Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@23:27:18 GMT

دستبند هوشمندی که فشار خون شما را ردیابی می کند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۹۷۲۴

دستبند هوشمندی که فشار خون شما را ردیابی می کند

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، محققان به تازگی یک دستبند هوشمند توسعه داده‌اند که قادر است فشار خون افراد را درحالت‌های مختلف ردیابی کند.

این دستگاه شیک ۱۹۹ پوندی که فشار خون را به صورت ۲۴ ساعته نظارت می‌کند و افراد در معرض خطر سکته را شناسایی می‌کند، می‌تواند یک «تغییر مهم» در عرصه پزشکی باشد.

این دستگاه قادر است گزارش‌های لازم مربوط به فشارخون افراد را به پزشکان ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانیتور فشار خون خانگی «Aktiia» یک دستبند هوشمند کوچک است که روی مچ بسته می‌شود و دارای حسگرهای نوری است که می تواند فشار خون افراد را در شب و روز ردیابی کند.

توسعه دهندگان این دستبند ادعا می‌کنند،  محصول آنها می‌تواند فشار خون را در حالت ایستاده، نشسته، دراز کشیده یا حتی خواب عمیق ردیابی کند و از این طریق  به مبارزه با فشار خون بالا کمک کند.

این شرکت مستقر در سوئیس ۱۵ سال پیش کار بر روی نظارت بر فشار خون با استفاده از حسگرهای نوری را آغاز کرد و آماده بود آن را در بهار ۲۰۲۱ وارد بازار کند.  این دستگاهبه جای استفاده از هوش مصنوعی برای «پیش‌بینی» سطح فشار خون، از پردازش سیگنال برای اندازه‌گیری واقعی بر اساس خط پایه استفاده می‌کند.

کشورهایی با جمعیت بالا از جمله چین، هند، ایالات متحده، روسیه و اندونزی دارای بیشترین میزان ابتلا به فشار خون بالا بین سایر کشورها هستند و بر اساس آمارها، بیش از سه و نیم میلیارد از جمعیت مردم جهان در آستانه فشار خون بالا قرار دارند و در حدود ۸۷۰ میلیون انسان در سراسر جهان دارای بیماری فشار خون بالا هستند. 

منبع: الف

کلیدواژه: فشار خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فشار آب در شبکه شهری کنارک

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، کمبود و قطعی آب پس از برقراری آب در شبکه شهری کنارک بخاطر بروز سیل مشکل اصلی این روز‌های مردم منطقه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • تفاوت کیبورد مکانیکال و کیبورد گیمینگ: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین کیبورد
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند
  • افت فشار آب در شبکه شهری کنارک
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز
  • طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم
  • رادان: اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد