Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، محمد مخبر عصر امروز (چهارشنبه) همزمان با ۲۹ دی‌ماه روز ملی هوای پاک، در سخنانی در مراسم رونمایی و افتتاح پروژه‌های فنی و فرهنگی سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر این موضوع که نباید نسبت به مسائل محیط زیستی بی‌توجهی صورت گیرد، اظهار کرد: هرگونه کم‌کاری در حوزه مسائل زیست‌محیطی ظلم به ما و آیندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تصمیم‌گیری‌های دولت سیزدهم برای حفاظت از محیط زیست ادامه داد: اگرچه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده که البته برخی از آن‌ها زمان‌بر است، ولی باید به این نکته توجه داشت که حل مسائل زیست‌محیطی نیازمند یک همّت عمومی است و همه مردم و دستگاه‌های مختلف باید برای حل آن تمام تلاش‌شان را به کار گیرند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: مردم باید در حوزه‌های نظارتی به کمک دستگاه‌های مسئول بیایند، چرا که دایره فعالیت و مسائل مربوط به محیط زیست همه جغرافیای کشور را در بر می‌گیرد و بسیار گسترده است.

مخبر با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از محیط‌بانان گفت: لازم است که مجلس،‌ دولت و قوه قضائیه به هر طریق ممکن از حافظان محیط زیست حمایت کنند، لذا بر همین اساس قانون دفاع از محیط‌بانان باید زودتر به سرانجام برسد و ما هم این موضوع را در دولت دنبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد هیچ پروژه‌ای در کشور بدون در نظر گرفتن مسائل محیط زیستی اجرا شود، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از آلودگی هوا مربوط به خودروها و موتورسیکلت‌ها است که در حال چاره‌اندیشی برای این‌ موضوع هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت موضوع دولت الکترونیک و نقش آن در موضوع حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا، گفت: همه دستگاه‌های مسئول باید با تلاش مجدانه مسیر توسعه و تکمیل دولت الکترونیک را دنبال کنند.

در مراسم امروز «سامانه نظارت بر اجرای قانون هوای پاک»،‌ «اتصال سه ایستگاه پایش کیفی هوای متعلق به منطقه ویژه عسلویه به سامانه پایش کیفی هوای کشور موضوع ماده ۲۰ و ۲۱ آیین‌نامه اجرایی کاهش و کنترل آلودگی‌ها – ماده ۳ قانون هوای پاک»، «اتصال سیستم‌های پایش لحظه‌ای آلایندگی دودکش و پساب صنایع به سامانه جامع محیط زیست تبصره سه ماده ۱۱ قانون هوای پاک»، «سامانه معاینه فنی موتورخانه‌ها با همکاری سازمان ملی استاندارد ماده ۱۷ قانون هوای پاک» رونمایی شد.

همچنین در این مراسم علاوه بر افتتاح برنامه رادیویی «پیام طبیعت» برای افزایش سواد محیط زیستی و ارتقای فرهنگ عمومی از ۹ عنوان کتاب در حوزه آموزش تخصصی تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین سامانه جامع مدیریت پسماندها رونمایی شد.

کد خبر 5404274

منبع: مهر

کلیدواژه: قوه قضاییه هیئت دولت قانون هوای پاک مجلس محمد مخبر همسایه شمالی روسیه ایران مجلس شورای اسلامی مذاکرات وین دولت سیزدهم حسین امیرعبداللهیان سیدابراهیم رئیسی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رحیم زارع مجلس جمهوری اسلامی ایران کمیسیون تلفیق قانون هوای پاک محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانجام لایحه حجاب و عفاف چه شد؟

معاون امور پارلمانی دولت درباره آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف نکاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، معاون امور پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد:، اما اقدامی هم اخیرا فراجا پیرو تاکید مقام معظم رهبری داشتند و قطعا دولت هم در بخش‌های فرهنگی باید وظایف خود را انجام دهد و بر اساس این لایحه جدید هم بسیاری از دستگاه‌ها موظف شدند که وظایف خود را انجام دهند؛ از جمله وزارت آموزش و پروزش و وزارت بهداشت باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

حسینی خاطر نشان کرد: فراجا تذکرات را انجام می‌دهد؛ در لایحه جدید بی حجابی به عنوان تخلف از قانون مد نظر قرار گرفته است. معتقدم همین که انسجامی در کشور ایجاد شود نتیجه خوبی به همراه دارد. در همین روز‌ها هم تغییرات خوبی انجام شده که ادامه دار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف چه شد؟
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف به کجا کشیده شد؟
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • توضیح شهردار تهران درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان + عکس
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند