Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک در نشست شورای امنیت در مورد فلسطین طی اظهاراتی عنوان کرد:اوضاع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان رو به وخامت است و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

وی گفت: رژیم اسرائیل در سال ۲۰۲۱ با کشتار مردم بیگناه از جمله زنان و کودکان، مصادره اموال مردم فلسطین، تصرف و تخریب منازل و تخلیه اجباری آنها، به سیاست‌های ظالمانه و توسعه طلبانه و اقدامات جنایتکارانه غیرقانونی خود از جمله نقض شدید و سیستماتیک حقوق انسانی در اراضی اشغالی فلسطین ادامه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخت روانچی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات سازمان ملل، در سال ۲۰۲۱ تعداد ۳۴۱ فلسطینی کشته و ۱۷۸۹۳ نفر دیگر زخمی شدند. رژیم اسرائیل به طور سیستماتیک کودکان فلسطینی را می‌کشد. در سال ۲۰۲۱ تعداد ۸۶ کودک فلسطینی در اراضی اشغالی فلسطین کشته شدند که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۴ است.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: تنها یک نمونه از وحشیگری‌های رژیم اسرائیل جنگ همه جانبه ۱۱ روزه آن در غزه در ماه می ۲۰۲۱ بود که نیروهای اسرائیلی ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۴۰ زن را کشتند. این شامل ۱۳ عضو یک خانواده بزرگ از جمله کودکان، یکی از آنها شش ماهه است که کشته و در زیر آوار خانه خود مدفون شدند.

وی افزود: علاوه بر این، تصرف و تخریب منازل فلسطینی‌ها در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ افزایش یافته است.۸۹۴ خانه فلسطینی در سال ۲۰۲۱ تخریب شد که منجر به آواره شدن ۱۱۷۹ نفر فلسطینی شده است. این اقدامات جنایتکارانه با هدف از بین بردن حق مسلم فلسطینی‌ها برای تعیین سرنوشت انجام می‌شود.
 تخت روانچی در ادامه به تجاوزات رژیم اسرائیل به خاک سوریه و فعالیت‌های شرورانه آن در منطقه اشاره کرد و گفت: رژیم اسرائیل با نقض مستمر حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و با تهدید آشکار به استفاده از زور علیه سایر کشورهای منطقه، به فعالیت‌های بی ثبات کننده و بدخواهانه خود در منطقه ادامه می‌دهد.
 نماینده کشورمان عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های شرورانه و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم اسرائیل را که تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه است، به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما همچنین تشکیل جلسه اخیر کابینه رژیم صهیونیستی مناطق اشغالی جولان سوریه و اعلام سران رژیم مبنی بر ساخت شهرک‌های جدید در آنجا را به شدت محکوم می‌کنیم. بدیهی است این اقدام غیرقانونی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل بوده و باطل است. این اقدام هیچ آثار حقوقی بر وضعیت مناطق اشغالی جولان که همواره بخش جدایی ناپذیر از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است، ندارد.
نماینده کشورمان گفت: انفعال و بی عملی شورای امنیت رژیم اسرائیل را برای ادامه جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین جسور کرده است. 
تخت روانچی تأکید کرد: شورای امنیت باید رژیم اسرائیل را مجبور کند تا به نقض سیستماتیک حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پایان دهد. شورای امنیت همچنین باید رژیم اسرائیل را مجبور به پایان دادن به اشغال فلسطین و دیگر اراضی عربی کند.

 وی در پایان در پاسخ به اتهامات بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم بار دیگر با سوء استفاده از تریبون شورای امنیت ادعاهای بی اساس علیه کشورم مطرح می‌کند که کاملا مردود است. این اتهامات بی‌اساس با هدف منحرف کردن توجهات جامعه جهانی از جنایات وحشیانه‌ای است که رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام می‌دهد.

نماینده کشورمان گفت: بسیار مضحک است، رژیمی که به خاطر جنایات و سیاست‌های نژادپرستی، جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت، حمله و تهدید به استفاده از زور علیه همسایگان خود و کشورهای منطقه، رژیمی با سابقه وحشیانه توسعه، تولید و انباشت انواع مختلف سلاح‌های غیرانسانی از جمله سلاح ‌ای کشتار جمعی، به کشورهای دیگر اتهام تهدید علیه صلح و امنیت می‌زند و دیگران را به رعایت حقوق بین‌الملل موعظه می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل شورای امنیت رژیم اسرائیل اشغالی فلسطین شورای امنیت سال ۲۰۲۱ تخت روانچی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ غزه تاکنون، استراتژی مقاومت هدفمند و هوشمندانه را بخوبی پیش برده و حتی در این میان، اسیر پیام‌های گمراه‌کننده نشده است.

به گزارش ایسنا، حنیف غفاری در سرمقاله وطن امروز نوشت: اخیرا شبکه ۱۴ رژیم اشغالگر قدس گزارشی را تحت عنوان «آنچه در جبهه شمال می‌گذرد» منتشر کرد. این گزارش معطوف به تحولاتی بود که از زمان آغاز جنگ غزه و در جریان تقابل حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی به وقوع پیوسته است. «شارون روف اوفیر» نماینده سابق کنست از جمله تحلیلگران حاضر در این شبکه تلویزیونی بود. وی به نکات قابل تاملی درباره شکست تمام عیار رژیم اشغالگر قدس در برابر حزب‌الله اشاره کرد: «چرا واقعیت را نمی‌گوییم؟! ما شمال اسرائیل را از دست داده‌ایم؛ خسارتی که حزب‌الله بر ما وارد کرد ۶ برابر بیشتر از جنگ تابستان ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه)  است. می‌خواهم گریه کنم! چه کسی فکرش را می‌کرد اسرائیل به این روز بیفتد؟»

به راستی چه اتفاقی در شمال اراضی اشغالی، خصوصا مناطق مشرف به جنوب لبنان رخ داده که اینچنین مقامات صهیونیست را پریشان ساخته است؟ واقعیت این است که حزب‌الله لبنان مقاومت هوشمندانه و قاطعانه‌ای را در برابر رژیم اشغالگر قدس صورت داده که دارای ۳ خصلت ویژه است: هدفمندی در تعیین اهداف، انتخاب بهترین زمان در عملیات و تنظیم عوامل فرامتنی و متنی نبرد. 

حزب‌الله لبنان نه تنها قواعد نبرد با تل آویو را بخوبی می‌داند، بلکه قدرت بازدارندگی خود را به صورتی کاملا آشکار به تل‌آویو دیکته کرده است. در این میان، مثلث قدرت در اراضی اشغالی (موساد، کابینه جنگ و ارتش)  آگاه‌سازی افکار عمومی در اراضی اشغالی نسبت به اتفاقاتی را که در جبهه شمال افتاده خط قرمز راهبردی خود تلقی می‌کنند. آنها بخوبی آگاهند افشای ضربات مهلک واردشده از سوی مقاومت لبنان، مترادف با تشدید اعتراضات عمومی و سقوط کابینه جنگ و حتی کابینه پس از آن (کابینه احتمالی لاپید - گانتز) خواهد بود. در مقابل، حزب‌الله لبنان نیز با تمرکز و دقتی مثال‌زدنی و برگرفته از تجربه ارزشمند جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶، مرحله به مرحله اهداف خود را در شمال اراضی اشغالی محقق می‌سازد. 

حزب‌الله  لبنان در تازه‌ترین اقدام خود علیه دشمن صهیونیست، تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را در پایگاه «مسگاو» در شمال فلسطین اشغالی ـ که به‌تازگی تعمیر و تعویض شده بود ـ منهدم کرد. نکته حائز اهمیت اینکه ارتش رژیم اشغالگر قدس پس از انهدام اولیه این تجهیزات، تعمیر و تعویض آنها را با لحاظ کردن بالاترین ضریب امنیتی و بازدارندگی ممکن صورت داده بود. حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ غزه تاکنون، استراتژی مقاومت هدفمند و هوشمندانه را بخوبی پیش برده و حتی در این میان، اسیر پیام‌های گمراه‌کننده نشده است. برای مثال، جریان موسوم به ۱۴ مارس (جریان صهیونیست غربگرا) درصدد بود ورود مقاومت اسلامی لبنان در حمایت از مردم غزه را نماد یک بازی پرهزینه برای بیروت قلمداد کند و حتی در رویکردی وقیح، از شهادت نیروهای مخلص حزب‌الله لبنان در نبرد با رژیم تروریست صهیونیست استقبال می‌کرد. در مقابل، برخی دیگر نیز تصور می‌کردند حزب‌الله در قبال تحولات فلسطین و نوار غزه باید ورود بی‌پروا و همه‌جانبه‌ای داشته باشد، حتی اگر به افتادن نیروهای مقاومت در تله صهیونیست‌ها منجر شود! 

در مقابل، سید مقاومت (علامه سیدحسن نصرالله) بدون تاثیرپذیری از فضای فرامتنی حاکم بر جنگ غزه، هوشمندانه و قاطعانه حزب‌الله را وارد میدان نبرد با دشمن صهیونیست کرد و امروز، صحت و کارایی این استراتژی، بر دوستان و دشمنان مقاومت عیان شده است. نباید فراموش کرد در  زمان تاسیس داعش توسط آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و برخی دولت‌های مزدور و مرتجع منطقه، حزب‌الله بی‌پروا وارد میدان نبرد با تروریسم تکفیری شد و در این صحنه،  ابایی از سنگ‌اندازی‌ها و جنگ روانی گروه‌های طرفدار غرب و اسرائیل در بیروت نداشت.

تجمیع  ۳ واقعه مهم دو دهه اخیر در منطقه یعنی «جنگ ۳۳ روزه»، «جنگ علیه تروریسم تکفیری ـ صهیونیستی در منطقه» و «جنگ غزه» و تحلیل آنها در یک چارچوب مشترک راهبردی نشان‌دهنده زبدگی توصیفی، تحلیلی، راهبردی و تاکتیکی حزب‌الله در آوردگاه‌ها  و بسترهای زمانی - مکانی گوناگون در منطقه است. این همان رمز پویایی و برتری مقاومت لبنان در برابر دشمنان قسم‌خورده بشریت است. قطعا در آینده نزدیک، منابع امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر قدس قدرت کتمان دستاوردهای حزب‌الله در شمال اراضی اشغالی و آنچه را که بر سر صهیونیست‌ها در این مناطق آمده نخواهند داشت. تاریخ مصرف سانسور  تعداد زیاد نظامیان هلاک‌شده صهیونیست ـ که اکثرا با موشک‌های برکان هدف قرار گرفته‌اند ـ و خسارات زیرساختی عمیقی که به پایگاه‌های نظامی این رژیم در این مناطق وارد شده، به پایان رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها
  • چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد
  • ویلیام برنز: اگر ما نبودیم‌، اسرائیل در مقابل ایران قادر به دفاع از خود نبود/ رسانه‌های صهیونیستی: سکوت کامل نتانیاهو نشان دهنده دردسری استراتژیک است که حمله ایران برای او ایجاد کرده است/ کمبود آب شرب غزه را در آستانه فاجعه قرار داده است +عکس و فیلم