Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سالانه باید ۲۰۰ هزار واحد روستایی در کشور احداث شود.

علی اکبر نیکزاد در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل بنیاد مسکن لرستان اظهار کرد: نهاد انقلابی بنیاد مسکن در طول چهار دهه خدمات ارزنده‌ای را در کشور به مردم ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: اهدافی که این نهاد انقلابی برای تحقق آنها ایجاد شده بسیار ارزشمند است و برای رسیدن به آن باید تلاش‌ها، همت‌ها و مجاهدت‌ها کماکان مانند گذشته و حتی بیشتر از گذشته ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه کار کردن در بنیاد مسکن شیرینی‌ها و سختی‌های خود را دارد و کار هر کسی نیست، گفت: بنیاد مسکن یک ریال بودجه جاری دولتی ندارد.

سند خودرسازی دولتی و انحصاری شده است

نیکزاد عنوان کرد: در خودروسازی اگر بستر برای رقابت خودرسازان بخش خصوصی ایجاد شود مشکل حل می‌شود؛ ایرانی که توان ساختن موشک را دارد چطور می‌تواند در ساخت خودرو موفق نباشد؛ سند خودرسازی دولتی و انحصاری شده است.

وی با بیان اینکه در لرستان چقدر توانمند برای ورزش داریم و این درحالیست که امکانات ورزشی نداریم، بیان کرد: باشگاه‌داری آیا وظیفه دولتهاست؟ باشگاه داری وظیفه دولت‌ها نیست بلکه وظیفه بخش خصوصی است.

این نهاد انقلابی به معنی واقعی کلمه درآمد هزینه را  در این چهل سال تمرین کرده است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: این نهاد انقلابی به معنی واقعی کلمه درآمد هزینه را در این چهل سال تمرین کرده و باید ادامه دهد و در این راستا سختی‌های زیادی کشیده است.

نیکزاد گفت: بنیاد مسکن بار مالی برای دولت ندارد و خدماتی که برای نظام داشته خیلی ارزشمند است.

وی افزود: در یک بحران و حادثه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ماشین‌آلات خود در مناطق حضور پیدا می‌کنند تا به مردم اطمینان دهند نگران نباشند و بگوییم مردم با حضور تمام ظرفیت بنیاد در کنار شما هستیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه این نهاد یادگار امام راحل و متعلق به همه مردم است، بیان کرد: در هرجایی که لازم بوده به ما دستور داده شده ورود پیدا کردیم.

مقاوم سازی واحدهای روستایی در لرستان بیش از ۷۰ درصد است

نیکزاد در خصوص احداث مسکن روستایی گفت: در سال۸۴،  هفت درصد از واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم بودند و امروز به بالای ۵۰ درصد رسیده و این درحالیست که در لرستان بالای ۷۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۷ درصد مقاوم سازی در لرستان بسیار سخت‌تر است چرا که اکثر کسانی که توان مالی پایین دارند نتوانستند نوسازی و مقاوم سازی را انجام دهند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: تا زمانی که تمام واحدهای روستایی مقاوم سازی نشوند از تلاش دست برنخواهیم داشت؛ در جنوب کرمان هر واحدی که با استفاده از تسهیلات نوسازی شدند مشکلی نداشتند و خسارت ندیدند.

انتقاد از نیکزاد از سازمان برنامه و بودجه

نیکزاد با بیان اینکه به سازمان برنامه و بودجه انتقاد دارم، گفت:در بحث ابلاغ وام ۲۰۰ میلیون تومانی تعلل یک دقیقه‌ای جایز نیست چرا سازمان برنامه بودجه دستور آقای رئیس جمهور را که مصوب و ابلاغ کرده معطل می‌کنند.

وی بیان کرد: از دست دادن یک نفر در سیل یا زلزله قابل محاسبه نیست، چرا در این باره تعلل می‌شود.

سالانه باید ۲۰۰ هزار واحد روستایی در کشور احداث شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید براینکه سالانه باید ۲۰۰ هزار واحد روستایی در کشور احداث شود، عنوان کرد: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با سود پنج درصد، سفته سه نفره زنجیره‌ای با بازپرداخت ۲۰ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

نیکزاد گفت: در بحث مسکن شهری سالانه یک میلیون مسکن باید ساخته شود و این کاری سنگین است.

وی اظهار کرد: مسکن برای خانوارها بسیار مهم است و محلی برای آرامش آنهاست.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: تامین مسکن جزو مواردی است که خیلی از خانواده‌ها و جوانان در شرف ازدواج دغدغه آن را دارند.

نیکزاد با بیان اینکه مسکن جوانان در شورای عالی مسکن با رئیس جمهور در میان گذاشته شد، افزود: براساس دستور وزیر جوانانی که قصد دارند تا دو سال آینده ازدواج کنند برای ثبت‌نام مسکن اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در بحث ساخت مسکن شهری هم به بنیاد مسکن ابلاغ شد که کمک کند و اگر قرار است مشکل مردم حل شود قطعا کمک خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: باید تلاش کنیم  و خوب بسازیم و حساب و کتاب مردم را پاسخگو باشیم.

۲۰ شرکت قوی زیرمجموعه بنیاد داریم که ۱۰۰ درصد سهام آنها متعلق به بنیاد مسکن است

وی با بیان اینکه ۲۰ شرکت قوی زیرمجموعه بنیاد داریم که ۱۰۰ درصد سهام آنها متعلق به بنیاد مسکن است، اظهار کرد: با ورود این شرکت‌ها واحدهای جدید خواهیم ساخت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید براینکه در مسکن روستایی عملکرد خوبی داشتیم، گفت: بستر فراهم است و باید ۲۷ درصدی که برای مقام سازی مانده انجام شود.

نیکزاد با بیان اینکه دغدغه وزیر راه وشهرسازی این است که  مشکل مسکن شهری مردم حل شود، عنوان کرد: در روستاها طرح هادی ایجاد شود با توجه به اینکه روستا محل تولید و اشتغال است باید اقتصاد مقاومتی یعنی بر پایه توانمندی داخل  پایه‌ریزی کرد.

هرچه قدر به عمران و آبادی روستاها بپردازیم در حقیقت داریم پازل اقتصاد مقاومتی را کامل می‌کنیم

وی افزود: محیط روستا سالم است و اگر هرچه قدر به عمران و آبادی روستاها بپردازیم در حقیقت داریم پازل اقتصاد مقاومتی را کامل می‌کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: روستا در حال بزرگ شدن است و باید طرح روستایی را بازنگری و مشکل زمین مردم را حل کنیم

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آمريكا شورای عالی مسکن کرمان راه و شهرسازی لرستان شورای عالی مسکن هادی راه و شهر سازی اقتصاد مقاومتی مسكن روستايي بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاد انقلابی مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در همایش استانی گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام که در سالن امام خامنه‌ای مصلی ارومیه برگزار شد، گفت: سهم معین شده در سال جاری برای استان، مقاوم سازی ۲۵۰۰ مسکن روستایی با همکاری ۹ بانک عامل است.

علیرضا مقدم با بیان اینکه تنها ۳۵ درصد از مساکن روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شده اند افزود: این شاخص در کشور ۵۵ درصد است که بیست درصد از آن فاصله دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن علاوه بر برنامه‌هایی که در حوزه عمران آبادانی روستا‌ها و صدور اسناد مالکیت دارد مهمترین و شاخص فعالیتش در حوزه ساخت مسکن محرومین است با اشاره به همکاری مطلوب بانک‌ها با بنیاد مسکن در جهت مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اظهار کرد: باید تلاش شود مسئله مقاوم سازی مسکن روستایی به ویژه در جنوب استان ترویج یابد چرا که مقاوم سازی در این مناطق کمتر از سایر مناطق استان باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: امسال سهمی که دولت برای استان در بخش ساخت مسکن محرومین در حوزه شهری مشخص کرده یک هزار و ۶۵۰ واحد است که بعد از تامین زمین توسط راه و شهرسازی، عملیات ساخت آن اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۵۰ واحد از این مساکن محرومین در ارومیه و مابقی در شهرستان‌های خوی، سلماس، نقده، مهاباد، میاندوآب، اشنویه و بوکان ساخته می‌شود و بسته‌های حمایتی ویژه‌ای از جمله ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی، ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۲درصد و ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام برای این منظور در نظر گرفته شده است.

مقدم تصریح کرد: تکمیل ۳۸۲ پروژه مسکن محرومین در شهرستان‌های ماکو، بازرگان، مهاباد، اشنویه و میاندوآب در حال پیگیری است که امسال شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

وی یاد آور شد: با برگزاری این همایش بطور رسمی هیأت امنای حساب ۱۰۰ امام و انجمن خیرین مسکن در استان راه‌اندازی می‌شود تا بدین صورت شاهد افزایش کمک‌رسانی به محرومین شهری و روستایی در بخش مسکن باشیم

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • ۱۸۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در البرز احداث می‌شود
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال
  • میانگین مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل به ۶۴ درصد رسید
  • مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی