Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی فولیان روز پنجشنبه در شورای باغستان که در دادسرا برگزار شد، افزود: موضوع نابودی و زوال باغستان را اخیرا تحقیقات مرکز پژوهش های ریاست جمهموری نیز تایید کرده است و این تنها حرف ما نیست.

وی گفت: یکی از دلایل این موضوع به این مساله بر می گردد که باغستان سنتی قزوین متولی مشخصی ندارد و باید پرسید آیا تولی گری سازمان باغستان شهرداری بر این عرصه جایگاه قانونی دارد؟

این مسوول گفت: اگر این سازمان تولیگری قانونی بر این عرصه دارد پس چرا هر روز به رغم تخصیص اعتبارات شاهد نابودی و اضمحلال باغستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولیان افزود: دستگاه های زیادی برای صیانت و حفاظت از باغستان وظیفه،تکلیف و رسالت دارند ولی نه تنها در صیانت از این گنجینه ارزشمند و میراث گرانبها موفق نبوده اند بلکه روزانه شاهد تخریب و نابودی این پهنه بوده ایم.

وی همچنین گفت: از زمان تشکیل کمیته صیانت از باغستان سنتی قزوین، هیچ گونه تغییر کاربری در این پهنه سبز صورت نگرفته و تا آنجا که توانسته ایم جلوی تغییر کاربری و تعرض به این عرصه را گرفته ایم.

باغستان سنتی قزوین در گذشته نه چندان دور چهار هزار هکتار بوده که در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از آن باقی مانده است.

به گفته کارشناسان و فعالان محیط زیست، ۵۰ درصد عرصه باقی مانده از باغستان نیز در حال نابودی است.

برچسب‌ها شهرداری قزوین استان قزوین میراث فرهنگی باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قزوین استان قزوین میراث فرهنگی شهرداری قزوین استان قزوین میراث فرهنگی باغستان باغستان سنتی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب

سید هادی خاضعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان لنده افزود: این جلسه با هدف صیانت از منابع آبی و سازگاری با کم آبی با حضور اعضای شورای حفاظت از منابع آب در فرمانداری شهرستان لنده برگزار شد.

وی با توجه به وضعیت افت آب‌های زیرزمینی شهرستان هشدار داد و تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های چند سال گذشته و افت شدید سفره منابع آب زیرزمینی، لزوم بر برنامه ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود.

رئیس امور آب شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: با توجه به اینکه قسمتی از رودخانه مارون در محدوده شهرستان لنده است، جهت تأمین آب اراضی، در صورت داشتن شرایط و پتانسیل آبیاری صدور مجوز با طی مراحل قانونی محدودیت ندارد.

وی در ادامه با یادآوری بر ضرورت و لزوم صیانت از منابع آبی تاکید کرد: همه مسؤولان باید توجه ویژه ای به مدیریت و استفاده‌ی بهینه از آب‌های زیرزمینی و سطحی منطقه داشته باشند.

خاضعی با تأکید بر آگاهی بخشی به مردم در جهت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود تا آنها حداکثر بهره برداری را داشته باشند.

رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه بیان کرد: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه‌ها در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و تولیت آن به وزارت نیرو و در استان شرکت آب منطقه‌ای گذاشته شده است.

وی تأکید کرد: طبق این قانون، هرگونه تجاوز به اراضی بستر و حریم رودخانه ممنوع بوده و از مردم تقاضا داریم نسبت به تصرف بستر، خاکریزی و تغییر کاربری اراضی واقع در بستر و حریم رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

خاضعی در پایان خاطر نشان کرد: جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز و پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیر مجاز محفوره و رفع تصرفات اراضی بستر رودخانه‌ها در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

کد خبر 6085968

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • تقدیراز اقدامات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در صیانت از حقوق بیت المال
  • متخصص روانپزشکی: مخدر ها عمر را کوتاه می‌کنند و زوال عقل به همراه دارند
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازوی توانمند ملت ایران در صیانت از عزت و اقتدار
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • بازدارندگی صهیونیست‌ها همچون عمر آنها رو به زوال است