Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@00:19:13 GMT

پدر هنری پیکاسو را می‌شناسید؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۹۶۰۱

پدر هنری پیکاسو را می‌شناسید؟

پل سزان یکی از شناخته‌شده‌ترین نقاشان فرانسوی است که آثارش دنیای کاملا جدید و متفاوتی را به روی هنر قرن بیستم باز کرد. نفوذ این هنرمند به واسطه تابلوهایش و به چالش کشیدن ارزش‌های هنری در قرن بیستم به قدری قابل توجه است که حتی پیکاسو و ماتیس او را «پدر همه ما» خوانده‌اند.

به گزارش ایسنا، سزان که الهام بخش نسل‌های زیادی از هنرمندان بوده و البته همچنان نیز هست، با رویکرد تحلیلی‌ای که به طبیعت داشت، به‌واسطه تابلوها و پرتره‌هایش از طبیعت که تسلط رنگ تیره در آنان به چشم می‌خورد، شهرت پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به مناسبت زادروز این هنرمند نگاهی به تابلوهای او خواهیم داشت.

* تصاویر این گزارش از سایت موزه متروپولیتن نیویورک برداشته شده‌اند.

در پاییز ۱۸۶۶، سزان مجموعه‌ای از نقاشی‌های چهره عموی مادری‌اش، دومینیک اوبر را با لباس‌های مختلف خلق کرد که تصویری از این مجموعه تابلوها را در پایین‌تر مشاهده می‌کنید.
 

Antoine Dominique Sauveur Aubert


سزان اغلب مکان‌های متروکه‌ای نزدیک استودیوی خود در خارج از ایکس را نقاشی می‌کرد، اما او این خانه را که پایین‌تر مشاهده می‌کنید، با شکاف شومش تنها یک بار به تصویر کشید.
 

خانه‌ای با دیوارهای ترک خورده


از پل سزان به درستی به خاطر نقش عمده اش در ظهور مدرنیسم در قرن بیستم یاد می‌شود. نقاشی‌های او زبان بصری بدیعی از فرم، چشم انداز و ساختار را معرفی کرد و قراردادهای قدیمی را در چیدمان رسمی یک تصویر به چالش کشید. سزان با موضوع خود با صرفه جویی زیادی برخورد می کرد. علائم قلم موی او نازک و مفصل است، پالت زرد و سبز او نسبتاً ساده است، و نواحی از بوم بدون برس است و زمین را در تکه‌هایی که به عنوان رنگ خوانده می شوند، نمایان می‌کند.

در ادامه تابلوهایی را از این هنرمند مشاهده می‌کنید که بازی او با طبیعت را به طرز غافلگیرانه‌ای نشان می‌دهد.
 

درختان و خانه ها در نزدیکی Jas de Bouffan

Mont Sainte-Victoire

خلیج مارسی از L'Estaque



در این تابلو نقاشی باشکوه و شلوغ که پایین‌تر مشاهده می‌کنید، یک دستمال سفره به شکل کوه سنت ویکتور به تصویر کشیده شده است. این اثر در فاصله سال‌های ۱۸۷۶ تا ۱۸۷۷ در خانه‌ی پدر سزان واقع در «اکس» خلق شد. مدت‌ها گمان می‌رفت، قطعه زینتی که در پس‌زمینه نقاشی دیده می‌شود را این هنرمند در دوران جوانی خلق کرده است.

ظرف سیب


سزان به ندرت گیاهان گل‌دار یا دسته گل‌های تازه بریده شده را موضوع نقاشی خود قرار می‌داد. با این حال اما او در چند تابلویی که پایین‌تر مشاهده می‌کنید، پایبندی خود را شکسته و در نقاشی‌هایش گل و گیاهان را مشاهده می‌کنیم.

طبیعت بی‌جان با سیب و گلدان پامچال

طبیعت بی‌جان با قوری و میوه

طبیعت بی‌جان با شیشه زنجبیل و بادمجان

طبیعت بی‌جان با کوزه، فنجان، و سیب

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نقاشي هنرهاي تجسمي طبیعت بی جان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاشی و رنگ آمیزی گرافیکی شگفت انگیز (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرمربی بعدی تراکتور را می‌شناسید
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • نقاشی و رنگ آمیزی گرافیکی شگفت انگیز (فیلم)
  • نقاشی امواج و ساحل با رزین (فیلم)
  • روز جهانی هنر ۱۴۰۳ + شعار و پوستر World Art Day 2024
  • (تصاویر) مزرعه کُلزا نقاشی زرد رنگِ طبیعت
  • رونمایی از دیوارنگاره «وعدالصادق» در میدان ولیعصر
  • هنر تبدیل کانتینر به خانه ای 36 متری که مایل به ترک آن نخواهید بود! (+فیلم و عکس)