Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از صدا، سیما، سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های فشرده خود در روسیه، شامگاه چهارشنبه با جمعی از ایرانیان مقیم دیدار کرد.

در این دیدار صمیمی، وزیران امور خارجه، نفت، امور اقتصادی و دارایی، سه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رؤسای نهادهای ایرانی مستقر در روسیه، تجار و بازرگانان، دیپلمات‌ها و دانشجویان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه در آغاز این نشست، گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه توسعه مناسبات همه جانبه با روسیه ارائه کرد و در ادامه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، موانع و چالش‌های پیش رو را تشریح کرد.

نمایندگان تجار و بازرگانان و دانشجویان نیز هر کدام مشکلات بخش‌های مرتبط را تشریح کردند و رفع موانع و مشکلات را خواستار شدند.

سیدابراهیم رئیسی هم در این نشست، به ظرفیت‌های کم‌نظیر برای جهش مبادلات اقتصادی بین ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: علیرغم رشد نسبتاً خوب در میزان مبادلات اقتصادی، اما ظرفیت‌ها بسیار بیشتر است.

رئیس جمهور کشورمان به مذاکره خود با همتای روسی اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور برای افزایش قابل ملاحظه مناسبات دوجانبه در همه عرصه‌ها و بویژه در زمینه اقتصادی، اراده‌ای جدی دارد و آقای پوتین نیز با من هم عقیده بود که میزان فعلی مبادلات اقتصادی بین دو کشور رضایتبخش نیست.

رئیسی به ضرورت رفع موانع صادرات و کاستن از مجوزهای دست و پاگیر اشاره و تاکید کرد: وزرای همراه، اعضای کمیسیون اقتصادی و فعالان اقتصادی که در این نشست حضور دارند، باید برای مانع زدایی از صادرات اقدام کنند.

وی روسیه را بازاری بزرگ برای کالاهای ایرانی عنوان کرد و گفت: در صورت برنامه‌ریزی دقیق، همکاری نهادهای مرتبط و رفع موانع، می‌توان از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

رئیسی به ضرورت مدیریت نرخ ارز به منظور ثبات در اقتصاد اشاره کرد و گفت: نرخ ارز را نمی‌توان بصورت دستوری کنترل کرد، بلکه باید با ساز و کار و تمهیدات مناسب مدیریت شود.

کد خبر 5404409

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی سفر روسیه ولادیمیر پوتین محمد مخبر روسیه ایران همسایه شمالی مجلس شورای اسلامی مذاکرات وین دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی مجلس جمهوری اسلامی ایران رحیم زارع ولادیمیر پوتین مبادلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سعید شاهرخی در جلسه‌ای که با حضور آن دری ژیلتسوف، سرکنسول کشور روسیه در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه برای ما در اولویت است و این آمادگی وجود دارد تا برای معرفی کرمان محتوا ارائه و کرمان را به شهروندان روسیه معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: نگاه شما به گردشگری به عنوان کلید واژه اصلی است و به طور خاص و ویژه به آن پرداخته می‌شود که در همین راستا اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان افتخار دارد که میزبان شما در باغ شاهزاده ماهان باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری در ۲۸ کشور لغو روادیدیم که یکی از آن ۲۸ کشور، روسیه است گفت: لغو روادید گردشگری گروهی بین دو کشور به طور متفاوت نقد شده و این یکی از نکاتی است که می‌تواند پایه اصلی تعامل ما در استان کرمان باشد.

شاهرخی در ادامه افزود: دوستان ما در حوزه اقتصادی از این مطلب مطلع باشند که در نمایشگاه‌های به میزبانی کشور روسیه رتبه اول به غرفه روابط عمومی ماهان از کرمان داده شده است و امیدواریم در جلسه‌ای که در خدمت شما هستیم به طور مفصل گفت‌وگوی مؤثری داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: در نیمه دوم مهرماه همایش بین المللی راه ابریشم با هماهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی، دانشگاه‌های استان کرمان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان برگزار می‌شود که از شما به طور خاص دعوت می‌شود عنوان میهمان ویژه این همایش حضور داشته باشید.

وی ادامه داد: این همایش دو روزه برگزار خواهد شد و بزرگترین شبکه بازرگانی جهان بین سه قاره بزرگ دنیا، راه ابریشم است که امیدواریم میهمان ویژه ما در این همایش بین‌المللی باشید.

شاهرخی گفت: درخواست می‌شود با توجه به لغو روادید دوطرفه و استقبالی که در واقع بین هموطنان دو کشور انجام شده تعریف شود که از طرف سرکنسولگری و وزارت امور خارجه این تلاش انجام که رفت و آمد تسهیل تا هموطنان شما در روسیه به کرمان بیایند.

کد خبر 6080845 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • توصیه مهم رئیسی به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد