Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

آب‌های اطراف جزیره کیش زیستگاه انواع موجودات دریایی مانند مرجان، ماهی‌های تزئینی و خوراکی، خارپشت دریایی، خرچنگ ها، صدف‌ها و ستاره‌های دریایی است که با مراجعه به مرکز غواصی کیش می‌توانید تمام این زیبایی‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. برای اطلاع از قیمت بلیط کیش به سایت تریپ مراجعه کنید.

معرفی غواصی در کیش

در زیر به معرفی ورزش تفریحی غواصی در کیش می‌پردازیم، تا شما را با دنیای رنگارنگ زیر دریا بیشتر آشنا کنیم، پس با ما همرا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به شما توصیه می‌کنیم برای تجربه غواصی در کیش و لذت در مرکز غواصی کیش، سفری به کیش، جزیره رویایی داشته باشید صخره‌های مرجانی در شرق جزیره کیش از غنی‌ترین و زیبا‌ترین مکان‌های غواصی کشور است.

قوانین جزیره-کیش

در تاریخ ۹۵/۰۱/۰۱ مرکز غواصی و تفریحی سیشل در جزیره زیبای کیش افتتاح شد. مرکز سیشل دارای مدرن‌ترین قایق ها، تجهیزات غواصی و تفریحات دریایی مانند شاتل و جت اسکی است. مرکز جزیره کیش یکی از مناسب‌ترین مراکز برای غواصی است. برای غواصی، تجربه غواصان حرفه به شما کمک زیادی می‌کند تا شما بتوانید با موجودات دریایی زیر آب و ماهی‌ها بیشتر آشنا شوید وهمچنین روش غذا دادن به موجودات دریایی زیر آب را یاد بگیرید و لحظات شیرینی را تجربه کنید.

مرکز غواصی کیش دارای تجهیزات کامل است در کنار مرجان‌های زیبا و ماهی‌های رنگارنگ خلیج فارس یک برنامه عالی برای شما و همراهان شما وجود دارد. در مرکز غواصی کیش، شنا کردن در اعماق دریا قبل از غواصی به شما آموزش داده می‌شود. بسیاری از غواصان اکنون تجربه غواصی خود را در این مرکز آموزشی مدرن دارند.

مزایا غواصی در کیش

تماشای منظره زیبای خلیج فارس اوج آرامش و زیبایی بی نظیری را در زیر آسمان آبی برای گردشگران و بازدیدکنندگانی که به جزیره کیش سفر کرده اند فراهم می‌کند که در هیچ نقطه‌ای از ایران تجربه نخواهید کرد. غواصی در تمام طول سال در جزیره کیش امکان پذیر است و مکان‌های کم عمق جزیره فرصت غواصی را برای همه افراد حتی افراد مبتدی فراهم می‌کند. همچنین وجود مراکز آموزشی و تفریحی غواصی در جزیره کیش آن را به قطب غواصی در کشور تبدیل کرده است.

آب و هوای جزیره به قدری جذاب است که می‌توان گفت در هر زمان از سال می‌توان در آب‌های خلیج فارس شنا کرد، این سواحل از امنیت بالایی برخوردار است، و هیچگونه خطرات غواصی در کیش غواصان زیر آب را تهدید نمی‌کند. از دیگر مزایای غواصی در کیش این است که چه آقایون و چه خانم‌ها و حتی غواصی کودکان در کیش نیز می‌توانند این تفریح جذاب و ایمن را انجام دهند. در اطراف مرکز غواصی کیش، چایخانه ها، رستوران‌ها و بوفه‌های زیادی با تنوع غذایی فراوان وجود دارد تا سفر شما را بسیار دلپذیر و لذت بخش کند.

بهترین فصل غواصی در کیش

با توجه به شرایط خاص آب و هوای جزیره کیش، غواصی در تمام فصول و ماه‌های سال برای علاقه‌مندان به این تفریح وجود دارد، همچنین شرایط غواصی بانوان در کیش نیز فراهم است. برای تهیه بلیط تهران کیش به سایت تریپ سر بزنید.

سایت‌های غواصی در کیش

برای غواصی در کیش یکسری سایت‌هایی وجود دارد که متنوع و بسیار زیاد است. کسانی که می‌خواهند در دریای نیلگون کیش غواصی کنن بایستی به این سایت‌ها مراجعه کنند. سایت‌های کم عمق کیش نیز برای غواصی مبتدیان مناسب است. وجود مراکز آموزش غواصی در کیش آن را به قطب غواصی تبدیل کرده است.

سایت غواصی مرجانی و پارک ژوراسیک

سایت‌های غواصی مرجانی و پارک ژوراسیک یکی از مطلوب‌ترین مکان‌ها برای غواصی در جزیره کیش، این منطقه دارای اکوسیستم غنی و زیبا است که بسیار خیره کننده و جذاب است.

عمق غواصی در کیش سایت مرجانی و پارک ژوراسیک به طور کامل ۶ تا ۸ متر و در جزر و مد کامل زیر ۵ متر است. آبزیانی که در این سایت قرار دارند عبارتند از ماهی‌های هامور، استون فیش، اژدرماهی، دخترناخدا، ساردین، جراح، باراکودا، موری ایل، سفره ماهیان، اسکورپیون، تون، دلقک و ریف شارک، لاک پشت‌های پوزه عقابی و پشت سبز، انواع لابسترها، انواع مرجان ها، انواع نرم تنان است.

سایت غواصی کرک جنوبی

ساترن کرک جنوبی یا شکاف جنوبی یکی دیگر از سایت‌های غواصی کیش است، سایتی بسیار زیبا، اما پرخطر که به دلیل فاصله نسبی از جزیره در حدود ۵ کیلومتری جزیره کیش و عمق آن به ۲۲ متر می‌رسد. دسته بزرگ باراکودا، خفاش ماهی و نوع سیاه آن از جمله آبزیان درساترن کرک جزیره کیش هستند. با توجه به جریان آب در این منطقه، غواصی در کرک جنوبی تجربه و مهارت زیادی می‌خواهد و نمی‌تواند برای مبتدیان و کودکان مناسب باشد.

سایت غواصی کشتی داما

کشتی داما یک کشتی باری کشور سنگاپور است که سال هاست در عمق ۳۳ متری در جنوب جزیره کیش غوطه ور شده است. کشتی داما در ۶ متری جزیره کیش قرار دارد. در اطراف این کشتی آبزیان زیادی زندگی می‌کنند و به زیستگاه طبیعی تبدیل شده است، علاوه بر آبزیان می‌توان گفت این مکان برای غواصی نیز مناسب است، البته باید گفت برای آماتور‌ها جای مناسبی نیست. برای ورود به کشتی زیر آب بایستی دوره‌ای تخصصی فضایی کروز غوطه ور را بگذرانید. پروانه این کشتی غرق شده در عمقی ۳۰ متری از کف دریا است که سوژه‌ای جالب برای عکاسی می‌باشد.

از آبزیان درون این سایت می‌توان به خفاش ماهی، اژدرماهی، باراکودا، انواع سنگسر، سرخو وغیره اشاره کرد.

سایت کلبه هور

سایت کلبه هور در قسمت غربی جزیره کیش قرار دارد و یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای غواصی در جزیره کیش است. می‌توان از آن برای ورود به کلبه هور از پرتگاه صخره‌ای غربی یا در قسمت کوچک جنوبی بندر استفاده کرد.

در ورودی و خروجی محل کلبه هور در قسمت جنوبی، غار کوچکی به طول نزدیک به یک متر وجود دارد که گذر از آن در زمان جزر و مد تجربه بسیار جالبی است، عمق سایت غواصی کلبه هور از شمال به جنوب افزایش می‌یابد و به ۸ متر می‌رسد. ارزان‌ترین بلیط کیش تهران را از سایت تریپ خریداری کنید.

کشتی یونانی

سایت کشتی یونان یکی از دیدنی‌ترین جا‌های کیش است و نیز یک مقصد ایده آل برای غواصی است، اما نسبت به سایر سایت‌ها کمتر غواصانی به آنجا می‌روند. کشتی یونانی به دلیل عمق ۴ تا ۵ متری سایت نیازی به تجهیزات خاصی برای غواصی ندارد.

عمق آب در پیشران یونانی ۸ متر است، بازدید از اسکله برای شما در جزیره کیش بسیار لذت بخش خواهد بود. اطراف کشتی یونانی پر از چوب‌های آهن و قطعات فولادی است. برای دسترسی به سایت کشتی یونانی می‌توانید از پله‌های راه اندازی شده در پارک ساحلی روبروی کشتی یونانی استفاده کنید.

گرفتن زنجیر لنگر در مدت زمان کوتاهی با شنا کردن روی سطح آسان است. برای بازدید از کشتی می‌توانید از بندر شمالی نیز استفاده کنید. اما ورود به کشتی به دلیل پوسیدگی کشتی بسیار خطرناک است، این سایت برای اسنورکلینگ و غواصان حرفه‌ای مناسب است.

سایت سامبارون

سایت غواصی سامبارون سایتی بسیار زیبا در قسمت غربی جزیره کیش، بین هندورابی و جزیره کیش است که زیبا‌ترین سواحل جزیره کیش را دارد. فاصله سامبارون تا هندورابی از دریای خلیج فارس ۷ کیلومتر و تا جزیره کیش ۱۰ کیلومتر است و عمق سایت به ۱۲ متر می‌رسد. برای رفتن به سایت سامبارون می‌توانید از بندر کیش قایق کرایه کنید و از هندورابی برگردید.

شرایط غواصی در کیش

برای غواصی در آب‌های کیش شرایطی دارد که در زیر بیان می‌کنیم:

• غواصی برای خانم‌ها و آقایان در جزیره کیش آزاد است.

• آموزش غواصی می‌تواند هم توسط مربی مرد و هم توسط مربی زن انجام گیرد.

• غواصی در کیش برای تمام سنین چه زن و چه مرد آزاد است و کودکان بین ۷ تا ۱۳ سال هم می‌توانند این ورزش را انجام دهند.

• افراد بایستی به دستورات مربیان گوش دهند و از مسیر‌هایی که آن‌ها مشخص می‌کنند شنا کنند.

• افرادی برای غواصی به زیر آب می‌روند از دست زدن به آبزیان، مرجان‌ها و صدف‌ها جدا خودداری کنند، زیرا باعث آسیب اکوسیستم می‌شود.

قیمت غواصی کردن در کیش

قیمت غواصی در کیش نرخ منطقه آزاد را دارد و همه سایت‌های کیش از این مصوبه پیروی می‌کنند، اما کیفیت‌های ارائه شده در برخی از سایت‌ها متفاوت است که ممکن است قیمت بیشتری داشته باشد. قیمت غواصی در کیش حدود ۱۹۵ هزار تومان است، که ممکن است بر اساس کیفیت و لوازم غواصی در کیش سایت‌ها کمی متفاوت شود. با این قیمت شما می‌توانید در پنج دقیقه آموزش ۱۵ دقیقه به همراه مربی غواصی کنید، که در با پوشیدن لباس حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

قیمت غواصی vip در کیش کمی متفاوت است، در واقع در این نوع غواصی تانک اکسیژن در اختیار غواص قرار می‌گیرد و تا زمانی که به اتمام برسد می‌توانند زیر آب بمانند. می‌توان این زمان را چیزی حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در نظر گرفت، غواصانی که مدرک Padi یا CMAS را دارند همچنین می‌تواند به همراه یک مربی حرفه‌ای تا عمق ۱۸ متری در زیر آب برود، لازم به ذکر است شما می‌توانید برای این دوره مدرک نیز کسب کنید این مدرک را در عرض یک یا دو روز پس از گذراندن دوره اخذ خواهید کرد.

سخن آخر

آب‌های اطراف جزیره کیش زیستگاه انواع موجودات دریایی مانند مرجان، ماهی‌های تزئینی و خوراکی، خارپشت دریایی، خرچنگ ها، صدف‌ها و ستاره‌های دریایی است که با مراجعه به مرکز غواصی کیش می‌توانید تمام این زیبایی‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. برای غواصی در کیش یکسری سایت‌هایی وجود دارد که متنوع و بسیار زیاد است. کسانی که می‌خواهند در دریای نیلگون کیش غواصی کنن بایستی به این سایت‌ها مراجعه کنید. برای سفر به کیش نیز با تریپ همراه شوید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می‌کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط هواپیما مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره‌مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت‌ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پرواز‌های داخلی و خارجی، رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین‌ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع: تریپ|www.trip.ir

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تور کیش غواصی در کیش تبلیغات موجودات دریایی برای غواصی غواصی در کیش جزیره کیش کشتی یونانی قیمت غواصی سایت غواصی خلیج فارس کلبه هور کیش نیز مکان ها سایت ها ماهی ها زیر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس


هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از رشد 23 درصدی ارزش صادرات در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبر داد.
به گزارش  روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا پیرحسینلو افزود: ارزش صادرات کالا در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس 2.6 میلیارد دلار ثبت شد که در مقایسه با آمار سال 1401( 2.1 میلیادر دلار) حاکی از رشد قابل توجه ارزش صادرات است.
رشد تناژ صادرات
وی گفت: همچنین در سال 1402 به میزان 10 میلیون و 253 هزار و 545 تن از این منطقه اقتصادی صادرات انجام شد که نسبت به سال 1401(چهار میلیون و 106 هزار و 960 تن) نشان از رشد 149 درصدی است.
منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در استان هرمزگان قرار دارد و از زیرمجموعه های ایمیدرو محسوب می شود.

دیگر خبرها

  • کی و چگونه از تفریحات آبی کیش لذت ببریم؟
  • سهم عجیب ۹۶ درصدی رانندگان با تجربه در تصادفات! / رانندگان تازه کار سهم صفر درصدی در تصادفات نوروزی داشتند!
  • بوشیدو به روایت هنر هشتم؛ بررسی بهترین بازی‌های سامورایی
  • احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم
  • سهم ناچیز ایران از بازار بانکرینگ خلیج فارس و دریای عمان!
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان
  • فریاد خیبر خیبر یا صهیون از قلب خلیج فارس
  • پیام توقیف کشتی باری توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس
  • اولین واکنش کاخ سفید به توقیف کشتی اسرائیلی در خلیج فارس