Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل با اشاره به جنایات وحشیانه سران رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین تاکید کرد: شورای امنیت سازمان ملل باید رژیم اسرائیل را مجبور به پایان دادن به اشغال فلسطین و دیگر اراضی عربی کند.



به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت در مورد فلسطین با اشاره به جنایات وحشیانه سران رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله، ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت علیه مردم بی دفاع فلسطین  گفت عاملان این جنایات باید به دست عدالت سپرده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تخت روانچی با بیان اینکه اوضاع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان رو به وخامت است و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است، تصریح کرد رژیم اسراییل در سال ۲۰۲۱ با کشتار مردم بیگناه از جمله زنان و کودکان، مصادره اموال مردم فلسطین، تصرف و تخریب منازل و تخلیه اجباری آنها، به سیاست‌های ظالمانه و توسعه طلبانه و اقدامات جنایتکارانه غیرقانونی خود از جمله نقض شدید و سیستماتیک حقوق انسانی  در اراضی اشغالی فلسطین ادامه داده است.

سفیر ایران در سازمان ملل گفت بر اساس گزارش‌های سازمان ملل، در سال ۲۰۲۱، ۳۴۱ فلسطینی کشته و ۱۷۸۹۳ نفر دیگر زخمی شدند. رژیم اسرائیل به طور سیستماتیک کودکان فلسطینی را می‌کشد. در سال ۲۰۲۱، ۸۶ کودک فلسطینی در اراضی اشغالی فلسطین کشته شدند که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۴ است.

نماینده دائم  ایران در سازمان ملل  اظهار داشت تنها یک نمونه از وحشیگری‌های رژیم اسرائیل جنگ همه جانبه ۱۱ روزه آن در غزه در ماه مه ۲۰۲۱ بود که نیرو‌های اسرائیلی ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۴۰ زن را کشتند. این شامل ۱۳ عضو یک خانواده بزرگ از جمله کودکان، یکی از آن‌ها شش ماهه است که کشته و در زیر آوار خانه خود مدفون شدند.

تخت روانچی افزود علاوه بر این، تصرف و تخریب منازل فلسطینی‌ها در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ افزایش یافته است.۸۹۴ خانه فلسطینی در سال ۲۰۲۱ تخریب گردید که منجر به آواره شدن ۱۱۷۹ نفر فلسطینی شده است.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد این اقدامات جنایتکارانه با هدف از بین بردن حق مسلم فلسطینیان برای تعیین سرنوشت انجام می‌شود.

 وی در ادامه به تجاوزات رژیم اسرائیل به خاک سوریه و فعالیت‌های شرورانه آن در منطقه اشاره کرد و گفت رژیم اسرائیل با نقض مستمر حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و با تهدید آشکار به استفاده از زور علیه سایر کشور‌های منطقه، به فعالیت‌های بی ثبات کننده و بدخواهانه خود در منطقه ادامه می‌دهد.

 نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های شرورانه و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم اسرائیل را که تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه است، به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.

تخت روانچی تصریح کرد ما همچنین تشکیل جلسه اخیر کابینه رژیم صهیونیستی مناطق اشغالی جولان سوریه و اعلام سران رژیم مبنی بر  ساخت شهرک‌های جدید در آنجا را به شدت محکوم می‌کنیم.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد بدیهی است این اقدام غیرقانونی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل بوده و باطل است. این اقدام هیچ آثار حقوقی بر وضعیت  مناطق اشغالی جولان که همواره بخش جدایی ناپذیر از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است، ندارد.

 نماینده ایران در سازمان ملل گفت انفعال و بی عملی شورای امنیت رژیم اسرائیل را برای ادامه جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین جسور کرده است.

 تخت روانچی تاکید کرد شورای امنیت باید رژیم اسرائیل را مجبور نماید تا به نقض سیستماتیک حقوق بشر و حقوق بین الملل بشردوستانه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پایان دهد. شورای امنیت همچنین باید رژیم اسرائیل را مجبور به پایان دادن به اشغال فلسطین و دیگر اراضی عربی کند.

پاسخ به اتهامات بی اساس: موعظه رژیم اسرائیل بسیار مضحک است

 به گزارش ایرنا، سفیر ایران در سازمان ملل همچنین در پاسخ به اتهامات بی اساس نماینده رژیم اسراییل گفت: این رژیم بار دیگر با سوء استفاده از تریبون شورای امنیت ادعا‌های بی اساس علیه کشورم مطرح است که کاملا مردود است. این اتهامات بی‌اساس با هدف منحرف کردن توجهات جامعه جهانی از جنایات وحشیانه‌ای است که رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام می‌دهد.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت: بسیار مضحک آمیز است، رژیمی که به خاطر جنایات و سیاست‌های نژاد پرستی، جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت، حمله و تهدید به استفاده از زور علیه همسایگان خود و کشور‌های منطقه، رژیمی با سابقه وحشیانه توسعه، تولید و انباشت انواع مختلف سلاح‌های غیرانسانی از جمله سلاح‌های کشتار جمعی، به کشور‌های دیگر اتهام تهدید علیه صلح و امنیت می‌زند و دیگران را به رعایت حقوق بین الملل موعظه می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تخت روانچی رژیم صهیونیستی سازمان ملل سرزمین های اشغالی فلسطین سفیر ایران در سازمان ملل رژیم اسرائیل شورای امنیت سال ۲۰۲۱ تخت روانچی بی اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است

بورل اظهار کرد: اتحادیه اروپا باید با کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای ایجاد راه حل سیاسی در خاورمیانه همکاری کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه عمل نکرده است، افزود: امیدوارم بتوانیم با برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، درباره راه حل سیاسی این بحران بر اساس راه حل دو دولتی فعالیت کنیم.

سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ای (قطعنامه ۲۷۲۸) برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، به دلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند.

این قطعنامه خواستار اجرای آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده و گفته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف‌ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می‌شود.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسیران و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیاز‌های پزشکی و سایر نیاز‌های بشردوستانه آنها شده است و از طرفین می‌خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی عمل کنند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه امروز (سه‌شنبه) آخرین آمار کشتار و ویرانی ناشی از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه را با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ اعلام کرد.

این دفتر در گزارش خود آورده است: پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، ۴۱ هزار و ۱۸۳ نفر در جرگه شهدا و مفقودان هستند. از این تعداد، اسامی ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر به عنوان شهید در مراکز پزشکی ثبت شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد
  • ویلیام برنز: اگر ما نبودیم‌، اسرائیل در مقابل ایران قادر به دفاع از خود نبود/ رسانه‌های صهیونیستی: سکوت کامل نتانیاهو نشان دهنده دردسری استراتژیک است که حمله ایران برای او ایجاد کرده است/ کمبود آب شرب غزه را در آستانه فاجعه قرار داده است +عکس و فیلم
  • حزب‌الله با موشک مرکز نظامی «الضهیره» اسرائیل را به آتش کشید
  • طوفان الاقصی| مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است
  • مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است