Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین در نشستی سه جانبه در وین در حال گفت‌وگو هستند.

به گزارش امشب ۲۹ دی ماه و در ادامه رایزنی‌های جاری در شهر وین در چارچوب دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، نشست سه جانبه‌ای با حضور علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، میخائیل اولیانوف مذاکره کننده روسیه و همچنین نماینده چین در مذاکرات در هتل کوبورگ شهر وین در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران که روز دوشنبه بعد از سفری دو روزه به تهران، به وین بازگشت، امروز  ۲۹ دی ماه نیز با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی عضو برجام در وین به گفت‌وگو نشست.

دیروز سه‌شنبه نیز مذاکرات در دو سطح رؤسای هیأت‌ها و کارشناسان ادامه یافت و موضوعات مختلف به خصوص بحث راستی‌آزمایی و تضمین‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در جلسه صبح سه‌شنبه کارشناسان ایران، اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی حضور یافتند و در نوبت عصر نیز نشستی بین رؤسای هیأت‌های ایران و سه کشور اروپایی و همچنین نماینده اتحادیه اروپا برگزار شد. در نشست عصر سه‌شنبه که تقریبا سه ساعت به طول انجامید، جزییات متن پیش‌نویس و برخی ایده‌های طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز روز سه‌شنبه در توئیتی با بیان اینکه بعضی‌ها از شکست سیاست فشار حداکثری درس نمی‌گیرند، اعلام کرد: ایرانی‌ها کاملا حق دارند که تضمین‌هایی را درخصوص عدم تکرار خروج آمریکا از برجام درخواست کنند. 

گفتنی است؛ انریکه مورا هماهنگ‌ کننده کمیسیون مشترک برجام نیز که به روسیه سفر کرده در نشست‌های دو روز گذشته (دوشنبه و سه‌شنبه) در وین حضور نداشت. وی قرار است امروز به وین بازگردد.  

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه ۲۷ دی ماه به وقت محلی با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) عضو برجام در هتل کوبورگ شهر وین به گفت‌وگو نشست.

روز یکشنبه هم نشست کارگروه رفع تحریم با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در هتل کوبورگ وین در برگزار شد. علاوه بر این جلسه کارگروه سوم (ترتیبات اجرایی) هم با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برپا شد.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی باقری روسیه چین وین ارشد جمهوری اسلامی ایران سه کشور اروپایی اتحادیه اروپا هتل کوبورگ مذاکره کننده سه شنبه شهر وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه تروریستی کروکوس توسط سفیر ایران

سفیر ایران در مسکو روز سه‌شنبه هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با حضور در وزارت امور خارجه روسیه، دفتر یادبود گرامیداشت جانباختگان و مجروحان حادثه تروریستی کروکوس را امضا کرد.

به گزارش مشرق، کاظم جلالی در یادداشت تسلیتی که در این دفتر یادبود نوشت، مراتب تأثر و همدردی عمیق دولت و ملت ایران را به دولت و مردم روسیه اعلام کرد.

سفیر ایران در روسیه در این پیام ضمن محکومیت شدید این جنایت هولناک، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است مبارزه مشترک و موثر با تمامی اشکال تروریسم، نیازمند اقدام جدی و بدون تبعیض جامعه بین المللی است.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای همکاری با همه کشورهای مستقل در رسیدن به راه حل جامع برای مبارزه با این پدیده شوم، اعلام می دارد.

جلالی در پایان یادداشت تسلیت نوشت: از درگاه خداوند منان برای جانباختگان آرامش، برای بازماندگان صبر و برای همه مجروحان این حادثه ناگوار ، شفای عاجل مسئلت می‌کنم.

سفیر ایران در روسیه شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه نیز در پیامی، جان‌باختن و مجروح شدن شمار قابل توجهی از شهروندان روس در این حمله تروریستی را تسلیت گفته بود.

علاوه بر مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، نهادهای ایرانی فعال در روسیه همچون مرکز اسلامی مسکو، سرکنسولگری‌های کشورمان در کازان و آستراخان نیز پیش‌تر با صدور اطلاعیه‌ها و پیام‌هایی همدردی خود با دولت و مردم روسیه اعلام کرده بودند.

جمعی از شیعیان مسکو نیز با حضور در مکان یادبودی که به صورت خودجوش توسط شهروندان برای گرامیداشت یاد جانباختگان حادثه تروریستی تالار شهر کروکوس در مقابل این تالار ایجاد شده، با اهدای گل، یاد این قربانیان را گرامی داشتند.

علاوه بر آنکه این روزها سفارت روسیه در تهران به محلی برای اهدای گل و گرامیداشت یاد جانباختگان این حادثه تروریستی تبدیل شده است، تصاویر دریافتی از کنسولگری روسیه در شهر رشت نیز بیانگر ابراز احساسات و همدردی مردم و مسئولان استان گیلان به قربانیان حمله تروریستی کروکوس است.

علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور در سفارت روسیه در تهران و امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه تروریستی کروکوس با دولت و ملت روسیه ابراز همدردی کرد.

تیراندازی تروریست‌ها و اقدام آنها به پرتاب بمب های آتش زا قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در منطقه مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به جان باختن ۱۳۹ نفر (بنا بر آمار کمیته تحقیقات روسیه) و مجروح شدن ۱۸۰ نفر (بنا بر آمار وزارت بهداشت منطقه مسکو) منجر شد.

شاهدان عینی در زمان وقوع حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس از حضور چهار تروریست سخن گفتند که بعدا گفته شد آنها مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن نیز همراه داشتند. این آتش‌سوزی منجر به فروریختن بخش‌هایی از این تالار شد.

عملیات آواربرداری و جستجوی قربانیان این حادثه از زیر آوار قرار است سه شنبه هفتم فروردین ماه خاتمه یابد.

بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تاکنون ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به این تالار حمله کردند، بازداشت شده‌اند. در این میان، خودروی حامل تروریست‌ها در حالی که در حال فرار به سمت مرز اوکراین بود، در بریانسک متوقف و چهار تروریست بازداشت شدند و طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه محاکمه شدند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • بازیکن جدید تیم ملی از روسیه آمد (عکس)
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه تروریستی کروکوس توسط سفیر ایران
  • ادای احترام اعضای شورای امنیت به قربانیان حمله در مسکو
  • کرملین: مذاکرات صلح اوکراین بدون روسیه شکست می‌خورد