Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سینا کلهر روز چهارشنبه در نشست وزیر ورزش و جوانان با رؤسای فدراسیون‌های ورزشی افزود: آمار واقعی کشور نشان می‌دهد حدود ۳۰ درصد مردم ورزش همگانی را انجام می دهند، البته این آمار شامل افرادی است که به معنای واقعی مرتب ورزش می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این آمار مشخص است که دچار فقر حرکتی جدی هستیم و همه ما مسئولیم چرا که جامعه به سمت پیری می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جز مسئولیت‌های همه فدراسیون‌ها تعریف شده که در جهت همگانی کردن رشته‌های خود برنامه‌ریزی کنند و فدراسیون‌ها شرعاً و قانوناً حق ندارند ۲۰ درصد بودجه همگانی را صرف ورزش قهرمانی کنند.

وی یادآور شد: اهتمام جدی نه به لحاظ مالی و نه به لحاظ ساختاری نسبت به ورزش همگانی در فدراسیون‌ها وجود ندارد و جدیتی هم در این کار دیده نمی‌شود. فدراسیون‌ها نباید بودجه همگانی را صرف ورزش قهرمانی کنند، این بودجه برای ورزش همگانی است و اگر ابزار نظارتی وجود ندارد فدراسیوها باید این مساله را رعایت کنند که نظارت اخلاقی و درونی وجود دارد.

کلهر به اهمیت برنامه‌های فرهنگی در اعزام ملی‌پوشان اشاره کرد و گفت: به همه فدراسیون‌ها نامه زدم و گفتم اسامی تیم‌ها را برای اعزام اعلام کنید تا برای آن‌ها برنامه فرهنگی ترتیب بدهیم، اما تنها فدراسیونی که این کار را بلافاصله انجام داد، فدراسیون هندبال بود. اگر ورزشکار آدابی را در یک کشور درست رعایت نکند، ممکن است مورد تمسخر قرار بگیرد. بر همین اساس قرار است دوره آموزش حرفه‌ای بگذاریم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: کمبود سواد رسانه‌ای ورزشکاران یکی دیگر از مشکلات کنونی است. در همین موضوع پناهندگی برخی ورزشکاران نگاه کنید، اگر ورزشکار می‌دانست و بلد بود چگونه با رسانه‌ها صحبت کند، مشکل کمتری داشتیم. آیا وقتی سرود کشورمان به اشتباه پخش می شود ورزشکار را توجیه کرده‌ایم که چه واکنشی را نشان دهد یا اگر خانمی هنگام توزیع مدال خواست دست بدهد، ورزشکار باید چه کار کند؟

وی ادامه داد:‌ آیا اصلا از ورزشکار بپرسند یک ایرانی و یا کشور شما چه ویژگی دارد آیا به خوبی می‌توانند پاسخ دهند؟ نحوه مراقبت از مدارک، نحوه پوشش، نحوه حرکت در خیابان‌ها به صورت گروهی، ویژگی‌های فرهنگی کشورهای میزبان، پول رایج و… از مواردی است که در مجموعه‌ای کامل به ورزشکاران آموزش داده می‌شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان همچنین درباره نادیده گرفته شدن ورزش روستایی گفت: در قبال تبعیضی که وجود دارد مسئول هستیم. بخشی از ورزش فدراسیون‌ها باید در روستاها گسترش یابد. خیلی متاسفم که رییس فدراسیون می‌گوید اگر پول بدهید حاضریم در بخش ورزش روستایی کار کنیم. اگر قرار است در روستاها تحول ایجاد شود، ورزش خیلی بهتر از علم و هنر می‌تواند عمل کند.

وی در پایان افزود: چرا درباره مناسبت‌ها بدبین هستیم، چون کم کاری می‌کنیم و به چسباندن یک پلاکارد کفایت می کنیم. ما هیچ ابزاری برای یادآوری کردن جز مناسبت‌ها نداریم. سعی کردیم از تعدد مناسبت‌ها جلوگیری کنیم و یک مناسبت با کیفیت برگزار کنیم. در شورای فرهنگ عمومی طرح کردیم و گفتم فقط ۱۲ روز در سال مناسبت ندارد. سعی کردیم تعداد را کم کنیم. در این چند ماه همکاری فدراسیون‌ها در برگزاری مناسبت ها حداقلی بوده است. سخنرانی و منبر و شعار مهم هستند چون باعث یادآوری می شوند به شرطی که اصیل بودن آن حفظ شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سینا کلهر وزارت ورزش و جوانان سینا کلهر فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان فدراسیون ها ورزش همگانی مناسبت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش

مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش و جوانان منصوب شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طی حکمی از سوی کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، احمد نامنی به عنوان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد.

نامنی پیش از این به عنوان سرپرست در دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا: انتخابات را از نو برگزار کنید
  • وقتی داشتن تشک تمرینی برای یک ملی‌پوش آرزو شد!+فیلم
  • برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز
  • کنایه معاون وزیر ورزش به برپایی مجدد گشت‌های ارشاد
  • پایان زمان ثبت نام از کاندیداهای شطرنج
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • حججی: پسرعموی شهید حججی هستم/ فدراسیون ترای اتلون هیئت محور است+فیلم
  • حججی: پسرعمومی شهید حججی هستم/ فدراسیون ترای اتلون هیئت محور است+فیلم
  • حججی رئیس فدراسیون ترای اتلون شد
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی