Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، معاون پیشین تشریفات ریاست جمهوری درباره برخی ابهامات پیرامون رعایت تشریفات در سفر رئیس جمهوری به روسیه توضیحاتی را ارائه داد.

به نوشته ایسنا، بهمن حسین‌پور با اشاره به پروتکل‌های تشریفات سفر ابراهیم رئیسی به روسیه اظهار کرد: هر کشوری یکسری رسوم برای استقبال از مقامات مختلف دارد؛ این روند در زمان آقای روحانی به این صورت بود که برای استقبال از مقامات همتای رئیس‌جمهوری یکی از وزرا از مقامات در فرودگاه استقبال می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: در دولت قبل رویه به این صورت بود که برای استقبال در فرودگاه، وزیر کمیسیون مشترک به فرودگاه می‌رفت؛ این موضوع را نیز در جلسات هماهنگی پروتکل‌های تشریفات سفر مقامات، به کشورهای مهمان اعلام می‌کردیم که رسم دولت جمهوری اسلامی ایران به این صورت است.


یکی از وزرای کابینه دولت روسیه به استقبال ماقامات می رود


معاون پیشین مراسم و تشریفات دفتر رئیس جمهوری همچنین درباره پروتکل‌های دولت روسیه برای استقبال از  روسای جمهور، گفت: در پایتخت روسیه فرودگاه‌ها در فاصله بسیاری از کاخ ریاست جمهوری قرار دارند و از قدیم این رسم وجود داشته که در زمان سفر روسای جمهور کشورهای مختلف، یکی از وزرای کابینه دولت به فرودگاه می‌رود تا پای پرواز از مقام مهمان استقبال کند.

حسین‌پور با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه سابقه نداشته که پوتین برای استقبال از مقامات همتای خود به فرودگاه رفته باشد، ادامه داد: در سفر آقای رئیسی به موسکو وزیر انرژی این کشور به استقبال رئیس جمهوری کشورمان در فرودگاه رفت و پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور ایران و روسیه، آقای رئیسی از یگان تشریفات مستقر، سان دید؛ بنابراین کاری که روسیه انجام داد بر اساس پروتکل تشریفات این کشور بود و میان رئیس جمهوری ما و روسای جمهور سایر کشورها تفاوتی قائل نشدند.

وی یادآور شد: کاری که در روسیه در استقبال از رئیس جمهوری ما انجام شد، همان کاری است که ما در استقبال از روسای جمهور انجام می‌دهیم؛ کمااینکه در زمان سفر اخیر پوتین به تهران نیز یکی از وزرای دولت برای استقبال به فرودگاه مهرآباد رفت.

معاون پیشین مراسم و تشریفات دفتر رئیس جمهوری درباره میز انتخاب شده در دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در کاخ ریاست جمهوری روسیه در مسکو و وجود فاصله‌ میان مقامات تاکید کرد: ایرادی بر اینکه فاصله‌ی روسای جمهور دو کشور از هم زیاد است، وارد نیست؛ کما اینکه این فاصله می‌تواند به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از کرونا باشد.

حسین‌پور با بیان اینکه «این نوع نشستن‌ها در دیدارهای مقامات عالی‌رتبه رسم است و پیش از این نیز شاهد این شیوه نشستن بوده‌ایم»، خاطرنشان کرد: در پروتکل‌های تشریفات چندین نوع نشستن داریم؛ یک نوع از جلسات مهمانانی که هم‌رتبه رئیس جمهوری نیستند، در کنار رئیس جمهوری نمی‌نشینند اما مقامات همتا در کنار هم یا اینکه هرکدام، یک طرف میز می‌نشینند. همچنین در راستای رعایت اصل عمل متقابل، این امکان وجود دارد که در سفر آتی آقای پوتین به تهران این‌گونه رفتار شود و در جلسه دیدار روسای جمهور، دو رئیس جمهور بجای نشستن در کنار یکدیگر، هر کدام یک طرف میز بنشینند اما مجدداً تاکید می‌کنم که به لحاظ پروتکلی ایرادی به این موضوع وارد نیست.

وی همچنین درباره استقبال مقامات از مهمانان خود در ساختمان محل دیدار، اظهار کرد: معمولاً از پیش از انجام دیدار مقامات، نقطه‌ی مشخصی برای استقبال مقام میزبان تعیین و به طرف مقابل نیز اعلام می‌شود که برای استقبال از مقام شما، میزبان تا آن نقطه به پیش می‌آید؛ با این حال ممکن است به دلیل وجود صمیمیت میان مقامات، مقام میزبان از نقطه از پیش تعیین شده فراتر برود و مثلاً تا پای اتومبیل یا جلوی ساختمان محل دیدار برود که این به معنای وجود علاقه و صمیمیت میان دو مقام است و طرف مقابل نیز با مشاهده چنین رفتاری، متوجه این صمیمیت خواهد شد اما نمی‌توان گفت که پیش نرفتن مقام میزبان از نقطه تعیین‌شده نشانه‌ی بی‌احترامی یا بی‌توجهی میزبان به مهمان است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: رئیسی پوتین روسیه و ایران برای استقبال از مقام رئیس جمهوری روسای جمهور رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس جمهور ایران اسلامی وارد سمنان شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی صبح پنجشنبه در رأس هیأتی، وارد فرودگاه مرکز استان سمنان شد تا رسماً دومین سفر استانی کابینه سیزدهم به سمنان، دیار سه هزار شهید دفاع مقدس، مهد معلمان دین و اخلاق و مردم با صفا، سرزمین دارالمرحمه با مردم باصفا و دل‌های باصفا آغاز شود.

دومین سفر استانی هیأت دولت سیزدهم لحظاتی قبل با حضور حجت الاسلام رئیسی در فرودگاه سمنان و در حالی آغاز شد که اعضای کابینه، وزرا و هیأت همراه نیز در این سفر حضور دارند.

در بدو ورود رئیس جمهور به استان سمنان، حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان به استقبال حجت الاسلام رئیسی و هیأت همراه رفتند.

قرار است حجت الاسلام رئیسی چند کلامی را در بدو ورود به فرودگاه سمنان برای مردم این استان بیان کرده و سپس برای افتتاح طرح‌های توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان فرودگاه مرکز استان را ترک کند وی همچنین در جمع مردم سمنان در مسجد امام خمینی (ره) سخنرانی خواهد کرد.

جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد و بازگشت آنها به تولید، جشن تحویل زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن ویژه قانون جوانی و حمایت از خانواده، بازدید از چند طرح اقتصادی و شورای اداری، دیدار مردمی و… در زمره برنامه‌های رئیس جمهور در استان سمنان است.

وزرای معین سفر دوم استانی رئیس جمهور نیز عازم شهرستان‌های مختلف استان سمنان خواهند شد تا شورای اداری مشترکی در تمام هشت شهرستان استان برگزار شود.

بعد از ظهر قرار است رئیس جمهور فرودگاه سمنان را ترک و در فرودگاه شاهرود ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان را داشته باشد. وی قرار است بعد از ظهر امروز در استادیوم تختی شاهرود سخنرانی کند.

این دومین سفر استانی رئیسی در مقام رئیس جمهور ایران اسلامی به استان سمنان است. سفر اول وی آبان ماه ۱۴۰۰ رقم خورد.

کد خبر 6081554

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور وارد سمنان شد
  • رییس جمهور ایران اسلامی وارد سمنان شد
  • در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه چه گذشت؟
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • پوتین به رئیسی: پاسخ ایران، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • پوتین در گفتگو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
  • گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین