Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن رحیم خانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید خدمات مشاوره‌ای‌ و تربیتی در کلیه سطوح تحصیلی برای افزایش سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان ارائه شود.

وی، آسیب‌های اجتماعی را یکی از بزرگترین معضلات جوامع بشری عنوان کرد که به یک دغدغه جدی برای مسوولان، خانواده‌ها، معلمان و تمام اقشار جامعه تبدیل شده است و باید با فعالیت های پیشگیرانه از سطح آنها کاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیم خانی افزود: با توجه به رشد مشکلات دانش‌آموزان وجود مشاوران برای حل مشکلات، کاهش و کنترل آنها در مدارس ضروری است.

این مسوول، مهم‌ترین رسالت تخصصی مشاوران را ارتقای سطح سلامت روان دانش آموزان دانست و ادامه داد: با توجه به افزایش آسیب‌های روانی و اجتماعی در جامعه، مشاوران تربیتی و تحصیلی خط مقدم پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی در مدارس هستند.

وی تصریح کرد: به همین منظور کارگاه ۲ روزه توانمند سازی مشاوران، ‌ اعضا تخصصی مراکز و هسته‌های مشاوره استان با موضوع درمان مبتنی بر تعهد ‌ پذیرش (act)، به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک برگزار شد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین افزود: بر اساس پایش و تحقیقات صورت گرفته در ۶ سال اخیر، رفتارهای پر خطر بطور میانگین در هر سال یک ‌و نیم برابر افزایش داشته است و همین موضوع بیانگر اهمیت کار مشاوران در جهت مراقبت دانش آموزان در برابر این آسیب‌ها است.

وی تاکید کرد: یکی از نهادهای مؤثر در شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان خانواده است که باید مشاوران روی نهاد خانواده متمرکز شده و برای افزایش آگاهی و توانمند سازی والدین اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی مدارس استان قزوین دانش‌آموزان محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی مدارس استان قزوین آسیب های اجتماعی مدارس استان قزوین دانش آموزان محدودیت های کرونا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک

کارشناس سیاستگذاری مسکن با بیان "اکثر مشاوران املاک بیمه ندارند"گفت: یکی از اهداف دولت در ساماندهی بنگاه‌های املاک، حل مشکل بیمه مشاوران است. - اخبار اقتصادی -

فرشید ایلاتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در رابطه با فرصت بنگاه‌های املاک برای تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک (شناسه یکتا) اظهار کرد: در زمان حاضر بخش زیادی از پروانه‌های کاغذی صادر شده مشاوران املاک یا منقضی شده یا مشاور برای تمدید آن اقدامی نکرده است.

وی با بیان این‌که این جواز  کاغذی کسب‌های مشاوران املاک فرآیند مشخصی ندارد، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای تبدیل مجوزهای کاغذی، ساماندهی مشاوران املاک است.

وی بیان کرد: به گفته یکی از مسئولان این صنف حدود 190 هزار نفر برای صدور مجوز بنگاه املاک وجود داشته که پس از  سیستمی شدن ثبت مجوزها، 20 هزار مجوز از رده خارج شدند.

وی گفت:‌ این تعداد جواز از رده خارج شده به دلیل این بود که شخص مجوز را دریافت کرده بود اما بنگاه اصلاً فعال نشده بود. یا این‌که هویت فرد مشاور و مالک مشخص نبود.

کارشناس سیاستگذاری مسکن با تاکید بر این‌‌که از این خلاء برای انتخابات صنفی استفاده می‌شد، اضافه کرد: علاوه بر این مسائل حاشیه‌ای، بالاخره بحث ساماندهی بنگاه‌های املاک خیلی مهم است که بخشی از آنها مشاوران املاک هستند. پیش از این فقط یک جواز کسب برای بنگاه املاک صادر می‌شد اما دولت این امکان را فراهم کرده تا هر کدام از مشاوران املاک پروانه اشتغال را دریافت کنند.

ایلاتی تاکید کرد: این یک اتفاق خوبی است که در کنار ساماندهی بنگاه‌های املاک، افراد شاغل هم ساماندهی می‌شوند. این موضوع با استقبال مشاوران املاک روبرو شده است.

وی در ادامه با بیان این‌که ساماندهی مشاوران املاک به مشخص شدن رزومه فرد فعال در این شغل منتج می‌شود؛ اظهار کرد:‌به‌عنوان مثال مشخص می‌شود که مشاور املاک چه دوره‌های آموزشی را طی کرده، در کدام بنگاه حضور داشته و در واقع همه چیز شفاف خواهد شد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر با جابجایی مشاوران املاک هیچ سابقه‌ای از آنها وجود ندارد، تصریح کرد:یکی از مزیت‌های ساماندهی مشاوران املاک، راه‌اندازی موضوع رتبه‌بندی آنهاست. به این ترتیب مردم می‌توانند در سامانه نوین اصناف، هم برای دفاتر املاک و هم مشاوران نظر و امتیاز بدهند. روال کار نیز این‌گونه است که بارکد دفتر املاک موردنظر در سامانه اسکن شده و مردم می‌توانند به عملکرد دفتر یا مشاور نمره بدهند.

وی تاکید کرد: اما به‌نظرم مهم‌ترین کارکرد بی‌اعتبار شدن مجوزهای کاغذی مربوط به بیمه مشاوران املاک است. با وجود آن‌که مشاوران روزانه بیش از 8 ساعت کاری فعالیت می‌کنند اما اکثر آنها فاقد بیمه هستند. این در حالی است که دفتر املاک باید یک سری خدمات را برای مشاوران املاک در نظر بگیرد که یکی از آنها بیمه است.

کارشناس سیاستگذاری مسکن یادآور شد: متاسفانه خیلی از مشاوران قراردادهای مناسب ندارند.

به گزارش تسنیم، شنبه گذشته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: بنگا‌ه‌های املاک تا پایان 25 اردیبهشت ماه امسال فرصت دارند مجوزهای کاغذی خود را به الکترونیک (شناسه یکتا) تبدیل کنند.

حسین جنتی افزود: طبق اعلام درگاه ملی مجوزها از این تاریخ به بعد هر فعال اقتصادی که مجوز الکترونیکی یا همان شناسه یکتا نداشته باشد از نظر قانونی و سامانه‌های دولتی و بانکی فاقد مجوز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین