Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@02:26:16 GMT

پیشنهاد مکرون در پارلمان اروپا درباره روسیه

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۸۱۰۳

پیشنهاد مکرون در پارلمان اروپا درباره روسیه

رئیس‌جمهوری فرانسه که کشورش از از ابتدای ماه جاری میلادی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده گرفته است تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید طی هفته‌های آینده بتواند نظم امنیتی جدیدی را «بین اروپایی‌ها» طراحی کند. به گفته وی این طرح پس از آن می‌تواند به ناتو و در صورت لزوم روسیه پیشنهاد شود.

سخنان امانوئل مکرون در مقر پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ در حالی بیان شد که نگرانی‌ها از احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز سه‌شنبه گفته بود که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در حال نهایی کردن پیشنهادات امنیتی خود است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در بخشی از سخنانش دفاع از «حکومت قانون» را اولویت اتحادیه اروپا خواند. وی در همین راستا پیشنهاد کرد که «حفاظت از محیط زیست» و «حق سقط جنین» در منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپا به ثبت برسد.

این پیشنهاد در حالی از سوی امانوئل مکرون مطرح شد که روبرتا متسولا، رئیس جدید پارلمان اروپا به عنوان یکی از مخالفان حق سقط جنین شناخته می‌شود. روبرتا متسولا اهل مالت، تنها کشور اتحادیه اروپا است که سقط جنین در آن کاملا غیرقانونی است.

امانوئل مکرون در سخنانش از «تغییرات آب و هوایی»، «تحول دیجیتال» و «امنیت» به عنوان چالش‌های پیش‌روی اتحادیه اروپا یاد کرد. وی همچنین وعده داد که کشورش به دنبال «اصلاح حوزه شنگن» طی شش ماه آینده است تا از «مهاجرت غیرقانونی» جلوگیری کند.

رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد که اتحادیه اروپا با «نیروی مداخله سریع بین دولتی» باید بتواند از «مرزهای خارجی خود» محافظت کند.

دوره ریاست فرانسه بر اتحادیه اروپا در حالی آغاز شده است که امانوئل مکرون از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۷ تاکنون به عنوان رهبر جبهه هواداران نهادهای اتحادیه اروپا در مقابل جبهه «ملی‌گراها» و «پوپولیست‌ها» مانند رهبران لهستان و مجارستان شناخته می‌شود. رئیس‌جمهوری فرانسه با این حال در سخنان روز چهارشنبه خود گفت: «بازگشت به ملی‌گرایی و انحلال هویت‌هایمان هیچ کدام پاسخی به این جهان نو نیست.»

یکی از چالش‌های پیش‌روی امانوئل مکرون برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در طول دوره ریاست فرانسه بر اتحادیه اروپا است. امری که در عمل مانع از تمرکز کامل او به عنوان یکی از کاندیداهای بالقوه انتخابات پیش‌رو بر روی موضوعات محوری دوره ریاست فرانسه بر اتحادیه اروپا خواهد شد.

311311

کد خبر 1594343

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امانوئل مکرون روسیه رئیس جمهوری فرانسه امانوئل مکرون اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به کشورهای غربی درباره استفاده از دارایی های خارجی این کشور هشدار داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو با ابتکار غیرقانونی آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه مقابله خواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که چنین اقداماتی اساساً نابودی تمام پایه های نظام اقتصادی است. این کار تجاوز به اموال دولتی، دارایی های دولتی و دارایی خصوصی است. به هیچ وجه نباید این اقدام قانونی تلقی شود.

پسکوف افزود که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد.

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که اگر مقامات آمریکا لایحه مربوط به دارایی های روسیه را تصویب کنند، این کار آسیب جدی به منافع اقتصادی آمریکا وارد خواهد کرد.

به گفته این مقام کرملین، استفاده آمریکا از دارایی های خارجی روسیه، سرمایه گذاران را درباره سرمایه گذاری در این کشور به فکر وامی دارد.

کد خبر 6085756

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • نتانیاهو برای آرام کردن جبهه لبنان دست به دامن مکرون شد
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی