Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم کاهش موانع صدور مجوزهای صادرات تصریح کرد: سهم ما در بازار روسیه حتما می‌تواند ارتقاء پیدا کند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به مسکو شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از ایرانیان مقیم روسیه با مغتنم شمردن دیدار با ایرانیان خارج از کشور گفت: در گزارشی که سفیر ایران در روسیه و فعالان اقتصادی در این جلسه ارائه دادند، آسیب شناسی بسیار خوبی انجام شده بود اما ما نیازمند آسیب زدایی و رفع مشکلات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار امروز خود با ولادیمیر پوتین خاطر نشان کرد: احساس این بود که اراده جدی برای رفع موانع و مشکلات در مسیر ارتقا و توسعه همکاری‌های مشترک وجود دارد.

رئیسی افزود: بخشی از این دیدار به مسائل مشترک دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و توسعه روابط اختصاص داشت، اما بخش دیگر به نقش قدرتمند ایران و روسیه در منطقه و مسائل بین‌المللی مرتبط بود. برداشت از این دیدار و گفت‌وگو این بود که مسئولین هر دو کشور بدنبال مرتفع کردن مشکلات و توسعه روابط هستند.

وی با تاکید بر تلاش اعضای دولت برای رفع مشکلات صادرات اظهار کرد: باید تولید و صادرات قابل پیش بینی باشد و صادر کنندگان و تولیدکنندگان بتوانند با پیش بینی در این حوزه فعالیت کنند. ریسک پذیری درست است اما تا حدودی باید اقتصاد نیز قابل پیش بینی باشد تا فعالان این حوزه هم دچار خسارات نشوند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تسهیل صادرات، تصریح کرد: برخی از اقدامات برای اصلاح نظام اقتصادی در آغاز راه است که برخی از آنها خود را در بودجه ۱۴۰۱ نشان خواهد داد.

رئیسی با اشاره به امکان ایجاد بستر مناسب برای کالاهای ایرانی در بازارهای روسیه، اظهار داشت: رییس جمهور روسیه هم گفت که سهم ایران در بازار این کشور حتما می‌تواند ارتقاء پیدا کند.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به افزایش سطح روابط با برخی از کشورها در ماه‌های گذشته، گفت: آمارها نشان می‌دهد به همت بازرگانان و تجار کشورمان و مسئولین، صادرات افزایش یافته است.

وی در مورد رفع مشکلات دانشجویان ایرانی خارج از کشور نیز گفت: حتما وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات لازم را برای حل مشکلات این دانشجویان انجام دهند. همه ایرانیان در هر کجای جهان باید نگاهشان به رشد و پیشرفت ایران باشد و توان خود را برای اینکار صرف کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه نسل ما باید با فرهنگ، زبان و آداب و رسوم ایرانی انس داشته باشد، تاکید کرد: منعی برای تحصیل و تجارت در خارج از کشور نیست اما باید تعلق خاطر به کشور وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور سفرای کشورمان هستند، تصریح کرد: مردان و زنان بزرگ ایرانی در حوزه‌های علم و فرهنگ و هنر و همچنین عرصه مقاومت در مقابل دشمن تاریخ ساز شدند که می‌توان به آنها افتخار کرد.

رئیس‌جمهور افزود: ما چهره‌هایی در کشور داریم که زمانه ساز و تاریخ ساز شدند. امروز در جلسه با رئیس جمهور روسیه گفتم که اگر بخواهیم قهرمان مبارزه با تروریسم را به دنیا معرفی کنیم آن فرد قهرمان شهید حاج قاسم سلیمانی است.

رئیسی با اشاره به برخی تصمیمات شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: رفت و آمد برای ایرانیان خارج از کشور باید تسهیل شود و لازم است مشکلات دانشجویان خارج از کشور نیز کاهش یابد.

رئیس‌جمهور با اشاره به برخی اظهارات پیرامون ارتباط با همسایگان و توسعه روابط با کشورهای منطقه گفت: آنچه در سیاست خارجی دولت سیزدهم اتفاق می‌افتد توجه به ظرفیت‌هایی است که قبلا مورد بی‌توجهی و کم‌توجهی قرار گرفته بود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه سیاست ما سیاست متوازن با نگاه به همه دنیا است، اظهار کرد: اراده ایران و روسیه فعال سازی ظرفیت‌های هر دو کشور است.

دیدار با بانوان خانواده‌های ایرانی ساکن مسکو

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور همچنین شامگاه چهارشنبه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و گرامیداشت روز زن در دیدار با بانوان خانواده‌های ایرانی ساکن مسکو، ضمن اشاره به جایگاه عظیم حضرت زهرا (س) گفت: شناخت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) یک الگو و سرمایه است.

رئیسی با تبیین گوشه‌ای از فضائل حضرت زهرا (س) افزود: در دنیایی که زن به یک وسیله تبدیل شده است، آشنایی با مکتب حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) نیاز و الزام است تا بانوان بتوانند راه صحیح تعالی را پیدا کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به درخواست برخی بانوان مبنی بر تسهیل بازگشت دانشجویان برای ادامه تحصیل به کشور، تاکید کرد: این موضوع حتما با کمک وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان پیگیری خواهد شد.

در این دیدار تعدادی از بانوان در سخنانی دغدغه‌ها و مشکلات جامعه ایرانیان خارج از کشور را با رئیس‌جمهور مطرح کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفر رئیسی به روسیه سيدابراهيم رئيسي ایرانیان خارج از کشور رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، کرواسی روز چهارشنبه ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) شاهد انتخابات پارلمانی حساسی است که رقابت اصلی در آن بین رئیس جمهور و نخست وزیر کنونی این کشور در جریان است.

در این رأی‌گیری، حزب حاکم «اتحاد دمکراتیک کرواسی» یا «اچ‌دی‌زد» از جناح محافظه‌کار به رهبری «آندری پلنکوویچ»، نخست وزیر کنونی، در مقابل ائتلاف احزاب میانه‌رو و چپ قرار می‌گیرد که رهبری غیررسمی آن را «زوران میلانوویچ»، رئیس جمهور پوپولیست کنونی و رئیس حزب سوسیال دموکرات، اس‌د‌ی‌پی بر عهده دارد.

ریاست جمهوری در این کشور اروپایی یک مقام تشریفاتی محسوب می‌شود و اعمال قدرت سیاسی و اداره کشور عملا در دست نخست وزیر است.

این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که کرواسی، عضو اتحادیه اروپا و ناتو، با بالاترین نرخ تورم در منطقه یورو، کمبود نیروی کار، مهاجرت غیرقانونی و گزارش‌های فساد گسترده دست و پنجه نرم می‌کند.

در این رقابت فشرده که برای کسب ۱۵۱ کرسی مجلس کرواسی انجام می‌شود، تنها سیاست‌های داخلی کشور تعیین‌کننده نیست، بلکه پای مؤلفه‌های مهم خارجی از جمله موضوع هم‌پیوندی با اتحادیه اروپا در مواجهه با بی‌ثباتی ناشی از تهاجم گسترده روسیه به اوکراین نیز در میان است.

اگر حزب حاکم در قدرت بماند، این کشور به مسیر غربگرایانه در حمایت از اوکراین در مبارزه با روسیه ادامه خواهد داد. اما موفقیت اس‌دی‌پی می‌تواند این حزب را در مسیر پیروزی در انتخابات پارلمان اروپا که در ژوئن برگزار می‌شود و در انتخابات ریاست جمهوری که برای دسامبر برنامه‌ریزی شده، قرار دهد. این امر تسلط طولانی مدت اچ‌دی‌زد بر سیاست کشور را متزلزل خواهد کرد و به این ترتیب به مانند مجارستان و اسلواکی، فضای بالقوه مساعدی برای نفوذ قوی‌تر طرفداران روسیه در کرواسی باز خواهد شد.

شعبه‌های رأی‌گیری عصر چهارشنبه بسته می‌شود و انتظار می‌رود نتایج رسمی انتخابات در روز پنجشنبه اعلام شود.

بیشتر نظرسنجی‌های پیش از انتخابات پیروزی حزب دست راستی حاکم را پیش‌بینی می‌کردند، اما پیروزی بدون کسب حد نصاب کرسی‌ها برای تشکیل دولت تک‌حزبی.

اپوزیسیون جناح چپ برای پیروزی از موضوع نارضایتی‌‌ همگانی از تورم بالا و ضعف عمومی اقتصادی در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بهره می‌برد. احزاب کوچک‌تر در راست و چپ می‌توانند کلیدی برای کسب قدرت اچ‌دی‌زد و ا‌س‌دی‌پی باشند.

کرواسی با جمعیت ۴ میلیونی در منطقه بالکان، در سال ۲۰۱۳ میلادی به جدیدترین عضو اتحادیه اروپا تبدیل شد و سال گذشته به منطقه شنگن و یورو پیوست.

پس از اینکه میلانوویچ به عنوان رئیس جمهوری انتخابات را برنامه‌ریزی و پیشنهاد غافلگیرکننده خود را برای شرکت در انتخابات به عنوان نامزد نخست وزیری اعلام کرد، به نمایندگی از حزبش اس‌دی‌پی کارزار تبلیغاتی خود را به راه انداخت. اما قضات دادگاه قانون اساسی کرواسی وارد عمل شدند و گفتند این اقدام خلاف قانون اساسی است.

دستگاه قضایی می‌گوید که رئیس‌جمهور نمی‌تواند نامزد نخست‌وزیری شود، در انتخابات پارلمانی یا به نفع حزبی در مبارزات انتخاباتی شرکت کند، مگر اینکه ابتدا از سمت ریاست جمهوری استعفا دهد.

میلانوویچ این را نپذیرفت. او آشکارا رأی دادگاه عالی را نادیده گرفت و به مبارزات انتخاباتی به نفع اتحاد جناح چپ ادامه داد.

پلنکوویچ روز چهارشنبه پس از رأی دادن در یکی از شعبه‌های زاگرب با اشاره تلویحی به نقض قانون به دست میلانوویچ گفت: «امیدوارم شهروندان به کرواسی‌ای رأی دهند که به قانون اساسی و نظم قانون اساسی احترام می‌گذارد، به کرواسی‌ که به حلقه دموکراتیک غربی و فرا آتلانتیک تعلق دارد.»

میلانوویچ هم به نوبه خود گفت که پلنکوویچ با سخنانش در روز رأی‌گیری اصل سکوت انتخاباتی را نقض کرده است.

رئیس جمهور گفت: «شما نخست وزیری دارید که حتی امروز هم نتوانست جلو خودش را بگیرد و آن سکوت نمادین انتخاباتی را وحشیانه و با یاوه‌گویی‌هایی درباره نقض قانون اساسی و احترام به قانون شکست.»

میلانوویچ همچنین با اشاره به رسوایی‌های حزب حاکم در گذشته و حال که پرونده برخی موارد آن به دادگاه کشیده شده، پلنکوویچ و اچ‌دی‌زد را به فساد و «دزدی گسترده» بودجه دولتی متهم کرد.

پلنکوویچ که از سال ۲۰۱۶ رهبری دولت را بر عهده دارد، بارها این اتهامات را رد کرده و گفته است که اگر میلانوویچ نخست وزیر بشود، کشور را از اتحادیه اروپا دور و به روسیه نزدیکتر خواهد کرد.

میلانوویچ اغلب در طول جنگ اوکراین موضع طرفدار روسیه را ابراز کرده و با آموزش سربازان اوکراینی در کرواسی و همچنین ارسال سلاح به اوکراین مخالفت کرده است، زیرا از نظر او این کار فقط جنگ را طولانی می‌کند. وی همچنین از سیاست‌های اتحادیه اروپا در مورد اوکراین انتقاد کرده است.

 

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • رئیس‌جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • رئیس جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • پوتین در گفتگو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور