Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که داشت اعلام کرد که گزارش‌ها در خصوص اینکه ایران از آمریکا درباره عدم ترک دوباره برجام ضمانت خواسته مورد تأیید است.

خبرگزاری میزان – آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) در مصاحبه‌ای که با برنامه «Pod Save the World» داشت، ضمن این که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به منظور خروج از برجام را یکی از «بدترین تصمیم‌های سیاست خارجی تاریخ» آمریکا توصیف کرد و گفت: ایران به تعهداتش ذیل این توافق پایبند بوده و دولت دونالد ترامپ هم به این موضوع اعتراف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار داشت: حتی دولت قبل نیز گفت که ایران تعهداتش را به خوبی اجرا کرده است. مسئله‌ای که مایه تأسف و حتی فراتر از تأسف است این است که از زمانی که ما از آن توافق خارج شدیم ایران از آن به عنوان بهانه‌ای برای از سر گرفتن بسیاری از فعالیت‌های خطرناکی استفاده کرد که آن توافق، مانع آن‌ها شده بود.

وزیر خارجه آمریکا افزود: متأسفانه این مسئله‌ای است که ما به ارث بردیم و هنوز فکر می‌کنیم که بهترین نتیجه این خواهد بود که از طریق بازگشت به توافق آن برنامه [برنامه هسته‌ای ایران]را مجدداً مهار کنیم. گزارش‌ها در خصوص اینکه ایران از آمریکا درباره عدم ترک دوباره برجام ضمانت خواسته را تأیید می‌کنیم.

بلینکن در ادامه در پاسخ به سوال مجری برنامه گفت: حرف شما درست است. یکی از چیز‌هایی که ایران از ما خواسته ضمانتی است مبنی بر اینکه ما دوباره زیر میز نمی‌زنیم.

بلینکن در ادامه تصریح کرد: اما این حرف شما هم درست است که در نظام [حکومتی]ما، نمی‌توان چنین ضمانت سخت و سریعی فراهم کرد. رئیس‌جمهور بایدن می‌تواند با قاطعیت بگوید که تا زمانی که ایران به توافق پایبند باشد در کسوت رئیس‌جمهور چه کاری انجام خواهد داد یا چه کاری انجام نخواهد داد، اما ما نمی‌توانیم رئیس‌جمهور‌های بعدی را [به انجام کاری]ملزم کنیم. «این موضوعی است که درباره آن صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: ادعاهای سخنگوی کاخ سفید و وزیر خارجه فرانسه درباره مذاکرات وین

در حال تکمیل...

برچسب ها: بلینکن برجام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بلینکن برجام رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل

به گزارش همشهری‌آنلاین یک مقام امنیتی نظامی ایران به خبرگزاری The Cradle گفته است که ایالات متحده با جمهوری اسلامی تماس گرفته و از آن خواسته است که به اسرائیل اجازه دهد که یک‌حمله نمادین برای حفظ چهره اش انجام دهد.
این منبع که نخواسته نامش فاش شود به The Cradleگفته: «ایران پیام‌هایی از میانجی‌ها دریافت کرده است که به رژیم اجازه دهد حمله ای نمادین برای حفظ چهره اش در قبال حمله شنبه شب انجام دهد؛ به گفته این منبع آن ها همچنین از ایران خواسته اند که انتقام این حمله را نگیرد».
وی افزود که تهران این پیشنهاد را که توسط میانجی‌ها ارائه شده بود، «کاملاً رد کرد» و هشدار داد که هرگونه حمله اسرائیل به خاک ایران با واکنش قاطع و فوری مواجه خواهد شد.

کد خبر 845061 برچسب‌ها خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل