Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال زنان هند بعد از ۱۹ سال و به یمن گرفتن میزبانی جام ملت‌ها در این مسابقات حاضر شده و باید دید شاگردان مریم ایراندوست در نخستین گام مقابل این تیم چه می‌کنند.

به‌ گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال زنان ایران فردا(پنجشنبه) از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت تهران باید در ورزشگاه دی وای پاتیل به مصاف تیم میزبانی یعنی هندوستان برود و اولین مسابقه خود در تاریخ جام ملت‌های آسیا را به انجام برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان مریم ایراندوست مقابل تیمی صف‌آرایی می‌کنند که بعد از ۱۹ سال فرصت حضور دوباره در جام ملت‌ها را به دست آورده‌اند. آنها آخرین بار در سال ۲۰۰۳ با نتیجه ۲ بر یک به ویتنام باختند و پیش از آن نیز به چین با ۱۲ گل باختند.

۱۶ برد، ۱۶ باخت و سه تساوی ماحصل کار هندوستان در هشت حضور قبلی بوده است. آنها در سه دوره نخست ۲ بار به فینال رسیدند و نایب قهرمان شدند و یک مرتبه نیز به عنوان سومی دست پیدا کردند. بعد از آن اما همیشه هند در مراحل گروهی از دور رقابت‌ها کنار رفته است.

هدایت ببرهای آبی بر عهده توماس دِنِربیِ سوئدی است. مردی ۶۲ ساله که بعد از موفقیت با تیم مردان هاماربی و همچنین جورگاردن به عنوان سرمربی تیم ملی زنان سوئد انتخاب شد و پس از هفت سال حضور در سال ۲۰۱۲ جدا شد. تیم ملی زنان نیجریه و تیم زیر ۱۷ ساله‌های هندوستان تیم‌هایی بودند که او در ادامه سرمربی‌شان شد و نهایتا در سال ۲۰۲۱ تصمیم بر این گرفته شد تا او هدایت تیم بزرگسالان هند را در دست بگیرد.

هندوستان در رده پنجاه و پنجم رده‌بندی فیفا است و در بین تیم‌های آسیایی رتبه یازدهم را در اختیار دارد. آنها ۱۵ پله نسبت به ملی‌پوشان ایران برتری دارند. فوتبال هند البته چند سالی را در اغما به سر برد و از ۲۰۱۲ بود که دوباره تیم‌شان را تشکیل دادند و سعی کردند در آسیا به موفقیت برسند.

هندی‌ها هم مانند ایران تا به حال در جام جهانی و المپیک حاضر نبوده‌اند و میزبانی در این دوره و افزایش تعداد تیم‌های صعودکننده به جام جهانی، امیدشان را برای طلسم‌شکنی افزایش داده است. ببرهای آبی در سال ۲۰۲۱ تدارک ویژه‌ای برای آماده‌سازی داشتند و ۱۶ بازی تدارکاتی را در قالب تورنمنت‌های مختلف به انجام رساندند. دریافت هشت گل از روسیه و ۶ گل از برزیل و همچنین پیروزی مقابل چین تایپه از مهمترین نتایج شاگردان دنربی بود.

تمام بازیکنان حاضر در تیم ملی زنان هند از لیگ داخلی این کشور برگزیده شده‌اند. آنها از این حیث ویتنام را در کنار خود می‌بینند. تیم کوکولام کِرِلا با ۹ سهمیه رکورددار است و به نوعی استخوان‌بندی اصلی هند را تشکیل می‌دهد.

یومنام کامالا دوی با ۵۱ بازی و ۳۳ گل، گریس دانگمی با ۴۳ بازی و ۱۲ گل و راتانبالا دوی با ۲۲ سال ۲۹ بازی و ۱۴ گل سه بازیکن مهم و تاثیرگذار هند هستند که مریم ایراندوست برای مهار آنها باید برنامه‌ ویژه‌ای داشته باشد.

گفتنی است مهمترین چالش هندی‌ها پیش از مصاف با تیم ملی زنان ایران، کرونایی شدن ۲ تن از اعضای این تیم است که باید دید چقدر روی کیفیت آنها تاثیر خواهد گذاشت. آن ۲ بازیکن فعلا در قرنطینه هستند و باید دید چند بازی تیمشان را از دست خواهند داد.

دیگر دیدار این گروه که بازی افتتاحیه مسابقات هم به حساب می‌آید بین ۲ تیم چین و چین تایپه برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت مریم ایراندوست هندوستان تیم ملی فوتبال زنان هند تیم ملی زنان ایران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت تیم ملی زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک، عصر ایران در مطلبی نوشت: آن طور که آقای رئیسی در دوران تبلیغات انتخاباتی گفته بود، قرار بود به جای :"گشت ارشاد" برای حجاب، "گشت ارشاد مدیران" راه بیندازند.

  قرار بود به جای این که زنان و دختران را به زور سوار بر ون کنند و زمینه ساز حوادث تلخی مانند قصه پر غصه مهسا امینی شوند، با مسوولان خطاکار برخورد کنند.

  قرار بود به جای تنزل فریضه امر به معروف و نهی از منکر به روسری، صاحبان منصب را که عهده‌دار سرنوشت مردم‌اند، به نیکی امر کنند و از بدی ها بازدارند... .

  اما به جای همه این ها ، دیدیم که رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر که مرتکب منکر انتقال باغ ۱۰۰۰ میلیاردی بیت‌المال به خود و پسرانش شده بود، با گفتن "غفلت کردم" مشمول این فریضه و گشت ارشاد مدیران نشد و در عوض، بار دیگر زنان و دختران را با جیغ و داد و کشان کشان به داخل ون‌ها بردند تا تجربه شکست خورده گشت ارشاد را برای چشیدن شکستی دیگر تکرار کنند.

  تقصیر آقای رئیسی نیست! ایشان لابد از خوبان‌اند و هزار وعده خوبان یکی وفا نکند! این هم رویش... ولی نه انصاف است، نه تدبیر و نه خدمت به نظام و انقلاب و اسلام و حجاب، این گونه رفتارها.

  زیاده عرضی نیست!

دیگر خبرها

  • اعلام ترکیب تیم ملی در اولین بازی جام ملت‌ها
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • شمسایی: افغانستان پتانسیل شگفتی‌سازی مقابل ما را دارد
  • خبر خوب مهاجم تیم ملی ایران برای رم و دروسی
  • پایان روزهای تلخ سردار آزمون در رم
  • اتفاقی عجیب برای تماشاگران زن در تبریز
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی از امانات ورزشگاه (+عکس)
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی از امانات ورزشگاه
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی در اولین تجربه حضور در ورزشگاه