Web Analytics Made Easy - Statcounter

 وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد  این دیدار به عنوان بخشی از هماهنگی نزدیک و مستمر آمریکا با اوکراین پس از گفتگوی ثبات راهبردی آمریکا و روسیه در ژنو، نشست شورای ناتو-روسیه در بروکسل و نشست دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین انجام می شود.

بلینکن  در این دیدار بار دیگر روسیه را تهدید کرد در صورت حمله و تجاوز احتمالی بیشتر به اوکراین، آمریکا به همراه متحدان و شرکای خود هزینه های فلج کننده ای را بر اقتصاد روسیه تحمیل کرده و به تقویت حضور ناتو در کشورهای متحد خط مقدم و افزایش کمک های دفاعی به اوکراین فراتر از سطوح کنونی خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر لزوم وحدت در اوکراین در برابر روسیه، از درخواست های مداوم کی یف برای اتکا به راه حل دیپلماتیک ابراز قدردانی کرد.

بلینکن همچنین بر تعهد قاطع آمریکا به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد.

این اظهارات بلینکن در حالی است که مقامات آمریکایی اعلام کردند، در حالی که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا برای دیدار با رهبران اوکراین و همتای روس خود به اروپا رفته ، واشنگتن در حال آماده سازی تحریم های مالی علیه حامیان روسیه در اوکراین است.

روزنامه وال استریت ژورنال با بیان این مطلب به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: این  بخشی از نمایش دیپلماسی و فشار است که واشنگتن امیدوار است با تکیه به آنها روسیه را از حمله به همسایه اش منصرف کند.

مقامات آمریکایی اعلام کردند تحریم‌های درنظر گرفته شده دارایی‌های حداقل چهار نفر را که در راستای منافع روسیه فعالیت می‌کنند، مسدود می‌کنند و احتمالا تا روز پنجشنبه اعلام خواهند شد.

به نوشته این رسانه آمریکایی، این تحریم ها جدید ترین اقدامات در مجموعه ای از تمهیدات تحت فرمان اجرایی جو بایدن رییس جمهوری آمریکا است که در  ماه آوریل گذشته امضا شد و  هدف آنها مجازات افراد مرتبط با تجاوز خارجی روسیه است.
شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان آمریکا سه شنبه شب به وقت محلی به نقل از یک مقام ارشد دولت بایدن افزود: علاوه بر در نظر گرفتن چگونگی کمک به ارتش و دولت اوکراین، واشنگتن در حال ارزیابی گزینه هایی برای تقویت توانایی نیروهای اوکراینی برای مقاومت در برابر حمله احتمالی روسیه است.

سی ان ان به نقل از این مقام ارشد آمریکایی نوشت: این گزینه ها شامل ارسال مهمات بیشتر، خمپاره، موشک های ضد تانک جاولین و سامانه های موشکی ضد هوایی به ارتش اوکراین است که احتمالا از سوی متحدان ناتو تامین خواهد شد.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن در ماه دسامبر (آذر) با اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار در قالب کمک امنیتی دفاعی به اوکراین موافقت کرد.

وزیر امورخارجه آمریکا که به اوکراین سفر کرده است، پس از آن به آلمان سفر خواهد کرد و روز جمعه (۲۱ ژانویه/ اول بهمن ماه) در ژنو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

سفر بلینکن به اوکراین جدیدترین سفر مقامات آمریکایی به این کشور است. روز دوشنبه هیاتی از سناتورهای آمریکایی به اوکراین سفر و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کردند.

ویلیام برنز رییس سازمان جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا (سیا) نیز هفته گذشته به اوکراین سفر و با رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

برچسب‌ها اوکراین روسیه آنتونی بلینکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه آنتونی بلینکن اوکراین روسیه آنتونی بلینکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانونگذاران آمریکایی در بن‌بست ارائه کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و اوکراین

پس از کش‌وقوس‌های فراوان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، طرح کلی طرح خود را برای انتقال کمک‌های خارجی مبنی بر چهار لایحه جداگانه کمک به اوکراین، رژیم‌صهیونیستی و تایوان و دیگر اولویت‌های امنیت ملی را ارائه و اعلام کرد که این لوایح جداگانه به رای گذاشته خواهد شد.

پیشنهاد مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از ماه‌ها تأخیر در تصمیم‌گیری در مورد موضوعی که حزبش را در تنگنا قرار داده و جایگاه سیاسی او را تهدید می‌کرد، پیشنهاد خود را در یک نشست غیرعلنی کنفرانس حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان در کنگره مطرح کرد.

هیل در گزارش خود آورده است: براساس این طرح کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان هر کدام لایحه خودشان را دارند و چهارمین لایحه بر اولویت‌های امنیت ملی تمرکز دارد. بر خلاف قانون کمک‌های خارجی ۹۵ میلیارد دلاری سنا که عناصر مختلف را در یک بسته واحد ترکیب می‌کند. سپس هر پیشنهاد جداگانه به رأی گذاشته می‌شود. به گفته جانسون، چهارمین لایحه مربوط به امنیت ملی شامل پیشنهادی برای پرداخت کمک به اوکراین از طریق توقیف دارایی‌های روسیه است. طرحی برای ارائه بخشی از کمک‌ها در قالب وام؛ و تحریم‌های جدید علیه ایران در پی حملات اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی.

کمک‌های واشنگتن به کی‌یف به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا مدتهاست به بن‌بست رسیده، اما چندین رسانه خبری گزارش کرده‌اند که به زودی این کمک‌ها وارد مرحله رای‌گیری خواهد شد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: «ما می‌دانیم که جهان نظاره‌گر چگونگی واکنش ما است. رهبران روسیه، چین و ایران رصد می‌کنند که آیا آمریکا در کنار متحدانش خواهد ایستاد یا خیر و البته ما این کار را خواهیم کرد.»

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش ۶۱ میلیارد دلار که در ماه اکتبر توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا رونمایی شد، مخالفت کردند. آنها تاکید داشته‌اند که این مبالغ می‌تواند خرج مصارف داخلی کشور شود و مسئله عبور مهاجران غیرقانونی از مرز با مکزیک اولویت بالاتری نسبت به جنگ اوکراین دارد.

اگرچه برخی از اعضای این مجلس از کمک به اوکراین حمایت و پیش‌بینی می‌کنند که در صورت رای‌گیری این بسته کمکی از حمایت ۷۰ درصدی برخوردار خواهد شد، اما حامیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور با ارسال کمک‌های واشنگتن به کی‌یف مخالف هستند.

دونالد ترامپ اخیرا طی رویدادی در کنار مایک جانسون با اشاره به جنگ اوکراین و کمک‌های واشنگتن به کی‌یف که با ماه‌هاست با بن‌بست مواجه شده است، تاکید کرد: «اگر کمک‌ها به اوکراین در قالب وام باشد، با تصویب کنگره مشکلی نخواهم داشت. هم‌چنین متحدان اروپایی باید با سطح کمک واشنگتن به کی‌یف هماهنگی داشته باشند.»

طبق گزارش تلویزیون سی‌ان‌ان، «مارجوری تیلور گرین» نماینده جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از این اقدام مایک جانسون در صفحه ایکس نوشت: «این مسئله ضدیهودی است که بودجه اسرائیل را وابسته به بودجه نازی‌های اوکراینی در نظر بگیریم. اینها باید لایحه‌های جداگانه باشند.»

این مسئله و دو دستگی میان قانونگذاران آمریکایی شاید به قیمت برکناری مایک جانسون تمام شود البته او خود در این خصوص به سی‌ان‌ان گفت به نگرانی‌ها مبنی بر برکناری‌اش اهمیت نمی‌دهد و می‌خواهد کارش را انجام دهد.

او افزود: «ما در حال گفتگو و رایزنی هستیم که آیا می‌توانیم هر دو کمک را در یک بسته قرار دهیم و به مجلس سنا بفرستیم یا اینکه باید جداگانه تصویب شوند. ترجیح شخصی من جداگانه است، اما اجازه دهیم اعضا تصمیم‌گیری کنند.»

طبق گزارش‌های منتشر شده، جانسون ظاهرا طی نشستی پشت در‌های بسته به جمهوری‌خواهان گفته است ک قصد دارد لایحه کمک به اوکراین را به رای‌گیری بگذارد و البته طبق آنچه انتظار می‌رود، مجلس نمایندگان آمریکا احتمالا کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و تایوان را جداگانه به رای بگذارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • درخواست آلمان از چین برای کمک به پایان جنگ اوکراین
  • قانونگذاران آمریکایی در بن‌بست ارائه کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و اوکراین
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • بایدن در اوکراین شکست خورده است
  • بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است
  • توصیه های آیت الله فاضل لنکرانی درباره وضعیت دشوار اقتصادی مردم، لزوم نهی از منکر در مسئله حجاب، ضرورت کار علمی و...
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • سناتور آمریکایی: در سیاست‌ خارجی خود شکست خورده‌ایم/ بایدن عمدا جنگ اوکراین را طولانی کرده
  • کی‌یف به ساخت خندق روی آورد
  • سناتور آمریکایی: اوکراین پیروز نمی‌شود؛ آمریکا هیچ نقشه‌ای ندارد