Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@23:32:50 GMT

اصفهان میزبان نمایشگاه فرش دستباف

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۹۵۲۴

اصفهان میزبان نمایشگاه فرش دستباف

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - رییس مرکز ملی فرش ایران در مراسم افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان گفت: در ۲ سال متوالی موفق به برگزاری نمایشگاه فرش دستباف در سطح ملی و بین المللی نشدیم، برگزاری آن در استان اصفهان فرصت خوبی برای به نمایش گذاشتن آثار تولید کنندگان و حمایت از آن‌ها و صادرکنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرحناز رافع گفت: با حمایت از این هنر می‌توان به رونق بازار ملی و جهانی دست یافت. هنر صنعت فرش دستباف در این سال‌ها به فراموشی سپرده شده است و نیاز به احیای مجدد دارد.

این نمایشگاه با حضور قالیبافان و فعالان حوزه‌های تولید، فروش، بازرگانی، طراحان، نقاشان، مرمت‌کاران و رفوگران فرش دستباف از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، فارس، قم، تهران، کردستان و چهارمحال و بختیاری به مدت ۶ روز در ۱۵ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.در این نمایشگاه ۱۵۰ شرکت و موسسه شرکت کرده اند.

۷۷ درصد شرکت‌کنندگان این نمایشگاه از استان اصفهان و ۲۳ درصد مشارکت‌کنندگان از استان‌های دیگر به اصفهان آمده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه فرش دستباف فرش دستباف فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاسِ اتفاقیِ زنان در نمایشگاه انعکاس

حسین تحویلیان با بیان اینکه آثار ارائه شده در نمایشگاه «انعکاس» موضوع واحدی ندارد، اما اکثراً با موضوع زن کار شده گفت:حدود ۳۴ اثر از ۲۲ نفر از هنرمندان جوانی که از دانشجویان رشته نقاشی دانشگاه هنر کرمان هستند، در نمایشگاه «انعکاس» به نمایش درآمده است.

این مدرس دانشگاه افزود:  این نمایشگاه شاید از نخستین نمایشگاه‌های بین استانی در اصفهان است. 

او ادامه داد: روز پنجشنبه، ۳۰ فروردین ماه، برابر با روز آخر نمایشگاه، نشست مشترکی با موضوع بررسی آثار حاضر در نمایشگاه «انعکاس» و چگونگی امکان برگزاری نمایشگاه‌های بین استانی میان برخی از هنرمندان کرمانی و هنرمندان اصفهانی برگزار خواهد شد. چند نفر از هنرمندان آثار نمایشگاه نیز در افتتاحیه حضور خواهند داشت و بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک با این نقاشان جوان آشنا شوند.

تحویلیان یادآوری کرد: سبک اکثر آثار ارائه شده در نمایشگاه «انعکاس» مدرن است، البته نقاشی‌ها با سبک‌های متفاوتی طراحی شدند و هنرمندان، این آثار را با متریال‌های رنگ و روغن و ترکیب مواد ترسیم کردند. همچنین کوچک‌ترین اثر با طول ۶۰ سانتی‌متر و عرض ۴۰ سانتی‌متر و بزرگ‌ترین اثر با طول ۱۰۰ سانتی‌متر و عرض ۷۰ سانتی‌متر ترسیم شدند.

 در نمایشگاه «انعکاس» آثاری از فائزه آرمان، سانیا آقایی‌افشار، زهرا ایرانمنش، منا ایران‌نژاد، مهری امیرپور، مائده ایران‌منش، نازنین باقری‌پور، فاطمه بهنیا، نازنین حسینی، معصومه خواجه‌پور، مهدیه خسروی، زینب دوستعلی، سارا رجایی‌نژاد، نیلوفر شریفی‌لر، فرناز طباطبایی، فاطمه عفیفی، سارا سادات علیزاده، الهه سادات فریزنی گوهری، سحر کرامت، مهرناز مهرابیان، آیدا میثاقیان، الهه میرمحمودی، علیا یزدی‌زاده، فاطمه یعقوبی در معرض بازدید قرار گرفته است.

همچنین، علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن تصویر این آثار تا ۳۰ فروردین‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ بعدازظهر به نگارخانۀ آرین هنر معاصر، واقع در اصفهان، خیابان خیابان فرشادی کوچۀ ۴ (سام‌میرزا)، طبقۀ اول ساختمان آرین، مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها
  • انعکاسِ اتفاقیِ زنان در نمایشگاه انعکاس
  • اجاره سالن سمینار در سلام حرفه‌ای + مشاوره رایگان
  • برگزاری یازدهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران
  • یازدهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران برگزار می‌شود
  • خرداد، اصفهان میزبان المپیاد جهانی فیزیک
  • انعکاسِ اتفاقیِ زنان در نمایشگاه «انعکاس»
  • تولید ۱۷۰ هزار متر مربع فرش دستباف در کردستان
  • کاهش کلسترول با جایگزینی گوشت با پروتئین قارچ
  • جایگزینی مناسب برای گوشت