Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام آمریکایی در مصاحبه‌ای درباره وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین بار دیگر تلاش کرده با استفاده از تاکتیک‌های عملیات روانی، ایران را مسئول پیشرفت یا توقف گفت‌وگوها معرفی کند.

به‌ گزارش مشرق، یک مقام آمریکایی در ادامه سیاست مقصرنمایی از سوی طرف‌های غربی حاضر در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین تلاش کرده مسئولیت پیشرفت یا عدم پیشرفت این گفت‌وگوها را متوجه ایران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری آکسیوس شامگاه چهارشنبه (۱۹ ژانویه/ ۲۹ دی‌ماه) به نقل از این مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده نوشته برای اینکه در مذاکرات وین توافق حاصل شود ایران بایستی یا به گفت‌وگوها سرعت ببخشد و یا اینکه سرعت برنامه هسته‌ای خودش را کاهش دهد.

در حالی که شواهد گوناگون از مذاکرات حاکی از آن است که ضعف اراده طرف‌های غربی برای انجام اقدامات لازم جهت بازگشت به برجام عامل اصلی کندی مذاکرات بوده مقام آمریکایی گفته ایران باید از طریق افزایش سرعت مذاکرات و یا کاهش سرعت پیشروی برنامه هسته‌ای خود زمان بیشتری برای دیپلماسی بخرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت مشرق برنامه هسته ای آکسیوس مذاکرات وین آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مقام آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است

شبکه خبری سی‌ان‌ان با اشاره به «نگرانی شدید اسرائیل از کاهش یا توقف ارسال سلاح آمریکا»، محور دیدار امروز (سه‌شنبه) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن را خرید فوری سلاح و انتقال آنها، بدون در نظر گرفتن موانع قانونی اعلام کرد.

 شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی عنوان کرد ملاقات یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که قرار است امروز در واشنگتن انجام شود، تنها بر خرید فوری تسلیحات و انتقال آنها، بدون در نظر گرفتن موانع قانونی، متمرکز خواهد بود؛ چراکه این رژیم با توجه به نظر منفی افکار عمومی در آمریکا، به شدت نگران کاهش و یا قطع ارسال تسلیحات آمریکایی است.

تارنمای این رسانه آمریکایی در این باره نوشت: دیدار وزیر دفاع اسرائیل (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) با لوید آستین در برهه‌ای حساس برای اعمال فشار جهت فروش تسلیحات آمریکایی صورت می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید: به گفته مقام‌های آمریکایی انتظار می‌رود در ملاقات روز سه شنبه (امروز) یوآو گالانت با لوید آستین، در راستای حمایت از جنگ اسرائیل علیه غزه، تسلیحات و تجهیزات بیشتری از آمریکا درخواست کند؛ خواسته‌ای که در شرایط حساسی صورت می‌گیرد، چرا که فروش تسلیحات آمریکا به اسرائیل تحت نظارت شدید کنگره و منتقدان حمایت پیوسته جو بایدن (رئیس‌جمهوری آمریکا) از اسرائیل قرار دارد.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی نوشت: این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که روابط میان آمریکا و اسرائیل در روز دوشنبه (روز گذشته) به دنبال لغو سفر هیات اسرائیلی به آمریکا در اعتراض به رای آن کشور در شورای امنیت سازمان ملل در مورد جنگ غزه، در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

چندین منبع آگاه خبری به این ملاقات به سی‌ان‌ان گفتند با وجود شدت گرفتن تنش‌ها، فروش فزاینده تسلیحات نظامی از آمریکا همچنان مدنظر مقام‌های دفاعی اسرائیلی بوده و همتایان آمریکایی خود را برای تایید هرچه سریعتر فروش و انتقال تسلیحات تحت فشار قرار داده‌اند.

به گفته مقام‌های آمریکایی، گالانت هفته گذشته و پیش از آمدن به واشنگتن در تماسی تلفنی با آستین گفته بود وی با خود فهرستی از تسلیحات آمریکایی که اسرائیل خواهان آن است، همراه خواهد آورد؛ از جمله این درخواست‌ها خرید جنگنده‌های اف-۳۵، اف-۱۵ و تسلیحات هدایت‌شونده نقطه زن است.

سی‌ان‌ان نوشت: این در حالی است که با وجود کشته شدن (شهادت) بیش از ۳۲ هزار فلسطینی در جنگ غزه از اکتبر گذشته (مهر ماه) تاکنون، موضع وزیر دفاع آمریکا در زمینه تامین تسلیحات نظامی برای اسرائیل از زمان شروع این جنگ چندان تغییر نکرده است.

پاتریک ریدر (Patrick Ryder) سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون نیز در تایید این مساله گفت: وزیر دفاع آمریکا همچنان بر حق دفاع اسرائیل از خود معتقد بوده و ما نیز در همین راستا به حمایت از آنها ادامه می‌دهیم.

یک مقام دیگر آمریکایی (که در این گزارش اشاره‌ای به نام وی نشد) نیز گفت «این نگرانی در میان مقام‌های دولت آمریکا در مورد فروش و تامین تسلیحات سنگین به اسرائیل وجود دارد که زرادخانه‌های تقویت‌شده، در نهایت منجر به تقابل تل آویو با حزب الله لبنان شود؛ موضوعی که آمریکا خواستار اجتناب اسرائیل از انجام آن شده است».

به نوشته سی‌ان‌ان، برای فروش تسلیحات آمریکایی به یک کشور خارجی، علاوه بر تصویب وزارت خارجه، تایید کنگره آمریکا نیز نیاز است، اما وزارت خارجه آمریکا از ماه اکتبر (مهر- آبان) در دو مورد مهمات تانک و گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری با دور زدن کنگره، آنها را در اختیار اسرائیل قرار داده است؛ این در حالی است که فروش و ارسال جت‌های جنگنده به اسرائیل که نمی‌توان آنها را مخفی نگاه داشت، نیازمند بررسی و تصویب در کنگره است و در نهایت بحث‌های شدیدی میان کاخ سفید و کنگره در این زمینه ایجاد خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن در حالی بر اسرائیل برای حفاظت بیشتر از غیر نظامیان در غزه و دادن اجازه بیشتر ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه و خودداری از ورود به جنگ با حزب الله لبنان فشار آورده که روند جریان انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف نکرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تماس پرتنش اسرائیل و آمریکا پیش از تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه و تمسخر واکنش نتانیاهو
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • وال‌استریت‌ژورنال دست آمریکا را درباره رفح رو کرد!
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • وال‌استریت‌ژرونال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است