Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ گفت: تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده قرار گرفته، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.

به گفته امیر دریادار دوم تاج‌الدینی «هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان سه کشور و نشان دادن حسن نیت و توانایی سه کشور در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این سومین رزمایش مرکب است که با حضور کشور‌های ایران، چین و روسیه در منطقه‌‍ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع برگزار می‌شود.

در این رزمایش علاوه بر یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه پاسداران، یگان‌های شناوری کشور‌های چین و روسیه نیز حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رزمایش مرکب دریایی نیروی دریایی ارتش نیروی دریایی سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۰درصدی هزینه های حمل‌ونقل دریایی

همزمان با تکمیل فرآیند‌های کریدور شمال _ جنوب و همچنین  افزایش فرآیند‌های صادراتی به کشور‌های همسایه برنامه ریزی برای حمل کالا‌های یخچالی در حوزه دریایی و بندری در دستور کار قرار گرفته است.

این درحالی است که در طی چند ماه گذشته حمل کالا‌های یخچالی با توجه به محدویت‌های که در شناور‌ها و ناوگان حمل ونقلی وجود داشت امکان پذیر نبود، اما با توجه به برنامه ریزی‌های که در حوزه تامین ناوگان دریایی به ویژه ناوگان حمل کالای صادراتی صورت گرفته امکان حمل کالا به کشور‌های حاشیه دریای خزر فراهم شده است.

همچنین  با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به کاهش هزینه حمل دریایی نسبت به حمل زمینی تا رقم ۴۰ درصد، امکان صادرات محصولات کشاورزی و باغی از شهر‌های شمالی توسط ناوگان کشتیرانی فراهم شده است.

در همین رابطه چندی پیش کامبیز جهانبانی مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: ۳۰ درصد از کل حجم صادرات  به کشور‌های حاشیه دریای خزر محصولات کشاورزی، باغی و گلخانه‌ای تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در این میان تنها ۸ درصد از این محصولات از طریق دریا حمل شده است در حالی‌که از حجم ۵۳۱ هزار تن آن تا ۹۰ درصد نیازمند زیرساخت حمل یخچالی است که در حمل و نقل دریایی در دسترس‌تر و ارزان‌تر است.

وی میزان حمل محصولات یاد شده به صورت یخچالی را حدود ۲۵۰۰ تُن اعلام کرد که تنها نیم درصد از کل حجم بار صادراتی است.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با اشاره به ۳۰ شناور فعال و ۱۲۰ هزار تُن ظرفیت حمل بار این شرکت، تصریح کرد: با حمایت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون تعداد ۲۸۰ دستگاه کانتینر یخچالی به این ظرفیت افزوده شده است همچنین تمام شناور‌های کشتیرانی دریای خزر امکان حمل کانتینر یخچالی را دارند و نیز نخستین شناور اختصاصی حمل کانتینر یخچالی که ظرفیت کامل آن به حمل این نوع کانتینر تغییر یافته است فعالیت خود را از آغاز کرد 

به گفته وی در صورت استقبال صادرکنندگان شرکت کشتیرانی دریای خزر قادر است تعداد کانتینر‌های یخچالی را طی برنامه‌ای ۶ ماهه تا یکساله به ۵۰۰ دستگاه افزایش داده و در طول سال تا ۳ هزار دستگاه کانتینر یا ۶۵ هزارتُن را جابه‌جا کند.

براساس این گزارش با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی دریا محور و افزایش میزان حمل بار از طریق دریا  ورود این میزان شناور می‌تواند زمینه ساز بهبود حمل کالای صادراتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • نجات هفت خدمه لنج باری در آب‌های اطراف جزیره قشم
  • خدمات گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر به بیش از ۱۳۷ هزار نفر
  • جابجایی بیش از دو میلیون مسافر دریایی در هرمزگان
  • کاهش ۴۰درصدی هزینه های حمل‌ونقل دریایی
  • ممنوعیت فعالیت‌های دریایی از امشب در مازندران  
  • توقف تردد در مسیر جزیره قشم و هرمز
  • امدادرسانی به ۲ خدمه بارج مسطح در آب‌های بوشهر
  • مسافران از ورود به سواحل شمالی کشور پرهیز کنند
  • شمار سفر‌های دریایی هرمزگان به بیش از دو میلیون نفر رسید
  • برگزاری رزمایش نوروزی طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در نیشابور + تصاویر