Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرزو رضایی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: همایش ریاضیات زیستی در سومین سال برگزاری در سطح ملی و اولین سال برگزاری در سطح بین المللی، ۲۰۰ مقاله در ۱۰ محور موضوعی دریافت کرد که از این تعداد ۶۰ مقاله برای سخنرانی انتخاب شد و ۷۰ مقاله به صورت پوستر درآمده است. 

وی ادامه داد: این همایش بین المللی روز گذشته ۲۹ دی کار خود را آغاز کرد تا یکم بهمن ١۴٠٠ به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رضایی به داوری همایش اشاره کرد و اظهار داشت: سه سطح داوری در این همایش انجام شد که در زمان داوری، هیچ ارتباطی بین داورها و نویسندگان وجود نداشت. 

وی اضافه کرد: ریاضیات زیستی موضوع جدید در جامعه علمی ایران است اما در این همایش، شاهد استقبال خوب دانشجویان ایرانی و دانشمندان و پژوهشگران بین المللی بودیم. 

رضایی با بیان اینکه نزدیک به ۲۵ استاد بین المللی و ۷۰ استاد ایرانی اعضای کمیته‌های علمی محورهای این همایش هستند، تصریح کرد: در این همایش افرادی از کشورهای استرالیا، هند، آلمان، پرتقال، ترکیه، اسپانیا، ایتالیا، کانادا، جمهوری آذربایجان، آمریکا و انگلستان با ما همکاری دارند.

وی افزود: مدل سازی ریاضی در علوم زیستی و پزشکی، معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی، ریاضیات زیستی، آمار زیستی و فیزیک زیستی، کاربردهای ریاضیات در فیزیک پزشکی، بیوانفورماتیک، بهینه سازی و کنترل بهینه در علوم زیستی، روش های محاسباتی در مدل های علوم زیستی و محیط زیست، از محورهای اصلی این همایش است.  

دبیر همایش بین‌المللی ریاضیات زیستی به برگزاری این همایش به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: ریاضیات زیستی یک موضوع بین رشته ای بسیار مهم است که در جامعه علمی بین المللی قدمت زیادی دارد و در ایران ناشناخته است که دانشگاه دامغان افتخار دارد تا نخستین همایش بین المللی را در این واحد دانشگاهی برگزار می‌کند.

به‌ گزارش ایرنا، حسین سالار آملی، قائم مقام و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نمایندگان فرهنگستان علوم و انجمن زیست شناسی ایران و استادان برجسته کشوری و بین المللی در این همایش حضور دارند.

منظور حسین سومرو، رییس سازمان بین‌المللی اکو نیز از سخنرانان برجسته همایش و مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و سازمان اکو از حامیان مالی همایش هستند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری ریاضیات دانشگاه دامغان زیست شناسی همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ریاضیات دانشگاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری ریاضیات دانشگاه دامغان زیست شناسی همایش همایش بین المللی ریاضیات زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسید

به گزارش خبرنگار مهر، نورااله مرادی صبح امروز در اولین همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران به میزبانی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه تمدن ایرانی- اسلامی از پیشینه بسیار عظیمی در حوزه دانش بومی و سنتی برخوردار است، اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، مسئله دانش سنتی و بومی در اولویت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور قرار گرفته است، بنابراین دانش سنتی محیط‌زیست طراحی و برای اجرا به استان چهارمحال و بختیاری واگذار شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور افزود: در چهارمحال و بختیاری طراحی خوبی از دانش سنتی و بومی شکل گرفته است، زوایای پنهان و فراموش شده در حوزه محیط‌زیست با کمک پژوهشگران استخراج شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم همواره برای سازگاری با محیط‌زیست و طبیعت دست به ابداعات در حوزه‌های مختلف زده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین اقلیم و طبیعت مورد توجه قرار گرفته است.

مرادی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسیده است، اظهار کرد: این نشان‌دهنده وجود پتانسیل‌های ویژه در حوزه دانش سنتی محیط‌زیست است.

رئیس همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران گفت: همایش دانش سنتی محیط‌زیست کشور نقطه آغاز و ارزشمندی برای استفاده از ظرفیت دانش بومی است که باید نهایت بهره را ببریم، در آینده‌ای نزدیک اطلس این دانش را در کشور با کمک تمامی پژوهشگران تألیف خواهیم کرد و به‌عنوان یادگار آن را حفظ کنیم.

وی افزود: با کمک سازمان محیط‌زیست جلد ۳۱ کتاب و اطلس دانش بومی محیط‌زیست کشور با استفاده از پژوهش‌های انجام شده در این حوزه تألیف می‌شود، استمرار برگزاری همایش دانش سنتی محیط‌زیست مورد تاکید است و باید دبیرخانه فعال باشد، این همایش دو سالانه به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

کد خبر 6079615

دیگر خبرها

  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسید
  • ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش دانش سنتی محیط زیست
  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در شهرکرد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده
  • رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزیر علوم منصوب شد