به منظور بازدید میدانی از وضعیت راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان عازم این استان شده بود، با اشاره به شدت بارش‌ها که موجب خرابی‌هایی در سطح جاده‌های کشور و راه‌های روستایی و محور‌های فرعی شده، گفت: خسارت وارد شده طبق کارشناسی‌های اولیه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای راه‌ها برآورد شده است.

به گفته امانی، نزدیک به ۲۵ راه اصلی و فرعی در جنوب استان سیستان و بلوچستان مسدود شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: راه‌های حدود ۲۵۰ روستا نیز مسدود شده که راهداران در حال تلاش برای بازگشایی آن‌ها هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ۵۰ اکیپ فعال و سیار راهدار به همراه ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات مشغول فعالیت و تلاش برای بازگشایی راه‌ها هستند.

امانی افزود: برخی از این ماشین آلات از روستا‌های معین هرمزگان، کرمان و جنوب کرمان عازم استان سیستان و بلوچستان شده و مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ظرف ۱۰ روز آینده تمام راه‌های مسدود شده باز خواهند شد، اما اولویت، بازگشایی راه‌های اصلی شهرستان چابهار به دیگر نقاط است که می‌کوشیم ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده بازگشایی شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل همچنین از همکاران راهدار برای بازگشایی راه‌ها و انجام عملیات امداد و نجات برای دو ناوگان اتوبوس حمل‌ونقل عمومی از سیلاب تقدیر و تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور
  • فیلم| انتقاد اژه‌ای از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • مصباحی مقدم: انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل افزایش تورم است
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری ایلام هزینه
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟