Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@07:02:39 GMT

‌آخرین وضعیت پرونده محیط‌بان کرمانشاهی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۱۵۴۲

‌آخرین وضعیت پرونده محیط‌بان کرمانشاهی

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ارتباط با ‌آخرین وضعیت پرونده محیط‌بان کرمانشاهی گفت: تلاش ها برای مصالحه در این پرونده ادامه دارد.

به گزارش مشرق، پرویز توسلی‌زاده در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده محیط‌بان کرمانشاهی که به جرم قتل یک شهروند به قصاص محکوم شده است، اظهار داشت: حدود دو سال قبل، مقتول به همراه چند نفر از دوستانش به یکی از کوه‌های اطراف استان رفته بود که در مسیر برگشت بر اثر ‌تیراندازی از سوی ماموران محیط زیست از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و به قتل می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: حکم قصاص محیط‌بان کرمانشاهی و خطر بزرگتر هشتگ‌های ناآگاهانه

وی با بیان اینکه دادگاه کیفری یک استان حکم قصاص نفس برای قاتل صادر و دیوان عالی کشور نیز این حکم را تایید کرده است، افزود: به هیچ عنوان دفاعیات متهم رافع مسئولیت کیفری نیست و هیچ کدام از عوامل موجه برای وقوع جرم وجود و عوامل رافع مسئولیت کیفری در این پرونده مصداق ندارد و رای صادر شده کاملا علمی و درست است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه بیان کرد: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه در خصوص امر مصالحه در پرونده‌ها، اولویت ما ایجاد صلح و سازش است. در این پرونده نیز تاکیدی برای اجرای سریع حکم نیست زیرا هنوز استیذان انجام نشده ‌و زمان برای مصالحه وجود دارد.

وی تصریح کرد: مدتی است به همت دادگستری کرمانشاه نهضت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها شکل گرفته ‌که در این رابطه از مردم، روحانیت و ریش سفیدان درخواست کمک داریم که همت کنند تا این پرونده به مصالحه ختم شود.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه افزود: اقدامات لازم در جهت سازش در پرونده در حال انجام است و در این مسیر از تمام امکانات استفاده می‌کنیم به همین منظور سه شنبه هفته آینده جلسه‌ای به دبیری معاونت توسعه حل اختلاف استان تشکیل خواهیم داد و با کمک تمام ظرفیت‌های موجود تلاش می‌کنیم که پرونده به سازش ختم شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به ملاقات خود با خانواده مقتول گفت: مدتی پیش، ملاقاتی با خانواده مقتول داشتیم، در حالی که از فقدان فرزند خود بسیار ناراحت و متأثر بودند، اما در عین حال این عزیزان را خانواده‌ای فرهیخته و آگاه دیدم که به جلب رضایت از آنها امیدوار هستم.

توسلی‌زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت مجدد به این خانواده ابراز امیدواری کرد: با عنایت به لطف خداوند و بزرگواری این خانواده محترم به گذشت و بخشش حیات به شهروند محیط بان کرمانشاهی توسط این خانواده عزیز امید بسیار داریم.

جزئیات پرونده محیط بان کرمانشاهی

رئیس کل دادگستری کرمانشاه پیشتر توضیحاتی درباره جزئیات این پرونده ارائه کرده بود. در همین زمینه توسلی زاده، عنوان کرد: پرونده این فرد به اتهام مباشرت در قتل عمد رسیدگی و پس از بررسی‌های دقیق حکم قصاص صادر شده است.

وی افزود: تمامی قرائن و امارات موجود در پرونده به انضمام اقاریر متعدد متهم حکایت از این دارد که مقتول بر اثر تیراندازی صورت گرفته با سلاح سازمانی توسط آقای برومند نجفی به قتل رسیده است و پزشکی قانونی نیز علت تامه فوت را خونریزی مغزی و خونریزی وسیع داخلی متعاقب پارگی ریه به دنبال اصابت شی پرتابه‌ای اعلام نموده است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه در پاسخ به برخی ادعاها مبنی بر اینکه تیراندازی از ناحیه متهم با سلاح سازمانی در راستای انجام وظیفه منبعث از قانون حمایت قضایی و بیمه‌ای از مأموران حفاظت محیط زیست و جنگل‌بانی، تصریح کرد: این فرد پس از کسب خبر در خصوص شکار غیرمجاز توسط سرنشینان خودرویی به محل عزیمت و به محض مشاهده خودروی خاطی به سمت خودرو تیراندازی می‌کند که منجر به فوت احدی از شهروندان می‌شود.

وی یادآور شد: بر اساس قانون حمایت قضایی و بیمه‌ای از مأموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگلبانی، مأمورین مربوطه در صورت دفاع از خود در برابر کسی که با سلاح سرد یا گرم با آنان حمل کند، برای دفاع از خود در برابر یک یا چند نفر که بدون سلاح حمله می‌آورند، ولی اوضاع و احوال طوری باشد که بدون به کارگیری سلاح مدافعه شخصی امکان نداشته باشد و همچنین در صورتی که مأمورین مذکور مشاهده کنند که یک یا چند نفر مورد حمله واقع شده و جان آنان در خطر است مجاز به استفاده از سلاح هستند که بر اساس بررسی مستندات، اقدام متهم با هیچ‌کدام از موارد فوق منطبق نیست چرا که هیچ‌گونه حمله‌ای چه با سلاح سرد و چه سلاح گرم به مأمورین صورت نگرفته و جان هیچ شخص در خطر نبوده است.

توسلی‌زاده با اشاره به اظهارات سرنشینان خودرو مبنی بر اینکه برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به این منطقه رفته بودند و در مسیر برگشت سه نفر با لباس شخصی و با سلاح بدون در دست داشتن هیچ‌گونه علائم هشدار دهنده به جلوی آن‌ها آمده‌اند و فکر کرده‌اند که راهزن هستند و متوقف نشده‌اند، گفت: نکته مهم اینکه محل برخورد در محلی مسکونی و خارج از هرگونه منطقه حفاظت شده و بر روی جاده اصلی و ترانزیتی کرمانشاه_ تهران بوده است.

وی یادآور شد: هیچگونه اقدام غیرمجاز از جمله سلاح یا ابزار شکار و یا شکارغیرمجاز نیز از سرنشینان خودرو کشف نشده و مأمورین هیچ‌گونه دلیلی حتی برای توقیف خودرو پراید و یا بازرسی آن نداشتند. حتی می‌توانستند در صورت عدم توقف از طریق مقامات انتظامی و گشت بازرسی در محل دیگر وی را متوقف کنند و موضوع تیر اندازی به سمت خودرو فاقد هرگونه توجیه قانونی است چراکه نه تنها جان متهم بلکه جان همراهان وی نیز در معرض خطر حتمی قرار نگرفته است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت محیط بان کرمانشاه پرونده قتل خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رئیس کل دادگستری کرمانشاه پرونده محیط بان کرمانشاهی توسلی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای جدید از علت فوت پرستار کرمانشاهی

به گزارش صدای ایران به نقل از اعتماد، احمدی، زاده بخش گهواره شهرستان دالاهو بود و نامزد داشت. او در ۳۲ سالگی، نیروی تازه‌نفس سیستم درمان کشور بود که پس از چهار سال تحصیل و بیش از دو سال کار در رشته پرستاری، مجبور شد برای گذران زندگی، به کاری که در شأن و اندازه‌اش نبود، بپردازد؛ کاری که حتی برایش دردسر‌هایی هم ایجاد کرد. این تنها یک عامل بود در کنار سایر عواملی که یک فرد را به دست برداشتن از خویش می‌رساند و او حالا در این جهان نیست تا از آن دلایل دیگر بگوید. ساسان احمدی در دهه دوم فروردین، جانش را سپرد و ۱۹ فروردین، خبر خودکشی اش در رسانه‌ها منتشر شده است.

چند روز قبل و تنها ساعتی پیش از آنکه قرص برنج را بالا بیندازد، در صفحه اینستاگرام از صورت کشیده و گوشتی و چشم‌های درشتش که نور در آن انعکاس یافته است، عکسی گذاشته و نوشته است: «گاهی باید رخت بست و رفت. گاهی باید خاطره شد و رفت. به یاد تمام عزیزانی که دوست‌شان داریم... سایه.» ساعتی بعد چشم‌هایش را برای همیشه روی این جهان بست. سیزده به در امسال به باغ و سبزه‌زار رفته بود و سه هفته قبل تصویر پرچم نصب شده نوروز در دیوانگاه را روی صفحه‌اش گذاشته بود و طبق اطلاعات همان صفحه، اگر زنده می‌ماند سوم اردیبهشت، باید برای تولدش شمعی روشن می‌کردند.

۲۹ هفته پیش در آخرین روز شهریور پارسال، عکسی از خود و همکارش را در اینستاگرام منتشر کرده. برخی همکاران برایش نوشته اند، فراموش نشدنی است و یکی دیگر نوشته: «وجودت اورژانس را قابل تحمل می‌کنه.» حالا همکاران نزدیکش در بیمارستان، تمایل و شاید توانی برای گفتگو در این‌باره ندارند. خانواده هم حال مساعدی ندارد و یکی از اقوام نزدیک او، گفتگو با این روزنامه را با عذرخواهی کوتاه می‌کند: «جوانی را از دست دادیم که در کل کرمانشاه نمونه بود. الان هر قدر درباره‌اش حرف بزنیم آیا همان جوان بر می‌گردد.»

دکتر افشین احمدپور هم که تا یک سال قبل با او در بیمارستان امام خمینی همکار بوده است، اطلاعات چندانی از وضعیت او ندارد و می‌گوید: «خیلی از مسائل را نمی‌شود گفت. البته من دو سال در بیمارستان امام خمینی همکار او بودم، اما این اواخر دیگر آنجا نبودم. ساسان جزو اقلیت‌های مذهبی کرمانشاه بود. آدم شادی بود و این تعبیر دوستانی است که همچنان از نزدیک با او کار می‌کردند، ولی تا جایی که یادم می‌آید، هیچ‌وقت غمگین نبود که به او بگویم مثلا چرا غمگین یا خسته‌ای.» او به نقل از همکاران نزدیک ساسان احمدی می‌گوید: «مهارت بالایی داشت و همیشه در اورژانس آخرین کسی بود که خسته می‌شد. شور زندگی بالایی داشت و من هم به همین دلیل از شنیدن خبر خودکشی خیلی تعجب کردم. به هر حال خودکشی تک عاملی نیست. درباره او می‌دانیم که پس از پایان طرحش از نظر معیشتی دچار مشکل شد. متاسفانه جذب نیرو در شهرستان‌ها نیاز به ارتباطات گسترده دارد که ساسان نداشت و شاید از این منظر به او ظلم شد.

خودکشی عوامل زیادی دارد، ولی همیشه یک عامل در خودکشی وجود دارد که بر اثر آن زندگی بی‌معنا می‌شود. قطعا تمدید نشدن طرح، در کنار عوامل دیگر شوک دیگری بود که به او وارد شد. سخت است فردی که چهار سال درس خوانده، بیکار شود و مجبور باشد کاری غیر از آن را انجام دهد و حتی به واسطه آن مشکلاتی هم برایش ایجاد شود. واقعا سوال است که یک پرستار چرا باید دنبال چنین شغلی برود؟ مشکلات زیادی فرد را به سمت خودکشی سوق می‌دهد، اما اگر فرد در کاری که به آن علاقه دارد، درسش را خوانده و در آن سال‌ها مشغول بوده، فعال باشد تروما‌های بعدی ممکن است او را به آن نقطه بی‌معنایی نرساند.

ساسان احمدی در بخش مسمومیت بیمارستان امام‌خمینی کرمانشاه کار می‌کرد. روز‌ها و شب‌های زیادی در مواجهه با افرادی قرار گرفته بود که با قرص برنج، خودکشی کرده بودند. با مصرف این قرص، مرگ فرد مصرف‌کننده حتمی است؛ مرگی که رنج و درد بسیار زیادی را هم تحمیل می‌کند. اغلب افراد مصرف‌کننده این قرص مرگبار، در ساعات باقیمانده زندگی‌شان در حالی‌که امیدی به زنده ماندن‌شان نیست، از کرده خود پشیمان هستند، اما دیگر راهی برای بازگشت به زندگی ندارند. آلومینیوم فسفاد با خاصیت ضدعفونی و جلوگیری‌کننده از آفت‌زدگی غلات و خصوصا برنج در بازار موجود است و در ایران به قرص برنج مشهورشده.

«دکتر بهزاد غضنفری‌پور»، متخصص پزشکی قانونی در این‌باره می‌گوید: «افرادی که این قرص را مصرف می‌کنند مرگ زجرآوری را تجربه می‌کنند، چراکه تا آخرین لحظه مرگ به هوش هستند. با مصرف این قرص گاز، فسفین در معده افراد آزاد می‌شود که این گاز بلافاصله از دیواره معده جذب خون شده و بعد از ورود به سلول‌های بدن سوخت و ساز آن‌ها را متوقف می‌کند.» این افراد تنها زمانی شانس بازگشت به زندگی دارند که در لحظات نخست قرص با استفراغ بیرون بیاید، وگرنه مرگ حتمی است.

به گفته سلیم‌خانی، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه مصرف آن توسط انسان در مدت سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال می‌کند و فرد مرگی دردناک و سخت را تجربه خواهد کرد. طبق اعلام او به مهر، در ۹ ماهه نخست سال گذشته ۴۹ کرمانشاهی به واسطه مسمومیت با این قرص جان خود را از دست داده‌اند.

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۷۰ زائر کرمانشاهی به حج عمره
  • تقویت سازوکارهای نظارتی بر کاهش پرونده‌های معوق موثر است
  • درخشش کاراته کا‌های کرمانشاهی در مسابقات انتخابی تیم ملی
  • رای پرونده کثیرالشاکی کینگ‌مانی صادر شد
  • انتقاد شدید دادستان کل کشور از تخریب طبیعت بکر شمال
  • استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان
  • استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان
  • قاضی و وکیل در استقرار عدالت اجتماعی نقش پر رنگی دارند
  • خبرهای جدید از علت فوت پرستار کرمانشاهی
  • کاهش ۲۵ درصدی پرونده‌های مانده نسبت به سال‌های گذشته در البرز