Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزار ی مهر، جلسه هم‌اندیشی سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌های مردمی حامی فلسطین با موضوع راهکارها، پیشنهادات و برنامه‌های روز قدس سال 1401 به میزبانی دبیرخانه دائمی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین صبح امروز در محل دبیرخانه برگزار شد.

در این نشست در ابتدا سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با گرامیداشت 29 دیماه " روز غزه " گفت: به برکت مجاهدت‌های ملت فلسطین و مقاومت اسلامی فلسطین بویژه اهالی غزه امروز حمایت از رژیم صهیونیستی حتی در خود آمریکا نیز کمرنگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای نخستین بار و همزمان با نبرد سیف‌القدس حمایت مورد نظر اسرائیل از آمریکا صورت نگرفت. اگر این نبرد قبل از سال 2021 صورت می‌گرفت بدون شک هزینه سنگینی بر ملت فلسطین تحمیل می‌کرد.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در ادامه با تشریح برنامه‌های خود در دوره مدیریت جدید کنفرانس افزود: جهانی‌سازی مبارزه با صهیونیسم جزو اولویت‌های دبیرخانه در دوره مدیریت جدید است، بنده معتقدم با توجه به تغییرات حاصل شده در دنیا نسبت به موضوع فلسطین باید از این ظرفیت‌های ایجاد شده جهت حمایت بیشتر از آرمان فلسطین بهره گرفت.

در ادامه جلسه نمایندگان سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی حامی فلسطین و رهایی قدس به ارائه برنامه‌های خود جهت برگزاری هرچه بهتر مراسم راهپیمایی روز قدس در سال آینده پرداختند و بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و ورزشی برای حمایت از این موضوع مورد تأکید قرار دادند.

گفتنی است این نشست همزمان با 29 دیماه روز غزه و برای گرامیداشت این روز در محل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین برگزار شد.

کد خبر 5404351

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا قدس مقاومت اسلامی فلسطین رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل صهیونیسم غزه محمد مخبر روسیه ایران همسایه شمالی مجلس شورای اسلامی مذاکرات وین دولت سیزدهم حسین امیرعبداللهیان سیدابراهیم رئیسی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی مجلس رحیم زارع جمهوری اسلامی ایران سوریه حمایت از انتفاضه فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج از گوگل به خاطر حمایت از فلسطین

پروژه نیمبوس
پروژه نیمبوس(Project Nimbus) یک قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری بین شرکت‌های گوگل و آمازون با دولت و ارتش رژیم اشغالگر قدس است که در سال ۲۰۲۱ آغاز شد. این پروژه به دولت این رژیم امکان دسترسی به فناوری‌های پیشرفته در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را می‌دهد که شامل تشخیص چهره و تحلیل احساسات است. پروژه نیمبوس با هدف ارائه یک راه‌حل جامع ابری برای استفاده دولتی، دفاعی و دیگر نهادهای اسرائیلی طراحی شده است. این قرارداد با اعتراض‌های گسترده‌ای از سوی کارمندان گوگل و جوامع حامی حقوق فلسطینیان روبه‌رو شده است، چرا که نگرانی‌هایی درباره استفاده از این فناوری‌ها برای نظارت و سرکوب بیشتر فلسطینیان وجود دارد.

تشدید بحران‌ها
قرارداد پروژه نیمبوس با سرزنش و محکومیت سهامداران این شرکت‌ها و همچنین کارکنان آنها به‌دلیل نگرانی از اینکه این پروژه منجر به نقض بیشتر حقوق فلسطینی‌ها در زمینه اشغال مداوم و درگیری بین طرفین شود، روبه‌رو شده است. به‌طور خاص، آنها ابراز نگرانی می‌کنند که چگونه این فناوری نظارت بیشتر بر فلسطینی‌ها و جمع‌آوری اطلاعات غیرقانونی در مورد آنها و همچنین تسهیل گسترش شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل در سرزمین اشغالی را تسهیل می‌کند.

پول حرف اول را می‌زند؟
توجیه گوگل برای عقد قرارداد با رژیم صهیونیستی، بحث مالی بوده است. بدین‌ترتیب موضوع توجه به موازین اخلاقی و اینکه اشغالگران با تقویت نرم‌افزاری ممکن است تا چه اندازه فلسطینیان را تحت فشار قرار دهند، امری است که ظاهرا جایگاهی در شرکت گوگل ندارد. «آتل ارلینگسون»، سخنگوی GoogleCloud در سپتامبر ۲۰۲۲ و در اظهارنظری وقیحانه گفته بود که این شرکت با افتخار از دولت اسرائیل حمایت می‌کند و به این ترتیب استدلال منتقدان پروژه نیمبوس را نادرست ارزیابی کرد.

اخراج ۲۸ کارمند گوگل
در سال‌های اخیر کارکنان گوگل بارها با قراردادهای نظامی این شرکت مخالفت کرده‌اند؛ ازجمله قرارداد گوگل با سازمان گمرکات و حفاظت مرزی ایالات متحده؛ همچنین نقش این شرکت در ساخت ابزارهای هوش مصنوعی مورد استفاده برای اصلاح حمله‌های پهپادی. با این حال، مدیران گوگل به این موارد اهمیتی نداده و راه‌شان را ادامه داده‌اند تا اینکه سرانجام در اقدامی نه چندان عجیب، شرکت گوگل ۲۸ کارمند خود را که در فعالیت‌های اعتراضی نسبت به قرارداد پروژه نیمبوس در دفاتر این شرکت مشارکت کرده بودند، از کار برکنار کرد. اخیرا شماری از کارمندان گوگل در حرکتی اعتراضی وارد دفاتر این شرکت در نیویورک و سانی‌ویل شدند و حاضر به خروج نشدند. مقامات این شرکت می‌گویند که معترضان مانع کار سایر کارمندان شدند و از دسترسی آنها به امکانات جلوگیری کردند و همین باعث شد مدیران با پلیس تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید:

آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا


فرآیند قرارداد

پروژه نیمبوس در ۴مرحله برنامه‌ریزی شده است.

خرید و ساخت زیرساخت ابری تدوین سیاست دولت برای انتقال عملیات به فضای ابری انتقال عملیات به فضای ابری پیاده‌سازی و بهینه‌سازی عملیات ابری


طبق قرارداد، شرکت‌های فناوری «Google Cloud Platform» و «Amazon Web Services» برای ارائه خدمات محاسبات ابری به آژانس‌های دولتی رژیم صهیونیستی، ازجمله هوش مصنوعی و یادگیری ماشین انتخاب شدند.

کد خبر 845833 برچسب‌ها شرکت گوگل اسرائیل هوش‌ مصنوعی رژيم صهيونيستى اینترنت فلسطین فلسطین - حماس طوفان الاقصی

دیگر خبرها

  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی موجب شادمانی و امیدواری ملت‌های آزاده شد
  • دستاورد‌های کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی / دبیرخانه دائمی کنفرانس در دانشگاه شریف ایجاد می‌شود
  • تنبیه رژیم صهیونیستی موجب شادمانی ملت‌های آزاده شد
  • تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس
  • سپاه نهادی برآمده از بطن مردم/ عملیات وعده صادق موجب تحقیر تاریخی رژیم صهیونیستی شد
  • سپاه نهادی برآمده از بطن مردم/ عملیات وعده صادق سپاه موجب تحقیر تاریخی رژیم صهیونیستی شد
  • افزایش بازدارندگی ایران در قفقاز و آسیای میانه پس از عملیات وعده صادق
  • اخراج از گوگل به خاطر حمایت از فلسطین