Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان – در پی اعتراضات بی سابقه در قزاقستان، «قاسم جومات توقایف» وزیر دفاع این کشور را برکنار کرد.
بر پایه این گزارش، رئیس جمهور قزاقستان «مراد بکتانوف» (Murat Bektanov) وزیر دفاع را برکنار و به جای او «روسلان جکسیلیک‌ اف» را که معاون وزیر کشور بود، منصوب کرد.

وزیر دفاع قزاقستان از سوی رئیس جمهور این کشور بخاطر عدم رهبری مناسب ناآرامی های اخیر هدف انتقاد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم جومات توقایف گفت: ما قادر به استفاده از پتانسیل ارتش مان در یک اوضاع بحرانی نبودیم و مجبور شدیم به خارجی ها متوسل شویم.

پس از آنکه اعتراضات مسالمت‌آمیز قزاقستان در پی افزایش قیمت سوخت به خشونت کشیده شده و جای خود را به غارت اموال عمومی داد، نیرو‌های تحت رهبری روسیه برای کمک به برقراری نظم وارد قزاقستان شدند.

سازمان پیمان امنیت جمعی، ائتلافی متشکل از کشور‌های عضو اتحادیه جماهیر شوروی سابق است. اعضای این ائتلاف نظامی در پی درخواست قاسم جومارت توقایف، رئیس جمهور قزاقستان وارد این کشور شدند.

این اتحادیه تحت رهبری روسیه دو هزار سرباز را در قزاقستان در اوایل ماه جاری میلادی به منظور حمایت از مقامات قزقاستانی در بحبوحه اعتراضات مستقر کرده بود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیش‌تر ادعا کرده بود که خروج نیرو‌های روس از قزاقستان دشوار خواهد بود. بلینکن در کنفرانس خبری خطاب به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم یک درس تاریخ اخیر این است که وقتی روس‌ها در خانه شما هستند، بیرون کردنشان دشوار است».

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد تمامی این سربازان را از قزاقستان خارج کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر دفاع قزاقستان ناآرامی های قزاقستان قیمت سوخت وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تماس مورینیو با بازیکنان رم بعد از برکناری؛ آقای خاص حال اندیکا را جویا شد

اندیکا با پافشاری مورینیو به عنوان بازیکن آزاد به رم پیوست.

پس از سقوط نگران کننده ایوان اندیکا در جریان دیدار اودینزه و آاس رم در هفته ۳۲ سری آ، این بازی نیمه تمام ماند و ایوان اندیکا به بیمارستان منتقل شد. او یک روز بعد از بیمارستان مرخص شد و دیگر خطری این مدافع ساحل عاجی را تهدید نمی کند.

آرامش به اردوی رمی‌ها برگشت؛ ایوان اندیکا دچار حمله قلبی نشده است

به نقل از کوریره دلو اسپورت؛ پس‌ از بهبود حال اندیکا در بیمارستان، ژوزه مورینیو شخصا با او تماس گرفت و وضعیت شاگرد سابق خود را جویا شد. این اولین ارتباط مستقیم مورینیو با یکی از اعضای باشگاه رم پس از قطع همکاری این سرمربی پرتغالی با جالوروسی است.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»
  • پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رییس‌جمهور
  • قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور در پی عملیات «وعده صادق»
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رئیس جمهور ایران
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • چین: هرگز فعالیت‌ جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد
  • اولین تماس مورینیو با بازیکنان رم بعد از برکناری؛ آقای خاص حال اندیکا را جویا شد
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • انتقاد عباس عبدی از احضار برخی فعالان رسانه ای به دادگاه: نتیجه‌اش همین می‌شود که مهم‌ترین رسانه رسمی کشور از خود اعتبارزدایی کرده/ فعال رسانه‌ای را احضار کردند که در دفاع از مقابله با اسراییل بیش از بقیه می‌نویسد/ این موجب می‌شود اعتبار نوشته‌های مستقل د