Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@12:58:14 GMT

تاکید بر تزریق دُوز سوم واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۰۲۳۶

تاکید بر تزریق دُوز سوم واکسن کرونا

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از تحویل یک میلیون و ۶۱۴ هزار و ۷۳۳ دُز واکسن به این استان خبر داد و گفت: از این میزان ۹۳ درصد واکسن‌ها معادل یک میلیون و ۴۳۷ هزار دُز در استان تزریق شده است.

سید راشد جزایری افزود: تاکنون ۹۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دُز نخست، ۸۲ درصد جمعیت هر ۲ دُز و ۱۸ درصد جمعیت استان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین ۹۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ تا ۱۸ سال استان نوبت اول و ۷۸.۲ درصد این جمعیت نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۶۱ درصد مادران باردار نیز تاکنون نسبت به ویروس کرونا واکسینه کامل شده‌اند و درصد واکسینه کارمندان دستگاه‌های اجرایی نیز به ۹۷ درصد رسیده است.
جزایری از ورود یک محموله ۶۳ هزار دُزی واکسن کرونا به استان خبر داد و گفت: از این محموله ۱۰ هزار دُز آن واکسن استرازنکا است.
وی در ادامه با بیان اینکه آزمایشگاه تشخیص ویروس آنفلوآنزا در استان فعال شده است، اظهارداشت: تاکنون ۱۷۸ نمونه مشکوک به آنفلوآنزا در استان آزمایش شده که از این تعداد ۳۱ مورد مثبت شده است که ۳۸ بیمار سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و سه بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند.
رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری به روند شیوع کرونا در استان نیز اشاره کرد و گفت: در موارد فوتی روند کاهشی است و در تعداد بیماران بستری روند ثابت است.

جزایری خاطرنشان کرد: در خصوص بروز بیماری کووید ۱۹و درصد مرگ و میر ناشی از آن استان در مقایسه با استان‌های دیگر کشور در ردیف ۱۳ قرار دارد.

وی همچنین به آغاز گام ششم طرخ بهداشتی شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: این مرحله با شعار مشارکت مردمی، واکسیناسیون حداکثری و استفاده از فناوری‌های نوین اجرا می‌شود.

توصیه‌های تغذیه‌ای پس از دریافت واکسن کرونا

رییس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از جمله راهکارهای کاهش عوارض احتمالی پس از تزریق واکسن، داشتن یک برنامه غذایی متنوع و متعادل است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد،عنایت‌الله کلیج اظهار داشت: از جمله راهکارهای کاهش عوارض احتمالی پس از تزریق واکسن کرونا، داشتن یک برنامه غذایی متنوع و متعادل است که می‌تواند باعث کاهش علائم و عوارض احتمالی ناشی از واکسیناسیون شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.
به گفته وی،بی‌اشتهایی، تهوع، استفراغ از جمله عوارضی است که امکان دارد پس از تزریق واکسن در همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در افراد ایجاد شود، در صورتی که میل کافی به خوردن غذا وجود  ندارد، می‌توان از مغزها و خشکبار مانند فندق، گردو، پسته، بادام، توت خشک، نخود و کشمش، مویز و برگه میوه ها استفاده کردد البته افزودن آرد برنج، جوانه گندم، جوانه نخود و ادویه‌ها به ویژه گُلپر به انواع سوپ یا غذا نیز پیشنهاد می‌شود.
این مسوول دانشگاه علوم پزشکی استان افزود:بهتر است به عنوان وعده صبحانه یا میان وعده از سمنو، شیر برنج همراه با سیاه دانه و کمی دارچین و یا شله زرد با خلال بادام و پسته نیز استفاده شود.
وی ادامه داد:برای کنترل بی‌اشتهایی می‌توان مقداری چای همراه با لیمو و زنجبیل نوشید و استفاده از سیب (به صورت پالوده)، انار، پرتقال، انجیر، لیموترش، انبه و کدو حلوایی نیز می تواند تأثیر زیادی در افزایش اشتها داشته باشد.
کلیج ادامه داد:برای کنترل حالت تهوع، می‌توان از تنقلات و غذاهای خشک، نشاسته ای و پُرنمک مانند چوب شور، کراکر و سیب زمینی استفاده کرد و مصرف تکه‌های میوه یخ‌زده یا آبمیوه‌های رقیق شده همراه با یخ نیز می‌تواند مفید باشد و بهتر است از قرار گرفتن در معرض بوی غذاهایی که رایحه تندی دارند، خودداری کرد و غذاها را بهتر است سرد یا هم دما با حرارت اتاق مصرف شود.
وی گفت:مصرف آبنبات‌هایی با طعم نعناع یا لیمو نیز در کاهش حالت تهوع تأثیر زیادی داشته باشد و در صورت همراه بودن علائم با استفراغ، باید از خوردن و آشامیدن هر ماده غذایی یا نوشیدنی پرهیز شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 چهارمحال وبختیاری ویروس کرونا واکسن کووید 19 چهارمحال وبختیاری چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا درصد جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود

احمد بلندنظر دیشب در نشست ستاد سوخت جیرفت گفت: سهمیه سوخت ساکنان نقاطی که شبکه توزیع و انشعابات ویژه گاز در آنجا اجرا شده است، طی ۲ ماه آینده قطع می‌شود؛ بنابراین اهالی آن منطقه باید نسبت به لوله کشی منازل خود اقدام کنند.

 وی افزود: در شهر جیرفت، ۲۸ کیلومتر شبکه توزیع همراه با تزریق گاز انجام شده و اسفند پارسال در روستا‌های جنگل آباد و طوحان، تزریق گاز انجام و در شهر علی آباد این شهرستان هم نصب انشعابات تکمیل شد.

فرماندار جیرفت بیان داشت: در شهر جبالبارز، ۱۲ کیلومتر خط تغذیه و ۷۶ کیلومتر شبکه توزیع گاز اجرایی و در برخی روستا‌های بخش ساردوییه نظیر محمدآباد روز پیکر و هشت پاره، گاز به شبکه اجرا تزریق شده است.

وی تصریح کرد: طرح خط انتقال گاز به بخش اسفندقه این شهرستان هم به زودی آغاز می‌شود و در بخش اسماعیلی و بخش مرکزی هم طرح در حال اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • سرقت در استان سمنان ۱۰ درصد کاهش یافت
  • تلفات ترافیکی ۲۸ درصد کاهش یافته است
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه