Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@02:19:11 GMT

شرایط جدید پرداخت وام + جزییات

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۹۷۳۷

شرایط جدید پرداخت وام + جزییات

باشگاه خبرنگاران جوان -معاون امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصاد و دارایی  گفت: شرایط پرداختِ تسهیلات بانکی از اول بهمن ماه تسهیل می شود و افراد بر اساس اعتبارسنجی شبکه بانکی، وام دریافت خواهند کرد.

حسینی در گفت و گویی با باشگاه خبرنگاران جوان به سوالات زیر پاسخ داد:

اهداف برگذاری جلسه مسئولان وزارت اقتصاد با مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی را شرح دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی: پیرو جلسه ی دو روز گذشته مدیران عامل  بانک ها با رییس جمهور و تیم اقتصادی دولت، در خصوص پیگیری امور مردم و تسهیل پرداخت تسهیلات به آن ها، امشب جلسه ای با حضور مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی، زیر نظر مجموعه وزارت اموراقتصاد و دارایی برگزار شد و محورهای مختلف صحبت های رییس جمهور مطرح و پیگیری شد.

پرداخت تسهیلات بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به کارکنان دولت، نهادها و شرکت های بزرگ خصوصی از اول بهمن آسان تر خواهد شد. بر اساس اعتبارسنجی که در بانک ها انجام می‌شود همچنین براساس تعهداتی که ذی حساب ها  دارند، کارکنان دولت و بخش های مختلف می توانند از شبکه های بانکی تسهیلات  دریافت کنند. این امکان وجود دارد که به فوریت بتوانیم از اول بهمن این فرآیند را اجرایی کنیم.

وزیر اقتصاد چه تمهیداتی برای اصلاح رابطه مردم با بانک‌ها در نظر گرفته است؟

حسینی:  از ابتدای شروع کار دولت جدید تسهیل گری در ارائه خدمات به مردم در دستور کار وزارت اقتصاد قرار گرفته است.  تقویت بانکداری و بانک های قرض‌الحسنه از جمله بحث هایی است که در وزارت اقتصاد درحال پیگیری است زیرا بخش زیادی از این تسهیلات به افرادی که نیازمند هستند و تسهیلات خرد می خواهند اختصاص پیدا می کند .

سیاست دیگر ما افزایش مبلغ وام قرض الحسنه است و کاهش نرخ کارمزد آن است. به دنبال یک حکمرانی مناسب در مجموعه وزارت خانه هستیم.

یکی از موضوعات مهم در اصلاح این روابط مربوط به استرداد سود مازاد بانکی است که برخی از بانکها حاضر به استرداد نیستند، دلیل مخالفت بانک ها چیست؟

حسینی: بانک‌های دولتی تبعیت از قوانین را دارند. بر اساس مصوبه شورای عالی دیوان کشوری که اگر بانک‌ها مازاد و خارج از مصوبات شورای پول و اعتبار دریافتی داشته باشند باید سود مازاد را برگشت بدهند. چنانچه مازاد دریافتی مشاهده شود برگردانده می شود. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وام وام بانکی وزارت اقتصاد دولت سیزدهم تسهیلات بانک ها تسهیلات قرض الحسنه بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

یاسر عبداللهی عابد در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، گفت: پارسال ۲۸۵۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴هزار متقاضی و ۶۴۴میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان اردبیل پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با تشریح عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات، افزود: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار مورد تأکید است.

او با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها، گفت: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات، در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه تبصره ۱۳ بند ب، خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰میلیون تومان، دوم ۸۰میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!