Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری و هیئت همراه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با هدف انعقاد تفاهم نامه همکاری بین معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، پارک علم و فناوری و دانشگاه صنعتی شیراز صورت گرفت که طبق این تفاهم نامه کارخانه فناوری و ساخت در مکان دانشکده شهید باهنر شیراز مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات خواهدشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی خیرالدین گفت: تقویت سطوح فناوری‌های پایین (TRL) یکی از مهمترین اهدافی است که در معاونت فناوری و نوآوری پیگیری می‌شود و در (TRL)‌های یک تا چهار که قرار است ایده به نمونه آزمایشگاهی تبدیل شود باید انرژی بیشتری در کشور صرف کنیم و به تحقق این امر از طریق دانشگاه‌ها بپردازیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: برای تقویت این بخش، ایده «تِک شاپ» (کارخانه فناوری و ساخت) از طرف دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس پیشنهاد شده است و خوشبختانه تفاهم نامه‌ای در این زمینه امضا شد که قرار است این تفاهم نامه اجرایی شود و در آینده‌ای نزدیک شاهد تحقق اهداف مان در این زمینه باشیم.

او گفت: این تفاهم نامه که به صورت چهار جانبه بود توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، پارک علم و فناوری فارس و دانشگاه صنعتی شیراز امضا شد و امیدواریم که در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ بتوانیم این برنامه سنگین و با ارزش را اجرا کنیم.

محمد جامعی رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در راستای این تفاهم نامه گفت: مطابق با این تفاهم نامه مقرر شد که در محل دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز یک کارخانه فناوری و ساخت توسط امضا کنندگان این تفاهم نامه تجهیز شود.

او با اشاره به نحوه تجهیز شدن این کارخانه فناوری و ساخت گفت: این کارگاه بوسیله این تجهیزات high tech تجهیز خواهد شد.

جامعی در رابطه با امکانات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، گفت: این دانشگاه از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های بسیار مناسبی برخوردار هست و حدود ۷۰ درصد از تجهیزات مورد نظر را داراست که ۳۰ درصد باقی مانده در واقع تجهیزات با تکنولوژی پیشرفته می‌باشد که بر اساس این تفاهم نامه تهیه خواهد شد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: هدف از این تفاهم نامه، ایجاد کارخانه فناوری و ساخت به منظور تبدیل ایده به محصول  است.

او با اشاره به ایده کارگاه تکنولوژی و ساخت گفت: این کارگاه محیطی برای بیان ایده ها، تولید محصول بر مبنای بهترین ایده تایید شده و حرکت در مرز‌های دانش و فناوری در رشته‌های تخصصی فنی و مهندسی است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امضای تفاهم نامه معاون وزیر علوم دانشگاه فنی و حرفه ای فارس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس کارخانه فناوری و ساخت فناوری و نوآوری تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

با حضور وزیر علوم از ۶ محصول شرکتهای دانش بنیان و واحد های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، از شش محصول شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در جریان دومین سفر کاروان دولت مردمی به استان سمنان رونمایی شد.

در ادامه پس از آئین رونمایی، وزیر علوم از مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و قابلیت‌های علمی پژوهشی و نیز شرکت‌های فناور و دانش بنیان این پارک علمی با همراهی علی خیرالدین مشاور وزیر علوم و سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان بازدید کرد.

همچنین میز خدمت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدت سه روز با حضور علی‌اصغر طیبی رهنی معاون دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات این وزارتخانه در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان آماده پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مراجعه‌کنندگان در این حوزه است.

کد خبر 745745

دیگر خبرها

  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند
  • امضای تفاهم نامه راه اندازی و استقرار سامانه ارتباطی ناشنوایان با کمک خیر گنبدی