Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا منوچهر گودرزی در نشست با روسای انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان اظهار کرد: اختصاص سهمیه های بیمه کارگران ساختمانی صرفا باید بر اساس احراز فعالیت و اشتغال در مشاغل کارگری باشد.

وی تاکید کرد: کارگران از اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه هستند و نباید حقوق اجتماعی آنان تضییع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در لرستان ۲۲۱ هزار نفر و با احتساب اعضای خانواده ۶۵۰ هزار نفر است، ۸۰ هزار مستمری بگیر اصلی نیز در سه حوزه بازنشستگان، بازماندگان و ازکارافتادگان با حدود ۲۵۰ هزار نفر افراد تحت پوشش نیز از خدمات این سازمان بهره مند هستند که در مجموع بیش از ۹۰۰ هزار نفر در در قالب اصلی و تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی لرستان قرار دارند.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی کارگر لرستان بیمه درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی کارگر لرستان سازمان تامین اجتماعی کارگر لرستان بیمه درمان تامین اجتماعی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟

این افراد در طول زمانی که کار می‌کنند، به صورت ماهانه مبلغی را به این شرکت پرداخت می‌کنند تا در نهایت در سنین پیری و زمانی که توان کار کردن ندارند مبلغی را به عنوان حقوق بازنشستگی دریافت کنند. برای بازنشست شدن و دریافت خدمات بازنشستگی تامین اجتماعی مردان باید به ۶۰ و زنان به ۵۰ سال رسیده باشند و حداقل ۳۰ سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند. اما اگر فردی به هر دلیلی این مقدار سابقه را نداشته باشد، آیا امکان خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی را دارد؟ با ما همراه باشید تا در این باره به تفضیل توضیح دهیم.

آیا می‌توان سابقه بیمه تامین اجتماعی را خرید؟

افراد به دلایل متنوع و شرایط متفاوت ممکن است که به خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی خود فکر کنند. برخی‌ها ممکن است با تصور داشتن ۳۰ سال سابقه بیمه به شرکت بیمه تامین اجتماعی به شعب بیمه مراجعه کنند و متوجه شوند در ماه‌ها و یا سال‌هایی که شاغل بوده‌اند، بیمه آنها از سوی کارفرما پرداخت نشده است. برخی دیگر تمایل دارند که پیش از موعد بازنشست شوند و به همین دلیل می‌خواهند هزینه سال‌ها یا ماه‌های باقی‌مانده را به صورت یک‌جا پرداخت کنند. اما خبر بد اینکه امکان خرید سوابق بیمه تامین اجتماعی چه برای ماه‌های آتی چه برای ماه‌ها و سا‌ل‌های گذشته به جز در شرایطی خاص امکان‌پذیر نیست.

قانون خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی

برای خرید سابقه بیمه قوانین خاصی وجود دارد و برای همه افرادی که قصد خرید سابقه خود را دارند، امکان‌پذیر نیست. در ادامه شرایط خرید سابقه بیمه آورده شده است:

خرید کسری سوابق بیمه تامین اجتماعی چه شرایطی دارد؟

به صورت کلی طبق قانون بیمه تامین اجتماعی افرادی ک قصد بازنشست شدن دارند، باید حداقل ۱۰ و حداکثر ۳۰ سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشد و به صورت کلی امکان خرید این سوابق به صورت یک‌جا وجود ندارد. اما این قانون هم استثنا دارد. در ادامه به توضیح ۳ حالت استثنا خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی پرداخته می‌شود:

خرید بیمه سربازی: افرادی که به خدمت سربازی رفته‌اند، می‌دانند که در طول مدت سربازی تحت پوشش نوعی بیمه بوده‌اند تا بتوانند از خدمات درمانی و پزشکی بهره‌مند شوند. در این میان به ازای مدت زمان خدمت، برای سربازان سابقه بیمه ثبت می‌شود. آنها در زمان بازنشستگی می‌توانند با پرداخت مبلغی این ۲ سال را هم به سابقه بیمه خود اضافه کنند و به عبارتی بیمه سربازی خود را بخرند.

رسیدن به سن بازنشستگی: مردانی که به سن ۶۰ سال رسیده باشند و زنانی که حداقل ۵۵ سال سن داشته باشند، می‌توانند برای انجام کار‌های بازنشستگی اقدام کنند. اما اگر آنها کمتر از ۱۰ سال سابقه کار داشته باشند می‌توانند برای رسیدن به ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و دریافت یک سوم حقوق ماهانه کسری سابقه بیمه تامین اجتماعی خود اقدام کنند.

اشتغال افراد در مشاغل پاره‌وقت با بیمه کمتر از یک ماه: اگر فردی در کارگاه‌های مورد تایید برای مشاغل پاره وقت مانند منشی برای مراکز آموزشی و مطب‌ها کار کند و کارفرمای او به اندازه مجموع ساعت‌های کارکرد او برایش بیمه پرداخت کرده باشد، او می‌تواند باتوجه‌به بخش‌نامه تکمیل سوابق، حق بیمه خود را به صورت کسری از ماه پرداخت کند.

نحوه خرید فاصله بین سابقه بیمه تامین اجتماعی

بر اساس قوانین سازمان تامین اجتماعی، در صورتی که فرد در کارگاهی کار کرده باشد و حق بیمه آنها پرداخت نشده باشد، به عبارتی بین ماه‌های پرداخت بیمه او فاصله افتاده باشد، می‌تواند با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی و ارائه مدارک و مستندات ادعای سابقه کند. پس از انجام بررسی‌های لازم در صورت صحت ادعای فرد، سازمان تامین اجتماعی کارفرما را ملزم به پرداخت سابقه برای بیمه‌شده می‌کند. راه‌حل سریع‌تر هم این است که کارگر علیه کارفرمای خود به اداره کار شکایت کند و درخواست واریز حق بیمه ایام اشتغال را ارائه دهد.

افراد زیادی فکر می‌کنند که بدون شکایت و طی‌کردن مراحلی که در بالا ذکر شد و با پرداخت حق بیمه به صورت شخصی می‌توانند این مشکل را حل کنند. اما باید این را بدانند که قانون خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی در این مورد بسیار صریح است و راهی به جز شکایت و مراجعه به یکی از سازمان‌های مربوطه برای خرید فاصله بین سابقه بیمه تامین اجتماعی وجود ندارد. به همه افراد شاغل در هر کارگاهی توصیه می‌شود که از طریق مراجعه به وبسایت تامین اجتماعی در قسمت مشاهده سوابق به صورت مکرر سابقه بیمه خود بررسی کنند و در صورت عدم پرداخت کارفرما و اداره کار را در جریان بگذارند.

خرید یک‌جا بیمه تامین اجتماعی

خرید یک جا بیمه تامین اجتماعی به این معنا است که فرد هزینه مدت باقی‌مانده از ۳۰ سال مورد نیاز برای بازنشستگی را پرداخت کند تا پیش از موعد بازنشست شود. همان طور که پیش از این گفته شد، از نظر قانون تامین اجتماعی فردی نمی‌تواند به طور یک‌جا حق بیمه‌های ماه‌های باقی‌مانده را پرداخت کند، مگر در شرایطی خاص که در بالا ذکر شد.

مبلغ خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی

روش محاسبه قیمت خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی به این صورت است که ۳۳ درصد حداقل دستمزد روزانه آن سال، ضرب در تعداد روز‌های کسری بیمه می‌شود. از آنجایی که در سال ۱۴۰۱ حداقل دستمزد روزانه ۱.۳۹۳.۲۵۰ ریال است، برای خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۱، برای هر سال مبلغی حدود ۱۶ میلیون ۸۰۰ هزار تومان باید پرداخت شود.

خرید سابقه بیمه برای مهاجرت

همان طور که گفته شد امکان خرید سابقه بیمه برای هیچ کس چه به قصد بازنشسته شدن پیش از موعد و چه به هر دلیل دیگری وجود ندارد.

سوالات متداول ۱. آیا امکان خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی وجود دارد؟

بله، اما این امکان تحت شرایط خاصی فراهم است. خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی به طور کلی برای ماه‌ها یا سال‌های گذشته یا آتی ممکن نیست، مگر در موارد استثنایی مانند خرید بیمه سربازی، رسیدن به سن بازنشستگی با کمتر از ۱۰ سال سابقه، یا اشتغال در مشاغل پاره‌وقت با بیمه کمتر از یک ماه.

۲. چه شرایطی برای خرید کسری سوابق بیمه تامین اجتماعی وجود دارد؟

افرادی که قصد بازنشستگی دارند باید حداقل ۱۰ سال و حداکثر ۳۰ سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند. خرید یک‌جا سوابق بیمه امکان‌پذیر نیست، مگر در موارد خاص مانند خرید بیمه سربازی، رسیدن به سن بازنشستگی با کمتر از ۱۰ سال سابقه، و اشتغال در مشاغل پاره‌وقت با بیمه کمتر از یک ماه.

۳. چگونه می‌توان برای فاصله‌های موجود در سابقه بیمه اقدام کرد؟

در صورت وجود فاصله در پرداخت‌های بیمه، فرد می‌تواند با مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی و ارائه مدارک لازم، ادعای سابقه خود را مطرح کند. در صورت تایید، سازمان کارفرما را ملزم به پرداخت سابقه می‌کند. راه دیگر این است که فرد علیه کارفرما به اداره کار شکایت کند.

۴. مبلغ خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چگونه محاسبه می‌شود؟

مبلغ خرید سابقه بیمه با توجه به حداقل دستمزد روزانه در سال مورد نظر و تعداد روز‌های کسری بیمه محاسبه می‌شود.

منبع: ازکی

tags # بیمه سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • بیش از ۱۷۰۰ کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شدند
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد