Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به طرح ۲ هزار هکتاری بیابان زدایی گفت: در حدود ۲ هزار هکتار در ۵ نقطه از استان خوزستان شامل شلمچه، رامهرمز، شوش، اهواز و آغاجاری، طرح بیابان زدایی اتفاق خواهد افتاد. این طرح شامل حدود ۷۰۰ هکتار نهال کاری و یک هزار و ۳۰۰ هکتار سایر فعالیت های منابع طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد تقی سجادی در آیین عملیات اجرایی طرح ۲ هزار هکتاری بیابان زدایی که امروز( ۲۹ دی ماه) در منطقه صنعتی کریت کمپ انجام شد، اظهار کرد: استان خوزستان، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۴.۹ هکتار از آن، عرصه های ملی است. از این میزان، یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار بیابان و ۱۴۳ هزار هکتار از آن، کانون های گرد و غبار است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سال ۹۵ که موضوع ریزگردها تشدید شد و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد، اتفاقات خوبی در حوزه های منابع طبیعی رخ داد. در فاصله زمانی سال ۹۵ تا ۹۹، بیش از ۲۴ هزار و ۸۰۰ هکتار از عرصه های کانون گرد و غبار در کانون های ۷ گانه استان خوزستان نهال کاری شد و برای حدود ۲۴ هزار هکتار نیز برنامه مدیریت روان آب اتفاق افتاده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: با توجه به گستردگی عرصه های طبیعی باید توسط مردم، مجموعه های مختلف و صنعتی فعالیت و مشارکت شود و رویکرد ما نیز به این سمت است. از جمله اقدامات خوب صورت گرفته در سال جاری، احیای تفاهم نامه با وزارت نفت بوده که خوشبختانه با قول های داده شده، تا مبلغ ۲۰ میلیارد تومان جهت فعالیت های مدیریت منابع طبیعی خواهیم داشت.

سجادی تصریح کرد: در حدود ۲ هزار هکتار در ۵ نقطه از استان خوزستان شامل شلمچه، رامهرمز، شوش، اهواز و آغاجاری ، طرح بیابان زدایی اتفاق خواهد افتاد که حدود ۷۰۰ هکتار، نهال کاری و یک هزار و ۳۰۰ هکتار سایر فعالیت های منابع طبیعی شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان بیابان زدایی ۲ هزار هکتار منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا