Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌ کوشا شامگاه چهارشنبه در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز ۱۴۰۱ اظهار داشت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری کردستان از جمله مسایلی است که باید به آن بیشتر پرداخته شود تا مسافران و گردشگران با فرهنگ غنی این استان بهتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه هنوز در سطح کشور و حتی در خود استان شناخت چندانی از توانمندی‌های گردشگری وجود ندارد، افزود: باید در نوروز امسال و با همکاری تمام نهادهای مربوطه، صدا و سیما، هنرمندان و رسانه‌ها، بخش خصوصی و تشکل‌های غیردولتی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بومی استان به بهترین نحو در سطح کشور معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان ادامه داد: ارایه خلاقیت و ایده‌های نو از جانب دانشگاهیان و اصحاب ‌فن می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های مغفول گردشگری استان موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداران شهرهای مهمان‌پذیر استان باید فضای شهری را برای مسافران و گردشگران فراهم کنند، گفت: مهمان‌نوازی و تکریم مسافران نوروزی از مهم‌ترین ویژگی بارز مردم کردستان به‌شمار ‌می‌رود و مردم این استان همواره از لحاظ میزبانی شهره خاص و عام بوده‌اند.

زارعی کوشا ابراز امیدواری کرد با آمادگی تمامی دستگاه‌‎های مرتبط و فراهم کردن زیرساخت‌ها، شرایطی مهیا شود تا در ایام نوروز ۱۴۰۱، ماندگاری مسافران در این استان بیشتر شود.

ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه در کردستان وجود دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: ظرفیت های بالقوه و مناسبی برای توسعه همه جانبه در استان وجود دارد اما شیوع ویروس کرونا و همه‌گیر شدن آن به بخش گردشگری کردستان آسیب‌های زیادی متحمل کرد.

شهرام ملکی افزود: پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات نوروز سال۱۴۰۱، با کنترل و بهبود شرایط کرونایی شاهد افزایش بسیار زیاد سفرها به کردستان باشیم.

وی گفت: انتظار می‌رود در جلسات ستاد ساماندهی سفرهای نوروزی، موانع و مشکلات شهرهای استان شناسایی و ساماندهی شود و با برنامه‌های پیش‌بینی شده و فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم، سفری خوب را برای مسافران نوروزی تدارک ببینم.

کردستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان هم گفت: استان کردستان با تمامی امکانات برای پذیرایی شایسته از میهمانان و گردشگران نوروزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده است.

یعقوب گویلیان اظهار داشت: شاهد آن هستیم که کرونا به لحاظ سرایت به حالت حداقلی رسیده است و امسال با تدابیر لازم می‌توانیم میزبان گردشگران داخلی و خارجی در استان باشیم.

وی ادامه داد: در استان اقدام‌های مهمی از جمله ثبت ‌جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان، ثبت مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش و همچنین سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو انجام شده که به جذابیت استان افزوده و کردستان را بیش از پیش به علاقه‌مندان در داخل و خارج کشور معرفی کرده است.

گویلیان افزود: واگذاری پنج بنای تاریخی به ‌بخش خصوصی در استان، راه‌اندازی ۲ موزه جدید در سنندج، تملک چهار بنای تاریخی، بهره‌برداری از کاخ موزه خسروآباد سنندج و ثبت ملی سه روستا در حوزه صنایع‌دستی از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال جاری بوده است.

او ادامه داد: همچنین توانستیم پس از تبادل تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها مابین استان کردستان و اقلیم کردستان عراق در ۲ ماه گذشته شاهد ورود گردشگرانی از کشور عراق در قالب چهار تور به استان باشیم.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان یادآور شد: در حال حاضر ۵۸ مرکز اقامتی شامل هتل، هتل ‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و ۲۶ اقامتگاه بوم‌گردی در استان کردستان با ظرفیت اسکان بیش از پنج هزار نفر در یک شب فعال هستند.

وی افزود: ۱۳۰ رستوران و مجتمع بین‌راهی، ۵۶ دفتر خدمات مسافرتی و سه شرکت ساماندهی خانه ‌مسافر نیز آماده خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی هستند.

گویلیان گفت: گواهی‌نامه استاندارد تمامی واحدهای گردشگری استان تمدید شده و در راستای جذب گردشگران بیشتر به استان هیچگونه افزایش نرخ اقامت در نوروز ۱۴۰۱ نخواهیم داشت.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را در کردستان به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول و غیرمنقول، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

برچسب‌ها اسماعیل زارعی کوشا گردشگری کردستان سنندج میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل زارعی کوشا گردشگری کردستان اسماعیل زارعی کوشا گردشگری کردستان سنندج میراث فرهنگی استان کردستان ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز

شهردار منطقه ۱۰ تبریز از آماده‌سازی و ساماندهی مجموعه تاریخی و گردشگری مقبرةالشعرا تا پیش از آغاز تعطیلات تابستانی و آغاز فصل گردشگری با تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، موسی زارعی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با اشاره به اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۱۰ تبریز برای ساماندهی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا، اظهار کرد: این مجموعه به عنوان پروژه‌ای حیاتی در حوزه گردشگری هر ساله در ایام تابستان پذیرای گردشگران است در این راستا شهرداری منطقه تلاش ۱۰ می‌کند تا با ایجاد فضایی مناسب و زیبا این مسیر ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مطلوب و شایسته به گردشگران از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: ارائه این خدمات، خاطره خوب از سفر به تبریز را در ذهن میهمانان ثبت خواهد کرد.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز با اشاره به اقدامات صورت گرفته این منطقه در خصوص پیاده‌محورسازی مجموعه تاریخی فرهنگی پروژه مقبره‌الشعرا تفرجگاه اندیشه گران، خاطرنشان کرد: عملیات اجرای سنگفرش بهسازی و مناسب‌سازی صحن جنوبی مرکزی مقبره الشعرا، ضلع شرقی، غربی و جنوبی پیرامون موزه احد حسینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع با استفاده از سنگ حکمی اسپراخون و ترکیبی از سنگ قرمز آذرشهر و سنگ کوبیک و مطابق با معماری مقبره‌الشعرا توسط شهرداری منطقه ۱۰ اجرا شده است.

زارعی ادامه داد: بعضی نواقص جزئی در قسمت‌های سازه‌ای، ورودی مقبره‌الشعرا، جداره‌سازی، بدنه‌سازی و تکمیل آب‌نما و زیبایی بصری صحن جنوبی آغاز شده و این مجموعه فرهنگی و گردشگری پس از دو دهه رکود آماده میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: احداث سوغات‌سرا با اعتبار افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال، جدیدترین اقدام شهرداری منطقه در این مجموعه است که امکان معرفی و حمایت از صنایع‌دستی و هنری تبریز را فراهم می‌کند که هم‌اکنون عملیات اجرایی آن توسط عوامل عمرانی منطقه در حال انجام است.

کد خبر 747842

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری