Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این آیین که امروز(چهارشنبه) در استانداری همدان برگزار شد از صنایع و واحدهای تولیدی «سیمان هگمتان»، «معدن سرمک»، «آهن و سیلیس آذرخش»، «یاقوت ناب پارس»، «صنایع غذایی سحر»، «فروسیلیس غرب پارس» و «فراپل جم» به عنوان صادرکنندگان برتر استان معرفی و از مدیران این واحدها تقدیر شد.

رییس اتاق بازرگانی استان همدان در این آیین اظهار داشت: کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان در شرایط نامناسب اقتصادی کشور بسیار ستودنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

"علی اصغر زبردست" با بیان اینکه تحریم و کرونا اثرات مخربی بر وضعیت بخش بزرگی از صنعت وارد کرده است، افزود: تعدادی از صنایع برای اجرای طرح توسعه ماشین آلات خود را وارد کرده اند اما به دلیل شرایط کرونا راه اندازی انها به تعویق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی استان همدان برای حل و فصل مشکلات و موانع موجود در کنار تولیدکنندگان قرار دارد اما بخشی از این مسائل متاثر از شرایط جهانی است که بر بخش تولید و صادرات ما مستولی شده و باید با صبوری از آن گذر کنیم. 

زبردست همچنین به راه اندازی پایانه صادراتی استان همدان اشاره کرد و افزود: این پایانه فاقد زیرساخت و امکانات لازم است که برای توسعه امر صادرات نیازمند تامین ملزومات بسیاری است. 

رییس اتاق بازرگانی استان همدان با برشمردن مزایا و پتانسیل‌های صادراتی استان، گفت: در زمینه خدمات فنی و مهندسی دارای ظرفیت خوبی هستیم که باید زمینه صادرات این خدمات فراهم شود. 

به گفته او، ۴۰۰ شرکت پیمانکاری در سطح استان همدان مشغول فعالیت هستند که می‌توانند به کشورهای مختلف خدمات ارائه کنند به‌ شرطی که مورد حمایت قرار بگیرند. 

به گزارش ایرنا، ۴۰۰ صادرکننده در استان همدان دارای کارت بازرگانی هستند که در زمینه صادرات انواع محصولات تولیدی استان فعالیت دارند. 

طبق آمارهای موجود ۱۱۰ قلم کالا از استان همدان به ۲۹ کشور جهان صادر می شود که مهمترین آن سیمان، سیم آلومینیومی، سفال و سرامیک و کشمش است.

برچسب‌ها توسعه صادرات شهر همدان استانداری همدان سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه صادرات شهر همدان استانداری همدان توسعه صادرات شهر همدان استانداری همدان سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان صادرات غیر نفتی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود

بهمن عشقی؛رییس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با «هم‌میهن» گفت : پیام روشن دولت درباره اختصاص چنین قیمتی برای دلار این است که صادرکننده را از چرخه تولید خارج کند.

این شیوه باعث شده تا بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار ناترازی در صادرات غیرنفتی داشته باشیم و این رفتار باعث کاهش ارزش صادراتی کشور سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱شده است.

هم‌میهن نوشت: دولت می‌گوید حدود ۴۹ میلیارد دلار صادرات داشته و حدود ۶۷ میلیارد دلار نیز واردات داشته‌ایم در نتیجه با کسری مواجه هستیم.

حتماً دولت این سیاست را تغییر خواهد داد چون اصولاً دولت‌ها در ایران عادت دارند چوب و پیاز را با هم بخورند.

اگر امروز هم دولت بر رفتار خود اصرار کند فردا قطعاً عقب‌نشینی خواهد کرد اما دود آن به چشم کشور و صادرکننده می‌رود چون مدیران که خسارتی پرداخت نمی‌کنند و این مردم هستند که از سوءتدبیرها دچار خسارت می‌شوند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898902

دیگر خبرها

  • تجلیل از برترین های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان