Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدوی با بیان اینکه بایستی بستر مناسب جهت اتصال روستاها به شبکه اینترنت فراهم شود، گفت: در مجموع حدود ۲۵ روستا در حال اتصال و تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانور استان(۱۵۰ روستای دیگر) تا سال ۱۴۰۱ به شبکه اینترنتی متصل خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لادن مهدوی مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به تبع آن اداره کل ارتباطات استان، توسعه اینترنت پرسرعت و تامین ارتباطات با کیفیت در مناطق روستایی است که این مهم از طریق طرح خدمات اجباری روستایی (USO) در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدوی در خصوص وضعیت اینترنت روستاهای استان اظهار کرد: حدود 79 درصد از روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات (اینترنت) دسترسی دارند.

وی افزود: 172روستا تحت پوشش اپراتور همراه اول، 477روستا تحت پوشش اپراتور ایرانسل، 119 روستا تحت پوشش اپراتور های‌وب و 222 روستا نیز از طریق کابل به شبکه ارتباطی متصل هستند.

مهدوی تصریح کرد: تا به امروز 676 روستا به شبکه ارتباطی اینترنت متصل هستند. یک سری از روستاها نیز بستر مناسب برای اتصال به اینترنت را ندارند.

وی با بیان اینکه بایستی بستر مناسب جهت اتصال روستاها به شبکه اینترنت فراهم شود، خاطرنشان کرد: در مجموع حدود 25 روستا در حال اتصال و 150 روستای دیگر تا سال 1401 به شبکه اینترنتی متصل خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شبکه اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی آب ۵ روستای لرستان کمتر از ۲۴ ساعت حل شد

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به وقوع بارش‌های شدید چند روز گذشته گفت: بارندگی‌های اخیر منجر به قطع آب سه روستای پل‌دختر، یک روستا کوهدشت و یک روستا دلفان شد که بلافاصله و با حضور نیروهای شرکت آبفا کمتر از ۲۴ ساعت آب این روستاها وصل شد.

یاسر اکبریان امروز نهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود دو سامانه بارشی قوی به استان در فروردین ماه سال جاری، اظهار کرد: با توجه به تجربیات سیل گذشته تمهیدات لازم از جمله مدیریت بحران، حضور اکیپ امدادی و اتفاقات در شهرستان‌هایی که احتمال طغیان رودخانه در آنها وجود داشت، هم چنین اعزام چند مدیر با تجربه ستاد به این شهرستان‌ها در بارندگی‌های اخیر با کمترین چالش مواجه بودیم.

وی بیان کرد: البته بارندگی‌ها به تاسیسات شرکت آب و فاضلاب خساراتی وارد کرد که کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در خصوص قطعی آب تعدادی از روستاهای استان تصریح کرد: با وجود میزان بارندگی‌ها در هیچ‌کدام از شهرها با قطعی آب مواجه نبودیم، در روستاها هم جز چند روستا خوشبختانه مشکل چندانی نداشتیم.

اکبریان ادامه داد: تنها آب سه روستای پل‌دختر، یک روستای شهرستان کوهدشت و یک روستای دلفان قطع شد که با حضور نیروهای شرکت آبفا کمتر از ۲۴ ساعت آب آشامیدنی این روستاها وصل شد.

وی بیان کرد: از شهروندان تقاضا داریم در هنگام وقوع حوادث اخبار حوزه آب و فاضلاب را از کانال شرکت آب و فاضلاب و روابط عمومی پیگیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آب شرب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شده است
  • زیارتگاه‌هایی که برای توسعه روستاها هم حاجت می‌دهند
  • قطعی آب ۵ روستای لرستان کمتر از ۲۴ ساعت حل شد
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت