Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار زنجان به واگذاری برخی پروژه‌ها به بخش خصوصی هم اشاره کرد و گفت: نگاه صرف به دست دولت و توقع اعتبار دولتی صلاح نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، استاندار زنجان امروز 29 دی ماه در سفر یک روزه به شهرستان ابهر سفر کرد؛ بازدید از واحدهای تولیدی، بازدید از پروژه‌های نیمه تمام شهرستان ابهر، بازدید از نمایشگاه توامندی‌های کفش هیدج و همینطور دیدار با خانواده معظم شهدا و نهایتاً دیدار با امام جمعه‌های شهر ابهر، صائین قلعه و هیدج بخشی از برنامه‌های افشارچی در شهرستان ابهر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است افشارچی سفر کاری یک روزه خود را با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان ابهر به پایان رساند.

محسن افشارچی، استاندار زنجان در این جلسه ضمن تاکید بر اینکه مصوبات جلسه شورای اداری حتماً اجرایی شود، اظهار داشت: در حال حاضر در حال راه‌اندازی سیستم ارجاع و پیگیری در استان زنجان هستیم و هر آنچه که به مسئول ارجاع می‌شود برای اجرا قطعاً باید اجرایی شود و در صورت کوتاهی مسئولان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما موظف هستیم بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام را به نتیجه برسانیم که نیازمند اعتبار است، افزود: اما باید با مولدسازی راهکار جدیدی برای تکمیل پروژه‌ها و تامین اعتبارات گام برداشت تا با این روش‌ها بسیاری از مشکلات حل شود.

استاندار زنجان همچنین به واگذاری برخی پروژه‌ها به بخش خصوصی هم اشاره کرد و یادآور شد: نگاه صرف به دست دولت و توقع اعتبار دولتی صلاح نیست و مدیر واقعی آن است که روش‌های جدیدی برای تامین اعتبارات ابداع کند.

وی با اشاره به اینکه ابهر در شاخص‌های کلان اقتصادی از متوسط استانی جلوتر است و از سویی دروازه ورود به مرکز استان هم ابهر است، ادامه داد: ابهر باید نقش مهمتری در حوزه اقتصادی بازی کند و رشد سازنده‌ای در تمام شاخص‌ها داشته باشد.

گزارش تسنیم از سفر مسئولان زنجان به ابهر/ استاندار از نمایشگاه توانمندی‌های "کفش هیدج" بازدید کرد استاندار زنجان: شاخص‌های کلان اقتصادی با پروژه‌های افتتاحی تناسب ندارند کمیته‌ "جذب سرمایه‌گذار‌، حفظ و حمایت" در زنجان راه‌اندازی می‌شود رئیس کمیته امداد در زنجان: دولت سیزدهم با کمیته امداد همراه است

افشارچی به عقب ماندگی رشد اقتصادی استان نسبت به سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: متوسط رشد ما 9./ بوده در حالی که استان‌های همجواری چون قزوین و همدان به ترتیب 1.2 و 1.3 و استان گیلان 2 درصد بوده است، ابراز کرد: ما باید نگاهی کلان به موضوع اقتصاد داشته باشیم تا به رشد مورد نظر برسیم.

وی افزود: ما باید شاخص‌های کلان اقتصادی استان را تغییر دهیم تا به هدف‌گذاری دست یابیم و این نگاه‌ها در شهرستان‌ها هم جاری شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در منظومه مدون استان بسیاری از مسائل دیده شده است، افزود: اجرای پروژه‌ها هم در دستور کار است اما این پروژه‌ها مشکلات کلان استان را رفع نمی‌کند.

مسائل پیش‌روی سرمایه‌گذاران برطرف شود

مرتضی شهامی، معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری زنجان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از دیدارش با مردم و مسئولان شهر صائین قلعه، اظهار داشت: این شهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی به ویژه در حوزه حمل و نقل و کشاورزی است.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار دستگاه تریلی به مالکیت اهالی شهر صائین قلعه، افزود: در این حوزه می‌توان سرمایه‌گذاری خوبی داشت.

معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری زنجان با بیان اینکه در ورودی شهر صائین قلعه از سمت آزادراه مشکلاتی وجود دارد و مناسب نیست و تنها شهری است که ورودی آن از روی ریل رد می‌شود و روگذر نیست، گفت: امیدواریم این موضوع حل شود.

وی در زمینه دو بانده شدن جاده زنجان – قزوین، جاده ترانزیت، اقداماتی به شکل مختصر انجام شده و بسیاری از نقاط باقی مانده و این در اطراف شهر صائین قلعه هم مشهود بود، افزود: تقاضای مردم این شهر بود که بازسازی جاده در این منطقه اولویت باشد چرا که حادثه‌خیز است.

شهامی در زمینه استخر سرپوشیده شهر صائین قلعه، با بیان اینکه این پروژه کاملاً تکمیل شده و تنها مشکل آن مطالبات پیمانکار است، یادآور شد: باید در نخستین فرصت دو استخر شهرهای هیدج و صائین قلعه فعال شود.

وی به پروژه بازار روز صائین قلعه اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این طرح، بخشی از مشکلات تنظیم بازار شهر مرتفع می‌شود.

معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری زنجان در زمینه شهرک صنعتی صائین قلعه و بازدید از این مجموعه هم اظهار کرد: صنایع تریلی سازی یکی از نمونه پروژه‌هایی است که در آنجا محقق می‌شود.

وی به سرمایه‌گذاری اتحادیه کامیون داران شهر صائین قلعه اشاره کرد و ابراز کرد: این سرمایه‌گذاران با موضوعاتی مواجه هستند که خواستار رفع آن هستند تا مجوز مورد نیاز را دریافت کنند.

شهامی در زمینه کیفیت خدمات درمانی هم یادآور شد: اهالی از کیفیت این خدمات ناراضی بودند و نیاز به تقویت این بخش است.

وی همچنین در پایان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی باید با مشارکت مردم رفع شود، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که مردم پشتوانه اصلی آن هستند.

اختصاص 190 هکتار زمین برای واحدهای صنعتی تولید کفش هیدج
ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در جلسه شورای اداری شهرستان ابهر ضمن اشاره به بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های کفش هیدج و حضور در جمع فعالان اقتصادی این شهر، خاطرنشان کرد: اکثر مطالبات واحدهای تولیدی، موضوع زمین بود که مقرر شد 190 هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی با اولویت صنعت کفش اختصاص پیدا کند اما سایر صنایع هم قابلیت استقرار دارند.

وی با بیان اینکه بیمه حمایتی دولت و موضوع حذف 30 درصد از حق بیمه، یکی دیگر از مطالبات واحدهای صنعتی در شهر هیدج بود، افزود: در سایت 17 هکتاری این شهر هم عمده مشکلات در حوزه مسکن بود به ویژه این سایت فاقد زیرساخت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه مجموعه ورزشی شهر هیدج که از سال 87 کلنگ‌زنی شده و متعلق به دولت نهم و دهم است، در حال حاضر به اذعان اهالی و شورای شهر در دو مرحله به بهره‌برداری رسیده است اما حدود 3 میلیارد تومان این پروژه بدهی دارد، ادامه داد: برآورد سایر تجهیزات آن هم 4 میلیارد است.

وی با اشاره به مطالبات مردم شهر هیدج در زمینه صنعت بوجاری، گفت: بسیاری از شهروندان در این حوزه شاغل هستند و شاید حدود 40 درصد صنعت غلات کشور به ویژه در حوزه تعیین قیمت تحت تاثیر فعالین این شهر است و مردم این شهر درخواست مجوز واردات در این حوزه داشتند.

لزوم توجه به حوزه فرهنگی
حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه ابهر نیز در ادامه جلسه شورای اداری تاکید کرد: بسیاری از مسائلی که در کشور در حوزه‌های مختلف مطرح است همه از مقوله فرهنگ ریشه می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه رقابت در ایجاد پروژه‌ها یکی از مسائلی است که با آن مواجه هستیم، که به دید فرهنگی افراد برمی‌گردد، افزود: باید به بخش فرهنگ توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه اعتبار خاصی برای بخش فرهنگ مورد نیاز است بلکه فقط باید جدی گرفته شود، ادامه داد: باید به این موضوع بیش از پیش اهتمام ورزیده شود و در شورای فرهنگ عمومی استان دنبال شود.

لزوم تعریف اعتباری برای مسیر ارتباطی ابهر - شمال

احمد ذوالقدر، فرماندار شهرستان ابهر نیز ضمن خیر مقدم به مسئولان استانی با اشاره به اینکه سفر به شهرستان ابهر نخستین سفر رسمی استاندار به شهرستان‌ها است، اظهار کرد: مسئولان استانی نگاه ویژه‌ای به نقاط مختلف شهرستان ابهر داشته‌اند و باید از این جهت قدردان مسئولان باشیم.

وی در زمینه ورزشگاه 3 هزار نفری شهر ابهر، گفت: این پروژه برای مردم بسیار مهم است و امیدواریم به زودی مسائل آن رفع شود.

فرماندار شهرستان درباره مسیر ابهر- قیدار که دارای پیچ‌های خطرناک و حادثه خیزی وجود دارد که باید مورد توجه باشد، ادامه داد: مسیر ابهر به شمال هم حوزه قزوین دارای ردیف اعتباری است اما در بخش ابهر هیچ اعتباری هنوز در نظر گرفته نشده است.

ابهر مزیت زیادی برای شمال‌غرب کشور دارد

حجت‌الاسلام حسن شجاعی علی‌آبادی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه ضمن اشاره به اینکه امیدوار هستیم سفر مسئولان به ابهر مایه برکاتی برای این شهرستان باشد، اظهار کرد: ابهر یکی از شهرستان‌های بزرگ استان است که در حوزه‌های مختلف دارای مزیت‌های فراوانی است و دروازه پیشرفت استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه از دولت انقلابی انتظار می‌رود به شهرستان ابهر به عنوان یک فرصت برای استان و استان‌های شمال غرب نگاه کند، افزود: قابلیت این را دارد در سطح ملی در برخی از عرصه‌ها پیشرو شود چرا که بسیاری از صنایع پیشرو در این شهرستان مستقر هستند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با بیان اینکه در گذشته یک سری تنگ نظری‌ها مانع پیشرفت شهرستان شده که با استقرار دولت عدالتخواه و انقلابی امیدوار هستیم این فرصت برای پیشرفت استان استفاده شود، ادامه داد: شهرستان ابهر از نظر فرهنگی و اجتماعی هم جایگاه بالایی دارد.

وی با بیان اینکه صنعت کفش هیدج بدون حمایت موثر دولتی به این جایگاه رسیده است، یادآور شد: نشان می‌‎دهد مردم ابهر دارای قابلیت‌های بزرگی هستند که اگر بستر فراهم شود این منطقه را به الگو در کشور تبدیل کنند.

حجت‌الاسلام شجاعی با تاکید بر اینکه مصوبات سفر استاندار باید 100 درصد محقق شود، یادآور شد: ما از دولت انقلابی انتظار عمل داریم و هر مصوبه‌ای باید تحقق پیدا کند چرا که این انتظار مردم انقلابی است و اگر مسئولان فکر می‌کنند امری قابلیت تحقق ندارد نباید قول اجرا دهد چرا که مردم به مسئولان اعتماد دارند.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال تحقق شهرک تخصصی کفش هیدج بودیم که امروز اعلام شد در حال اجرا است، ادامه داد: مشکلات چندین ساله شهرک صنعتی صائین قلعه هم در حال رفع است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری زنجان استانداری زنجان جلسه شورای اداری استانداری زنجان استاندار زنجان شهر صائین قلعه شهرستان ابهر یادآور شد استان ها کفش هیدج پروژه ها شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر خدمت برای مجموعه انتظامی در زنجان هموار است

استاندار زنجان از هم‌افزایی و ارتباط فراسیسمتی استانداری با مجموعه انتظامی زنجان خبر داد و گفت: مسیر خدمت برای این مجموعه در استان هموار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی، امروز_ چهارشنبه هشتم فروردین- اظهار کرد: امید است تشریف‌فرمایی فرمانده انتظامی کشور به استان زنجان هم برای مجموعه انتظامی و هم برای کل استان پربرکت باشد.

وی با اشاره به عملکرد مثبت پلیس استان، افزود: رابطه ما با مجموعه انتظامی فراتر از رابطه تعریف شده سیستماتیک و یک رابطه دلی است و بنده مجموعه انتظامی را دوست دارم و محبت و گرمای این رابطه را همواره احساس می‌کنم.

افشارچی ادامه داد: در حوزه رفاه مجموعه عزیز انتظامی و دیگر حوزه‌ها خدمت‌گذار پلیس می‌باشیم.

استاندار زنجان در خاتمه سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از سردار محمد طراقیه فرمانده انتظامی استان زنجان و مجموعه تحت امر وی عنوان کرد: مسیر خدمت برای مجموعه انتظامی در استان هموار بوده و امید است که مشکلات استان حل شود.

کد خبر 739633

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار اصفهان از سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان
  • نسخه نجات اقتصاد استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی است
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند
  • آغاز به کار پروژه‌های عمرانی در ابهر
  • مسیر خدمت برای مجموعه انتظامی در زنجان هموار است
  • رشد اقتصاد در گرو اعتماد به سرمایه‌گذار بخش خصوصی است
  • قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است