Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:16:43 GMT

تهدید به تحریم مانع پیشرفت ایران نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۸۱۶۱

تهدید به تحریم مانع پیشرفت ایران نمی‌شود

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در نشست مشترک با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری فدراسیون روسیه که بحث و تبادل نظر درباره تحولات افغانستان و توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات کنونی در وین از جمله محورهای آن بود، گفت: هیچ محدودیتی برای گسترش و توسعه روابط با روسیه نداریم و خواهان برقراری روابط راهبردی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس‌جمهور تأکید کرد: اسناد همکاری راهبردی داریم که می‌تواند افق این همکاری را در طول ۲۰ سال مشخص کند. به دنبال افزایش حجم روابط تجاری با روسیه هستیم و تلاش زیادی در این زمینه انجام خواهیم داد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: بیش از چهل سال است که در رویارویی با آمریکا هستیم. در حال تلاش برای رفع تحریم‌های کشورمان هستیم و امیدواریم که منجر به لغو تحریم‌ها شود و تهدید به تحریم مانع پیشرفت ایران نمی‌شود.

وی تصریح کرد: تجربه همکاری ایران و روسیه در سوریه برای مبارزه با تروریسم، می‌تواند مبنایی برای روابط مشترک باشد.

رییس جمهور با بیان اینکه ایران به دنبال ارتقای سطح همکاری دیپلماتیک با همسایگان خود است، خاطرنشان کرد: چند توافقنامه در این سفر امضاء خواهد شد که به توسعه روابط بین مسکو و تهران کمک خواهد کرد.

به گزارش المیادین، آیت‌الله رئیسی همچنین در ابتدای این دیدار خطاب به پوتین اعلام کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به شما بهترین سلام‌ها را می‌فرستند و بر تقویت روابط با روسیه تاکید می‌کنند.

پوتین: تبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته روند مثبتی داشت

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در آغاز نشست مشترک با رئیس جمهور ایران، از آیت‌الله رئیسی به‌خاطر پذیرش دعوتش برای سفر به مسکو با وجود شرایط همه‌گیری کرونا، با توجه به اهمیت مرحله فعلی در روابط بین الملل تشکر کرد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: حمایت‌های ایران و روسیه به عبور از تهدیدهای تروریستی در خاک سوریه کمک کرده است.

پوتین با بیان اینکه از زمان روی کار آمدن آیت‌الله رئیسی ارتباط مستمری میان طرفین برقرار است، گفت: برخلاف شرایط سخت پاندمی، سال گذشته تبادلات تجاری دو کشور روند مثبتی داشت.

وی از توسعه روابط ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و فعالیت جاری برای ایجاد منطقه آزاد تجاری نیز قدردانی کرد.

پوتین در این نشست از رییس‌جمهوری اسلامی ایران خواست که سلام و آرزوی قلبی وی برای سلامتی رهبر انقلاب اسلامی ایران را به ایشان منتقل کند. 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در صدر یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به مسکو سفر کرده است. رییس‌جمهور کشورمان در بدو ورود به پایتخت روسیه، در فرودگاه این شهر مورد استقبال «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه و «ایگور مارگولوف» معاون وزیرخارجه روسیه قرار گرفت.

حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه آیت‌الله رئیسی به روسیه است.

برچسب‌ها مسکو انقلاب اسلامی ایران روسیه تروریسم سید ابراهیم رییسی افغانستان ولادیمیر پوتین اتحادیه اقتصادی اورآسیا سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو انقلاب اسلامی ایران روسیه مسکو انقلاب اسلامی ایران روسیه تروریسم سید ابراهیم رییسی افغانستان ولادیمیر پوتین اتحادیه اقتصادی اورآسیا آیت الله رئیسی اسلامی ایران رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای بر عدم تملک هیچگونه تسلیحات هسته‌ای توسط ایران تاکید و عنوان کرد که تهدیدات ادعایی که به ایران نسبت داده می‌شوند به قصد منحرف کردن توجهات از جنگ غزه مطرح می‌شوند.

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با چند شبکه رادیویی روس گفت: ایران سلاح هسته‌ای ندارد و این موضوع توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تایید قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه‌های رادیویی روسی اسپوتنیک، کومسولسکایا پراودا و گووریت موسکوا در اظهارنظر درباره گزارش‌ها درباره اینکه ایران ممکن است در سیاست‌های هسته‌ای خود با توجه به تهدیدات رژیم صهیونیستی تجدید نظر کند، خاطرنشان کرد: انگیزه این گزارش‌ها منحرف کردن توجهات از عملیات اسرائیل در نوار غزه با تهدید نشان دادن تهران است.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: «آن‌ها می‌خواهند در کنار ادعا‌های دیگر تهدید ادعایی استفاده از تسلیحات هسته‌ای را به ایران نسبت دهند؛ تسلیحاتی که ایران در اختیار نداشته و این موضوع توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید شده است. ایران در میان طرف‌های معاهده ان. پی. تی یکی از شفاف‌ترین کشور‌ها به حساب می‌آید. ایران نیازی به این کار بعد از پاسخ دادن به یک حمله غیرقابل قبول به کنسولگری خود ندارد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه گذشته از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد و اعلام کرد ایران ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. این حمله در واکنش به حمله ۱۳ فروردین ارتش اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت که به شهادت هفت تن از مستشاران نظامی ایران منجر شده بود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • وزیر خارجه روسیه: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • لاوروف: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • ایران با وجود تحریم‌ها چگونه توانسته تا این حد پیشرفت نظامی کند؟