Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس پنجشنبه از قول سید موید محسن نژاد افزود: با توجه به وجود دو شهر جهانی صنایع‌دستی شیراز و منبت آباده و همچنین شهر ملی دست بافته‌های عشایری فیروزآباد و ظرفیت‌های بی‌بدیل صنایع‌دستی در استان فارس، هنرمندان و صنعت گران صنایع‌دستی استان فارس در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران وصنایع وابسته حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: در این نمایشگاه با معرفی توانمندی‌های سایر استان‌ها در زمینه های مختلف صنایع‌دستی و به نمایش گذاشتن ذوق هنر بی‌نظیر هنرمندان و صنعت گران صنایع‌دستی در خلق آثار هنری متنوع فضای مناسبی خواهد بود تا صنعتگران از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند.

 او بابیان اینکه به‌منظور حمایت از صنایع‌دستی و تولیدکنندگان، فضایی مناسب برای امکان فروش اقلام صنایع‌دستی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد، اضافه کرد: هدف از ادغام دو نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تلاش برای تخصصی برگزار کردن این نمایشگاه با توجه به وابستگی‌های این دو حوزه به یکدیگر است.

محسن نژاد گفت: صنایع‌دستی و گردشگری دو صنعت مرتبط و تا حدودی وابسته به یکدیگر هستند به‌طوری‌که صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان فارس خود یک جاذبه خاص برای گردشگران محسوب می‌شود.

 پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران وصنایع وابسته نهم تا دوازدهم بهمن ۱۴۰۰ برگزار می شود

برچسب‌ها صنایع دستی شیراز فارس اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع دستی شیراز فارس صنایع دستی شیراز فارس اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس صنایع دستی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری

روح‌الله ابوالهادی با تبریک روز جهانی نوآوری و خلاقیت گفت: از شهریورماه پارسال که دبیرخانه دائمی رویداد توسعه صنایع پایین‌دستی مس تأسیس شد، با حمایت مدیر مجتمع، امور نوآوری و کسب‌وکار، معین و آمر شرکت صنایع مس برای توسعه صنایع پایین‌دستی مس و ایجاد محصولاتی از کاتد شد.

وی افزود: در ابتدا مرکز نوآوری و شتابدهی شهید ستاری با همکاری دانشگاه ولی‌عصر (عج) اقدام به تدوین سند فناوری در صنعت پایین‌دستی مس کرد و از این سند برای فراخوان طرح و ایده در قالب اولین رویداد توسعه صنایع پایین‌دستی مس استفاده شد.

ابوالهادی تصریح کرد: بعد از فراخوان تا ۲۴ آذرماه با همه دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و افراد مرتبط با زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور ارتباط کامل برقرار شد که به‌نوعی مبلّغ و تبیین‌کننده سیاست‌های مرکز نوآوری در رویداد بودند.

مدیر مرکز نوآوری و کسب‌و‌کار مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بیان کرد: حاصل این ارتباطات و پیش‌رویداد‌های متعدد که در دانشگاه‌های مختلف کشور و مراکز فناوری کشور از سوی دبیرخانه رویداد برگزار شد، دریافت ۱۸۱ طرح بود که از این تعداد با غربالگری اولیه حدود ۱۴۰ طرح برای ادامه کار در رویداد انتخاب شدند.

ابوالهادی گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی شهید ستاری، همان‌گونه که در سند خود ذکر کرده بود، هدفش برنده یا بازنده اعلام کردن افراد شرکت‌کننده نبود؛ بلکه هدف را توسعه واقعی و ایجاد کسب‌وکار‌ها اعلام کرده بود و از همین‌رو این مرکز در زمینه منتوری و تکمیل طرح‌ها اقدام کرد.

وی تبیین کرد: بر این اساس حدود هزار و ۵۰۰ ساعت به طرح‌های رویداد خدمات منتوری و ادبیات تدوین یک کسب‌وکار ارائه شد تا طرح‌ها کامل و قابل ارزیابی باشند.

ابوالهادی افزود: پس از منتوری طرح‌ها، ایده‌ها براساس سطح فناوری و دستیابی به محصول آزمایشی موفق یا نیمه‌صنعتی در دو سطح رشد و شتابدهی سرمایه‌گذاری تقسیم شدند و هر دسته از طرح‌ها با توجه به رشد و شتاب‌دهی یا نیاز به جذب سرمایه، تیم ارزیاب متخصص خود را داشتند که حاصل آن استقرار ۲۰ تیم از ۷۸ تیم متقاضی شتابدهی در مرکز شتابدهی شهید ستاری رفسنجان و مرکز رشد دانشگاه ولی‌عصر (عج) شده است.

مدیر مرکز نوآوری و کسب‌و‌کار مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تصریح کرد: برای سطح سرمایه‌گذاری در مجموع ۱۰ طرح از ۲۵ طرح راه‌یافته به مرحله ارزیابی برای جلسات سرمایه‌گذاری و فرآیند‌های جذب سرمایه انتخاب شده است.

ابوالهادی ، به بازدید مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان اشاره و بیان کرد: مدیرعامل شرکت مس در این بازدید، برگزاری رویداد صنایع پایین‌دستی مس را کاری ارزشمند توصیف و از آن حمایت کرد؛ ضمن آن‌که خواستار توسعه فعالیت‌های مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نوآوری و خلاقیت در مشهد
  • فرصت سوزی ممنوع! /نوآوری و خلاقیت، کلید فتح بازار‌های جهانی است
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی