Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی "نظم منطقه ای و ساختار اجتماعی در خاورمیانه: از نظریه تا عمل" در روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ از سوی انجمن علوم سیاسی ایران برگزار می‌شود.

مسعود موسوی شفایی عضو هیات مدیره انجمن علوم سیاسی ایران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهداف و ضرورت‌های برگزاری این کنفرانس، اظهار کرد: بانی اصلی این کنفرانس دوسالانه بین‌المللی کمیته روابط بین‌الملل انجمن علوم سیاسی ایران است که ایده آن را دکتر مهدی زیبایی مطرح کردند و با موافقت انجمن علوم سیاسی، مقدمات برگزاری آن و اخذ مجوز از وزارت علوم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه دانشگاه کشور هم به عنوان حامیان اصلی این کنفرانس محسوب می‌شوند که شامل دانشگاه‌های تربیت مدرس، علامه طباطبایی و خوارزمی است. البته انجمن‌های علمی دیگری از جمله خانه اندیشمندان علوم انسانی، انجمن ژئوپلتیک ایران، انجمن مطالعات صلح ایران هم در این کنفرانس همکاری دارند.

دبیر علمی این کنفرانس افزود: ما در آستانه برگزاری پیش‌همایش‌های این کنفرانس هستیم که در پنج محور اصلی کنفرانس انجام خواهند شد. هدف از برگزاری این کنفرانس هم بررسی تحولات اجتماعی - سیاسی خاورمیانه در دهه اخیر است که بسیار پرشتاب بوده‌اند. از لحاظ محتوایی هم همایش هم سطح داخلی و تحولات اجتماعی این جوامع را در نظر می‌گیرد و هم سطح بین‌المللی و منطقه و هردو سطح را از منظرهای مختلف اقتصاد سیاسی، جامعه‌شناسی سیاسی و مطالعات امنیتی مورد بررسی قرار می‌دهد.

همچنین مهدی زیبایی دبیر کمیته روابط بین ­الملل انجمن علوم سیاسی ایران با تاکید بر اینکه ورود سویه جدید کرونا به کشور تصمیم‌گیری نهایی در زمینه چگونه برگزارشدن این کنفرانس را با اماواگرهایی مواجه کرده است، گفت: الان مبنای برگزاری این کنفرانس در هر دو حالت حضوری و مجازی قرار دارد و باید دید شرایط کشور تا آن زمان به چه صورت خواهد شد. اما سخنرانان کلیدی ما برای این کنفرانس آرشین ادیب مقدم از دانشگاه لندن، استفن استتر از دانشگاه بُندِسوِر مونیخ و آینار ویگن از دانشگاه اسلو هستند.

دبیر اجرایی این کنفرانس با اشاره به محورهای آن، یادآور شد: نقش جدید هویت فراملی اسلامی در خاورمیانه، اقتصاد سیاسی خاورمیانه در پرتو فشارهای بین­ المللی، بازتعریف روابط میان دولت و شهروند خاورمیانه ­ای، جایگاه خاورمیانه در روابط بین ­الملل نظری، خاورمیانه، عرصه نقش ­آفرینی بازیگران منطقه­ ای و جایگاه و نقش بازیگران فرامنطقه ­ای در خاورمیانه، محورهای شش‌گانه ارائه مقالات برای این نشست هستند.

غلامعلی نیستانی عضو هیئت علمی دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی نیز در زمینه برگزاری این کنفرانس اظهار کرد: ما در دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی برای اینکه با انجمن‌های علمی ارتباط داشته باشیم تلاش می‌کنیم حلقه وصل این انجمن‌ها با مراکز رسانه‌ای باشیم و از نتایج این کنفرانس‌ها بهره‌مند شویم. جهاد دانشگاهی چون با مجموعه دانشگاه‌ها و دانشجویان و استادان دانشگاه در ارتباط بوده است، این روند را ادامه داده‌ایم و تلاش می‌کنیم برای معرفی و همکاری با این انجمن‌های علمی و نشست‌هایشان از همه ظرفیت‌ها و توانمندی جهاد دانشگاهی در این زمینه استفاده کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه کنفرانس بین المللی نظم امنیتی خاورمیانه مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه انجمن علوم سیاسی ایران برگزاری این کنفرانس جهاد دانشگاهی انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ ­اسماعیل عجم افزود: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند. وی گفت: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تامین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهمنامه‌ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود. این مقام مسوول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند. مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند. ضمنا در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متاهل عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاهها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در بوشهر+ تصویر
  • برگزاری نشست تحلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی