Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان اظهار داشت، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در دیدار با اظهار داشت: با وجود اینکه آب یک موضوع ملی است باید عدالت توزیع آبی شکل بگیرد و دولت باید برای حل این موضوع فکری اساسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چالش آب در دولت‌ها وجود داشته و از این موضوع که آب جزو انفال است درک درستی نداشته‌اند مثل نفت، معادن و.... که متعلق به همه مردم است.

طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید اقدامات مناسبی برای حل این موضوع در استان صورت پذیرد خاطرنشان کرد: باید منابع آب به صورت عادلانه بین همه تقسیم شود، اینکه آب در استانی جاری باشد و گفته شود فقط متعلق به همان استان است، درست نیست.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه بزرگترین چالش اصفهان مسأله آب است افزود: با راه‌اندازی سد تونل سوم کوهرنگ بخشی مهمی از این چالش در استان حل می‌شود.

وی تمامی مسؤولیت‌های امروز در نظام اسلامی را توفیق و موهبت الهی برشمرد و گفت: باید در قبال این مسؤولیت‌ها برای رفع نیاز و مشکل مردم شبانه‌روز تلاش مضاعف داشته باشیم.

طباطبایی‌نژاد مدارا کردن با مردم را یک اصل برای مسوولان بیان کرد و افزود: مردم برای حکومت و نظام اسلامی دارای ارزش هستند و مدارا کردن با مردم باید به عنوان یک اصل مد نظر قرار گیرد و یکی از راه‌های رسیدن به هدف نهایی برای ایجاد تمدن اسلامی مد نظر رهبر معظم انقلاب مردم داری است.

امام‌جمعه اصفهان گفت: در عصر تمدن اسلامی نباید هیچ کار خلاف، غیر قانونی در تمامی حوزه ها وجود داشته باشد. و مسئولان باید تا رفع مشکلات همگانی جامعه از جمله بهبود وضعیت معیشتی ، پویایی بازار کار و اشتغال پایدار و جلوگیری از اخذ مالیات‌های نامتعارف از صاحبان مشاغل تمام قد، اقدام کنند.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان هم در این دیدار اظهار داشت: در طول سال‌ها مشکلات انباشته در حوضه زاینده‌رود ناشی از خشکسالی، سو مدیریت بوده است و از ابتدای کار در مدت تصدی استانداری ده‌ها جلسه در خدمت کشاورزان در مورد آب زاینده‌رود و مدیریت حوضه آبریز برگزار شده و تلاش شد با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای کشور، نیرو و جهاد کشاورزی و مجمع تشخیص پیگیری مشکلات مردم اصفهان به صورت جدی دنبال شود.

استاندار اصفهان گفت: مصوباتی در مورد مباحث حوضه آبریز زاینده‌رود داشتیم که احیای ستاد زاینده‌رود یکی از آنها بوده و مسائلی که باید طرح شود در این جلسات مطرح شد و در گام‌های بعدی استفاده از ظرفیت پساب اصفهان و علاوه بر تصفیه خانه شمال و جنوب یک تصفیه دیگری روی آب آن انجام شود تا قابل مصرف برای کشاورزان باشد.

وی افزود: در موضوع تجمعات کشاورزان و اعتراض به حق آنها سعی شد به بهترین شکل این موضوع مدیریت شود و علاوه بر جلسات شورای تامین در استان جلسات ویژه نیز با مسوولان کشوری داشته باشیم.

مرتضوی با اشاره به فرصت طلبی دشمنان در جهت رسیدن به اهداف خود در تجمعات کشاورزان گفت: خوشبختانه دشمن با استفاده از فضای مجازی که قصد بر هم زدن نظام اجتماعی را داشت در این مسیر ناکام ماند.

استاندار اصفهان افزود: قرار شد با تشکیل قرارگاه آب در استان ۲۶ برنامه مدون و کارشناسی برای رفع مشکلات حوزه آب مرحله به مرحله اجرایی شود.

وی گفت: یکی از مصوبات سفر وزیر نیرو به اصفهان تصویب هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سامانه دوم ، همچنین ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه شمال و جنوب و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای حق آبه کشاورزان بود و  تامین حدود۴ میلیارد متر مکعب آب از هشت حوزه در استان از جمله برنامه هایی است که دولت در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان استاندار اصفهان آب کمبود آب اصفهان کشاورزان اصفهانی زاینده رود امام جمعه اصفهان زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین در راستای جلوگیری از هدررفت آب و مدیریت آب رهاسازی‌ شده در این کانال لایروبی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، منصور ستوده امروز -چهارشنبه پنجم اردیبهشت- در جلسه مدیریت آب رهاسازی‌شده سد طالقان جهت مصارف کشاورزی دشت قزوین اظهار کرد: در راستای کمک به رفع مشکلات ناشی از کمبود آب شبکه و کاهش میزان مشکلات کشاورزان از سال گذشته تاکنون جهت راه‌اندازی چاه‌های تلفیقی از محل اعتبارات جاری این شرکت هزینه شده است.

وی با بیان اینکه قطعات اساسی مورد نیاز جهت بهره‌برداری این چاه خریداری و نصب شده است، افزود: ۶۰ کیلومتر لایروبی کانال آبیاری دشت قزوین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از هدر رفت آب و مدیریت آب رهاسازی شده در کانال آبیاری دشت قزوین است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال گذشته با رایزنی‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده و مساعدت‌های وزیر نیرو و معاون آب و آبفا ۹۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان جهت مصارف کشاورزی دشت قزوین منتقل شد که با مدیریت مناسب و همکاری و همراهی کشاورزان به خصوص تشکل آب‌بران این میزان برای کشت‌های پاییزه، بهاره و تابستانه مصرف شد.

ستوده اضافه کرد: در سال زراعی جاری با پیگیری‌های به عمل آمده از ۱۵ فروردین‌ماه آب در کانال آبیاری دشت قزوین جاری شده و در حال حاضر نیز دبی آن ۱۰ مترمکعب در ثانیه است و امیدواریم همچون سال گذشته با همراهی و همکاری کشاورزان و تشکل آب‌بران بتوانیم این آب را به صورت مدیریت‌شده توزیع کنیم.

محمدتقی امان‌پور، رئیس کمیته احیا و پایدارسازی دشت قزوین نیز در این جلسه با اشاره به موضوع مدیریت آب رها سازی شده سد طالقان جهت مصارف کشاورزی دشت قزوین عنوان کرد: لایروبی کانال‌های شبکه آبیاری دشت قزوین و اصلاح و بازسازی شبکه آب شرب تهران با هدف جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش میزان بهره‌وری باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای تأمین منابع مالی این موضوعات می‌توان از مولدسازی دارایی‌های دولت استفاده کرد، گفت: باید برای حل مشکلات ناشی از کمبود آب به ویژه در بخش کشاورزی طرح و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشیم.

مشاور استاندار قزوین با بیان اینکه به عنوان یک اقدام کوتاه‌مدت باید خسارت ناشی از خشکسالی و کمبود آب برآورد شود، افزود: این خسارت از طریق صندوق بیمه برای کشاورزان جبران شود که پیگیری این موضوع بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است.

امان‌پور ادامه داد: پیگیری جهت افزایش سهمیه آب کشاورزی دشت قزوین از سد طالقان برای سال زراعی جاری هم باید توسط شرکت آب منطقه‌ای استان پیگیری شود. در ضمن مطالعه و اجرای طرح آبخیزداری جامع حوضه آبریز دریای خزر هم به عنوان برنامه‌ای بلندمدت و مطالبه مهم استان که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات کشاورزان منطقه را حل کند، باید از سطوح بالا پیگیری شود.

کد خبر 747473

دیگر خبرها

  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان