Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، با برنامه‌ریزی هیات وزنه‌برداری استان قم دوره مقدماتی مربیگری و داوری درجه 3 این رشته به مدت یک هفته از 23 تا 30 دی با حضور  27 نفر از شهرهای مختلف نظیر شیراز، کیش، اصفهان، کرج، بیرجند، تهران، مرند، رفسنجان و قم در سالن آموزش مجموعه ورزشی شهید حیدریان برگزار می‌شود.

محمدحسین شجاع‌فرد داور بین‌المللی وزنه‌برداری و نایب‌رئیس هیات قم به عنوان ناظر این دوره حضور دارد، ضمن اینکه خانم دکتر عبدالملکی از کردستان، استاد محمدی از اصفهان به همراه استاد جلیلی و جاهد از تهران مدرسان این دوره آموزشی هستند، دوره‌ای که نخستین‌بار برای بانوان برگزار می‌شود و قم نیز اولین بار از دوره‌های آموزشی این رشته میزبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم وحدت و همدلی برای تداوم در عرصه بین‌المللی

وی در حاشیه این دوره مربیگری راجع به اتفاقات اخیر در وزنه‌برداری ایران و با تاکید بر اهمیت وحدت و همدلی جامعه وزنه‌برداری برای تداوم رشد و پیشرفت این رشته در عرصه داخلی و بین‌المللی اظهار کرد: علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری که خود از جنس این رشته است در این برهه حساس زمانی به نوعی مورد بی‌مهری قرار گرفته و به عنوان یک عضو کوچک جامعه وزنه‌برداری معتقدم باید به ویژگی‌ها و خدماتی که وی در دوره تصدی‌گری فدراسیون داشته توجه کنیم.

داور بین‌المللی وزنه‌برداری ایران اضافه کرد: مرادی فردی اخلاق‌مدار و با اخلاص، متعهد، متخصص و فنی در این رشته است که جامعه وزنه‌برداری کاملا به آن واقف هستند و در این سال‌ها ارزش قائل شدن و احترام به پیشکسوتان یکی از بزرگترین ویژگی‌های وی بوده و همه ما می‌دانیم پایان تمام قهرمانی‌ها، مدال گرفتن‌ها و مسوولیت‌ها در عرصه ورزش، مسئله کسوت است که بایستی مورد تکریم و احترام قرار گیرد.

راه‌اندازی وزنه‌برداری بانوان یک دستاورد بزرگ

وی با اشاره به تحولات وزنه‌برداری ایران در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی وزنه‌برداری بانوان یکی از دستاوردهای بزرگ این فدراسیون است که با تلاش‌ها و رفع موانع متعدد ایجاد شد و با اینکه بانوان مدت کمی است در این رشته فعال شده‌اند اما مقام‌های بسیار خوبی در سطح بین‌اللملی در این فرصت کم به دست آورده‌اند.

شجاع‌فرد افزود: پیگیری در راه‌اندازی وزنه‌برداری دانش آموزی از دیگر اقدامات فدراسیون فعلی وزنه‌برداری است که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با فدراسیون ورزش دانش‌آموزی انجام گرفت بعد از چند سال وقفه مجددا فعال گردیده و قرار است مسابقات دانش‌آموزی برگزار شود که این در مسیر استعدادیابی و پشتوانه‌سازی برای رشته المپیکی و مدال‌آور وزنه‌برداری اتفاق مهمی محسوب می‌شود.

وزارت ورزش نگذارد آسیبی به وزنه‌برداری وارد شود

وی خاطرنشان کرد: از موارد دیگری که فدراسیون وزنه‌برداری در این سال‌ها نسبت به آن توجه داشت، رسیدگی به امور هیات‌های استانی است که هم از نظر کمی و هم از لحاظ کیفی باعث رشد و ارتقاء وزنه‌برداری نقاط مختلف ایران شده و همین ورزشکاران استان‌ها و شهرستان‌ها هستند که در قالب تیم‌های برون‌مرزی مقام‌های ارزنده‌ای کسب می‌کنند.

شجاع‌فرد که پائیز امسال در مسابقات 2021 قهرمانی نوجوانان جهان در عربستان حضور داشت، در پایان اظهار کرد: امیدوارم خدمات ارزنده فدراسیون وزنه‌برداری مورد بی‌مهری قرار نگیرد و از وزیر ورزش و جوانان تقاضا داریم برای فدراسیون وزنه‌برداری تعیین تکلیف کنند و نگذارند بیش از این لطمه و آسیب به رشته وزنه‌برداری وارد شود و علی مرادی بار دیگر به مدیریت فدراسیون برگشته و به خدمت در این رشته ادامه دهد.

گفتنی است: در فاصله حدود دو سال تا پایان دوره چهار ساله ریاست علی مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری، با تصمیم وزارت ورزش و جوانان با طرح موضوع بازنشسته بودن علی مرادی، این وزارتخانه مانع ادامه فعالیت رئیس فدراسیون شده و این رشته المپیکی هم اکنون بدون متولی است.

انتهای پیام / 78002/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم وزنه برداري فدراسيون علي مرادي مربيگري رشته المپيكي المپيك مدال فدراسیون وزنه برداری وزنه برداری ایران بین المللی علی مرادی شجاع فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ژیمناستیک ایران موفق شد اتفاقی تاریخی رقم بزند و برای اولین بار سهمیه المپیک را کسب کند. مهدی الفتی که پیش از این در بازی های آسیایی هانگژو موفق شده بود به مدال نقره دست پیدا کند این بار سهمیه المپیک پاریس را به دست آورد؛ آن هم در شرایطی که اگر اینچه درگاهی ریاست فدراسیون ژیمناستیک را بر عهده نداشت او به مسابقات کسب سهمیه اعزام نمی‌شد. این اعزام در شرایطی انجام شد که ژیمناستیک ایران به دلیل برخی اتفاقات دچار تلاطم شده بود و حضور افراد غریبه با ژیمناستیک در این فدراسیون، لطمات زیادی به این رشته پایه و مادر وارد کرده بود.

فراموش نکردیم روزگاری بود که حتی در مسابقات کسب سهمیه هم شرکت نمی‌کردیم چرا که مسئولان وقت فدراسیون ژیمناستیک اعتقاد داشتند ژیمناست‌های ایرانی استعدادی در این رشته ندارند و هزینه کردن برای کسب سهمیه المپیک، یک سیاست اشتباه است.

اینچه درگاهی از سال 1396 که ریاست فدراسیون ژیمناستیک را بر عهده گرفته تا به امروز موفقیت های زیادی برای این رشته رقم زده است. او با وجود سنگ اندازی های زیادی که مخالفانش انجام دادند ثابت کرد که می‌توان در ژیمناستیک هم صاحب مدال شد. فراموش نشود ژیمناستیک رشته ای است که بر خلاف رشته های دیگر که برای کشورمان مدال آور بوده‌اند در همه کشورهای دنیا دارای جایگاه ویژه ای است و در چنین شرایطی شانس کسب موفقیت بسیار کم است.

امروزه حتی مخالفان اینچه درگاهی هم اعتقاد دارند که او توانسته ژیمناستیک ایران را به اعتلا برساند. نکته‌ای که باید مسئولان ورزش کشور در نظر بگیرند سمپاشی کسانی است که از نتیجه انتخابات فدراسیون ژیمناستیک در 24 اردیبهشت واهمه دارند. آنها با ارائه اطلاعات اشتباه، تلاش می‌کنند روی تصمیمات وزارت ورزش تاثیرگذار باشند. به عنوان مثال آنها ابتدا اعلام کردند که الفتی جایگاه هشتاد و چهارم در رنکینگ فدراسیون جهانی دارد و اصلا از ابتدا هم شانسی برای کسب سهمیه المپیک نداشته است. در ادامه که این دروغ آنها با کسب سهمیه االمپیک نقش بر آب شد گفتند که الفتی از طریق ویلدکارت موفق به کسب سهمیه شده است. این دروغ پراکنی آنها فقط به یک دلیل خاص است. اینکه با حضور اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک، آنها نمی‌توانند از او سهم‌خواهی کنند.

باید امیدوار بود انتخابات فدراسیون ژیمناستیک با حضور هر 3 کاندیدا برگزار شود؛ در غیر این صورت اتفاقات تلخی نه تنها برای ژیمناستیک که برای ورزش کشور رخ خواهد داد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899175

دیگر خبرها

  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • مرادی: هیچ گله‌ای از موسوی نداریم/ دبیر به زودی معرفی می‌شود
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • پوست اندازی در اسکی با نسل جدید مربیان و مدرسان
  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان
  • پوست اندازی اسکی؛ نسل جدید مربیان و مدرسان در راه هستند
  • تقسیم غنائم در ۳۰روز؛ تقوی رییس، منظمی دبیر؛ مرادی همه‌کاره! تسخیر خزنده فدراسیون والیبال / نایب‌رئیس، سرپرستی تیم‌ملی و سفرها را قبضه می‌کند
  • تقسیم غنائم در ۳۰روز؛ تقوی رییس، منظمی دبیر؛ مرادی همه‌کاره! تسخیر خزنده والیبال ایران